Javanan-Mix1300-21

 

گفتگوي آناهيتا خلعتبري با كارلو ونتي
“درخشش آهنگ انگليسي كارلو ونتي در راديو آمريكايي 101.5 FM

Javanan-Mix1300-22

اين روزها خبر از موفقيت ترانه‌ي سويج هأرت با صداي كارلو ونتي در جامعه آمريكايي‌را مي‌شنويم و بدين بهانه با كارلو به گفتگو مي‌نشينم. كارلو هنرمندي ايراني است با صدايي بسيار گرم و دلنشين و داراي سبكي متفاوت. كارلو به 6 زبان مختلف از جمله فارسي، انگليسي، ا‌رمني، اسپانيش، ايتاليائي و فرانسوي مي‌خواند. از كارلو مي‌خواهم كمي‌درمورد خودش و اينكه چگونه وارد دنياي موسيقي‌شد صحبت كند.
‌كارلو مي‌گويد؛ از بچگي‌با موسيقي‌به خواب ميرفتم و با موسيقي‌از خواب بيدار ميشدم. با موزيك اسطوره هايي چون داريوش، مازيار، ستار، پينك فلويد، حوليو ايگلسياس و چارلز آزناوور زندگي‌مي‌كردم. اما در كل هيچ گاه قصد نداشتم در اين زمينه به صورت حرفه‌اي فعاليت كنم. شايد احساس مي‌كردم موقعيتش را نداشتم و بيشتر علا‌قه داشتم در زمينه‌ي فيلم، سينما و بازيگري فعال باشم. اما وقتي‌در سن كم از ايران خارج شدم و به اروپا رفتم، گيتار تبديل به بهترين دوست من شد. با آن خو گرفتم و شروع كردم به زمزمه و خواندن و ساختن آهنگهاي مختلف. در آمريكا نيز وقتي‌در كالج يا محافل دوستان ميخواندم و مينواختم مورد تشويق فراوان قرار مي‌گرفتم تا اينكه بالا‌خره حدود 6 سال پيش با كمك دوستان به صورت حرفه‌اي آغاز به ضبط كارهايم كرديم و با كمپاني هايي‌ چون پاور ركوردز همكاري‌ام را شروع كردم. كارلو همچنين ميافزايد كه در بيشتر آهنگ هايش از الكتريك گيتار استفاده مي‌كند چرا كه سبك او بيشتر راك، سافت راك و هيپ هاپ راك است.
از كارلو مي‌پرسم؛ آهنگ انگليسي تو به نام سويج هأرت موفقيت چشمگيري داشته. كمي‌در اين مورد براي ما صحبت كن.
كارلو مي‌گويد؛ در سال 2010 براي بازي در يك فيلم آمريكايي‌انتخاب شدم كه فيلمساز آن خانمي‌به نام آنجلينا بود كه مدتي‌با ايشان در حال تمرين بودم. وقتي‌كه آنجلينا شنيد كه من در حال آماده شدن براي كنسرتم در الكس تئاتر هستم، درخواست من را پذيرفت كه مديريت پشت صحنه‌ي من را به عهده گيرد، زيرا كه آن شب حدود 50 نفر در پشت صحنه با ما همكاري داشتند و اينكه استوري برد من را بنويسد و كاركترهاي روي صحنه را نيز كارگرداني كند. از آن جا بود كه ايشان وارد دنياي موزيك من شد و به من پيشنهاد كرد كه با هم روي چند شعر و آهنگ كار كنيم چرا كه خود او يك شاعر است و در گذشته با گروه‌هايي‌چون وان هالن نيز كار كرده است. بدين ترتيب ما روي آهنگ سويج هارت كه من آماده و تنظيم كرده بودم شعري را نوشتيم و ايشان اين آهنگ را براي كساني‌كه مي‌‌شناخت پخش كرد و با استقبال بسياري روبرو شد تا جايي‌كه راديو 101.5 اف‌ام از من دعوت به عمل آورد تا در برنامه‌شان شركت كنم و در اين مورد با من مصاحبه انجام گرفت و آهنگ سويج هارت بارها در اين راديو در اورنج كانتي پخش شد و مورد توجه بسياري قرار گرفت. به دنبال آن، يك سازماني كه با سفارت ارمنستان همكاري دارد از من درخواست كرد كه به عنوان يك خواننده‌ي ا‌رمني كه انگليسي نيز مي‌خواند براي سرباز‌هاي آمريكايي‌در شب سال نو اين آهنگ را اجرا كنم (چرا كه من يك ايراني‌ا‌رمني هستم) و جالب بود كه از بين آهنگهاي انگليسي‌من از جمله آهنگ لا‌ست كه آن هم در راديو اويسيس پخش شده بود سويج هارت را پسنديدند و باعث خوشحالي من بود كه از بين همه‌ي خوانندگان من را انتخاب كردند. بدين ترتيب در آن شب من و آقاي بامبوس پورگل همراه با گيتار به اجراي اين آهنگ براي يو اس آرمي ‌پرداختيم كه مورد توجه همگان قرار گرفت.
كارلو جان؛ همه‌ي شعرهاي تو پر معنا هستند. چه پيامي‌را دوست داري از طريق كارهايت به طرفدارانت برساني؟
من دوست دارم كلا‌م من داراي نيت‌هاي مثبت باشد و بتواند قلبها را به هم نزديكتر سازد. پيام صلح و دوستي‌را دربرگيرنده باشد و اينكه اگر دو نفر به هر دليلي‌مسيرشان از هم جدا ميشود؛ بايد به خاطر عشقي‌كه به هم داشتند هميشه براي يكديگر احترام قائل باشند. اگر من در توانم نيست كه مشكل گرسنگان را يا مشكلا‌ت جهان را حل كنم، حد عقل ميتوانم با كلا‌مم دلها را به هم نزديكتر سازم. فرق نمي‌كند كه انسان چه ديني داشته باشد، مهم اين است كه انسان باشد و من علا‌قه دارم كه كلا‌مم پيام انسانيت را در بر داشته باشد زيرا كه كلا‌م است كه ماندنيست.
آهنگ سويج هارت كارلو همراه با دگر آهنگهاي او بر روي آيتونز موجود است و كارلو مي‌گويد ويدئوي آن نيز دردست تهيه است.Javanan-Mix1300-23
از كارلو مي‌پرسم، شنيدم كه آهنگي براي ماركت اسپانيش هم در دست تهيه داري؟
كارلو مي‌گويد؛ بله البته به اميد خدا، اين كار با همكاري دوستان انجام خواهد گرفت. اگر يك گروه صادقانه با هم همكاري كنند؛ همه كار امكان پذير است. موسيقي‌حد و مرز نمي‌شناسد.
كارلو همچنين آلبوم ديگري را در دست تهيه دارد كه سورپرايز است ولي‌از او قول گرفتم كه از طريق همين مجله ما را مطلع سازد.
در آخر گفتگو از كارلو مي‌پرسم چه پيامي‌براي جوانان ايراني‌داري؟
كارلو مي‌گويد؛ اينكه با هم كمي‌بيشتر صميمي ‌باشند؛ هنرمندانشان را حمايت كنند، اسم ايراني ‌را هميشه سرافراز نگاه دارند زيرا كه ما انسان‌هاي بزرگي‌هستيم. دوستشان دارم و افتخار مي‌كنم كه يك ايراني‌هستم.
با آرزوي موفقيت هر چه بيشتر براي كارلوي عزيز…