پزشک سرشناس و مدیرمراکز پزشکی جنوب کالیفرنیا و ۵ کلینیک مجهزدر نقاطع مختلف کالیفرنیا

گفتگویی تازه و پرنکته با دکترراسخی پزشک سرشناس ایرانی ومدیر5 کلینیک مراکز پزشکی کالیفرنیای جنوبی داشتیم درباره موضوع روزیعنی واکسن کرونا و مسائل حاشیه ای آن که اینروزها مورد سئوال است.

دکترراسخی می گوید ابتدا درباره عفونت این ویروس می گویم که از ماهان چین شروع شده و اینروزها گستره جهانی یافته است و در این مدت یکسال میلیونها نفر را قربانی کرده و صدها میلیون نفررا مبتلا ساخته است، همانطور که شاهد هستید بیمارستان پراز بیمار شده، ICUها جای ندارند، بطوری که اخیرا توصیه کرده اند بیماران غیرقابل درمان را رها کنند و به داد بیمارانی که شانس زنده بودن دارند برسند به روایتی شاید این عمل زیاد انسانی بنظر نیاید، ولی با توجه به اینکه مثلا 9 نفر را می توان نجات داد ولی جان یک نفر به خطر می افتد چون دیگرشانس زنده بودن ندارند، مسلما این توصیه منطقی بنظر می آید، البته من اگر درچنین بن بستی گرفتار شوم می دانم که تا مدتها دچار عذاب وجدان پزشکی خود میشوم، چون آرزویم درمان همه بیماران تا حدی که امکان دارد.

مسئله مهم بعدی رعایت اصول پزشکی و بهداشتی است هنوز باید دستها را شست، ماسک ها را زد، فاصله ها را حفظ کرد اگر دراطرافیان شخصی را سراغ داریم، که تب دارد، سرفه می کند، تنگی نفس دارد، بلافاصله او را به مرکز تست کوید برسانیم، اینروزها جواب ها 24ساعته تا 2 روزه به دست مان میرسد. کافی است که شخص مشکوک درهمین مدت خود را قرنطینه کند و اگر جواب منفی بود، رعایت همه اصول را بکند، سعی کنید از حضور مهمانی ها، جشن ها، عروسی ها خودداری کنید همین هفته قبل یک خانواده 20 نفره به لاس وگاس رفتند و دربازگشت همه شان کوید 19 گرفتند درحال حاضر در امریکا دو نوع واکسن، فایزر و مودرنا بکارگرفته شده که ابتدا از کارکنان بیمارستان، کلینیک و مطب ها شروع شد، مسلما تعداد واکنسن ها کافی نیست ولی برای افرادی که آلرژی دارند، زنان حامله، شیرده، بچه ها و نوجوانان زیر 16سال نیازی به واکسن نیست، ضمن اینکه آماده عوارض موقتی بعد از تزریق واکسن باشند، که گاه با سردرد، بدن درد، احساس سرما و لرز و خستگی و بیحالی همراه است، بعد از کادر پزشکی به سراغ افرادی بالای 85 سال رفتند و با از راه رسیدن واکسن، به سنین پائین تر نیز واکسن میزنند و با این امید که در6 ماه آینده بیشتر مردم واکسن زده باشند البته هنوز شایعاتی وجود دارد که با این تزریق ها، حتی وسایلی و دستگاهها و چیپس هایی وارد خون می کنند، که آدمها به ربات مبدل میشوند. افرادی چون بیل گیتس می تواند به حساب بانکی افراد و همه اطلاعات زندگیشان دسترسی داشته باشند. شایعاتی بی‌پایه که هنوز هم ادامه دارد.

البته مسئله آلرژی یک مسئله مهم است، افرادی که نسبت به غذاهای دریایی حساسیت دارند یا به هر نوع دارویی، غذایی، بهتر است قبلا تحت آزمایش دقیق قرار بگیرید، حتی اگرناچار به تزریق واکسن شدند تا ساعتها درهمان کلینیک بمانند تا اگر عوارضی بوجود آمد ، جلوگیری کنند.

خیلی ها در مورد واکسن آنفلوآنزا که درکلینیک ما برای افراد بدون بیمه مجانی است پرسیده اند که باید بگویم که از کودک 6ماهه تا بزرگتر، بهتر است واکسن آنفلوآنزا را بزنند چون جلوی خیلی از خطرات دیگر را می گیرند و خوشبختانه امسال بدلیل استفاده از ماسک و شستن دستها و حفظ فاصله، آمار آنفلوآنزا به تعداد دوراز انتظاری پائین آمد.

در کلینیک های ما، تزریق های B12 ، کلسترول، قند خون، درد شدید و مزمن، آنتی بیوتیک زده میشود و هرنوع بیمه ای را می پذیرییم حتی برای افرادی که بیمه ندارند، همه نوع امکانات فراهم ساختیم.

خوشبختانه در کلینیک های 5 گانه ما در نقاط مختلف کالیفرنیای جنوبی در ون نایز، المونتی، پامونا، لانگ بیچ، پیکو ریورا، همه کالیفرنیای جنوبی را زیر پوشش دارد و در همه زمینه های پزشکی از زنان و زایمان، تست سرطان، اطفال، بیماریهای پوست، دندانپزشکی ، بیماریهای روحی و روانی، همه نوع آزمایش خون و ادرار، رادیو لوژی ، فیزیوتراپی، نوار قلب، آزمایش تنفسی و تست شنوایی، کنترل قند و فشار خون، کلسترول و کنترل وزن انجام میشود.

با تلفن:

833-999-7262