1331-16

1331-3

1331-4

1331-5

1331-6

با بهروز وثوقی درباره این دو جایزه گفتگوی تازه ای داشتیم
• می پرسیم درجریان هستیم که فیلم فصل کرگدن مرتب جوایز مختلف را در جشنواره ها صاحب میشود، خود شما هم به دو جایزه ارزشمند یک عمر دستاوردهای هنری  نائل شدید ولی امکان حضور در این رویدادها را نداشتید.
– می گوید: این موفقیت ها مدیون بهمن قبادی نویسنده و کارگردان1331-8 فیلم فصل کرگدن است، که کارنامه درخشانی دارد، من امکان حضور در دو جشنواره فیلم تورنتو و سن سباستین را پیدا کردم که شاهد استقبال پرشور مردم ومنتقدین بودم، در مصاحبه هایی که ترتیب داده شد، نوع سئوالات و شگفتی منتقدین و تماشاگران از فیلم و کارگردانی و لطفی که بمن وسوابق هنریم داشتند، خستگی سالها را از تنم بدر کرد. مهم نبودکه من جایزه ای ببرم، هر عامل این فیلم که موفق می شود، همه ما را سرافراز می کند، وقتی تورج اصلانی 2 جایزه برای فیلمبرداری فصل کرگدن برد، من دورادور برایش کف زدم و وقتی شنیدم که تورج عزیز جایزه فستیوال فیلم استرالیا را بمن هدیه کرده، شدیدا تحت تاثیر قرار گرفتم.
قرار بود من در دو فستیوال جهانی فیلم آتن و توکیو1331-7 شرکت کنم ، تا جایزه یک عمر دستاوردهای هنری را دریافت نمایم، ولی حادثه تصادف در سانفرانسیسکو این امکان را نداد، ولی دورادور در جریان اهدای جایزه اش بودم، بعد هم همین هفته فستیوال فیلم توکیو، همین جایزه را بمن اهدا کرد البته من به دلیل اطلاع قبلی، برای مسئولان هر دو فستیوال نامه هایی نوشتم و ضمن سپاس، از اینکه امکان سفر نداشتم، عذرخواهی کردم.
• با توجه به این موفقیت ها، براستی چه احساسی داری؟
– من بعد از 35 سال حس می کنم انتخاب درستی کردم، چون در طی این 30 سال پیشنهادات زیادی برای بازی در فیلم ها دریافت کردم، در یکی دو فیلم هم ظاهر شدم، ولی فیلم فصل کرگدن، همه خواسته های مرا با خود داشت، هم کارگردان صاحب سبک  و آگاهی داشت، هم نقش به دلم نشست و هم همه گروه حرفه ای و گرم و صمیمی بودند، از مونیکا بلوچی تا آرش، پورتاش یاهنرمندان ترک، همه هنرمندان حرفه ای بودند. این فیلم مرا به ادامه کار تشویق کرد وبمن انرژی بسیار بخشید.
• شنیدیم فیلم در ترکیه با استقبال روبرو شده، چه زمانی فیلم به امریکا می آید؟
– من هم درجریان استقبال مردم در ترکیه بودم، چون هنرمندان1331-11 محبوب خودشان هم در فیلم بازی دارند، قرار است فیلم  بزودی به اروپا و بعد امریکا بروی پرده برود.
متاسفانه بهمن قبادی بخاطر گرفتاری هایی که برای برادرش در ایران پیش آمده، سخت نگران و درگیر است و  اینروزها در کردستان عراق بسر می برد و قرار است خود نیز در زمان نمایش فیلم،حضور داشته باشد.
• دلت نمی خواست این رویدادها در ایران  اتفاق می افتاد؟
– مسلما  این آرزوی قلبی من است، بعد از این همه سال دوری از ایران، از این که می بینم در کشورهای بیگانه از من این چنین قدردانی میشود هم خوشحال می شوم و هم غمگین چون صمیمانه آرزو داشتم همه این اتفاقات در وطنم می افتاد، کنار مردم هموطنم بودم،  با آنها همه این لحظات را قسمت می کردم…  البته من چه از سالهای دور و چه در طی این سالها پاداشم را از مردم مهربان ایران گرفته ام.

1331-9

1331-10

فیلم سینمایی «فصل کرگدن» آخرین ساخته «بهمن قبادی» بعد از بدست آوردن جایزه بهترین فیلمبرداری بخش اصلی شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سن سباستین» اسپانیا، جایزه بهترین فیلمبرداری ششمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکرین «آسیا پسیفیک» (APSA) و دریافت جایزه «قورباغه برنزی» بهترین فیلمبرداری1331-13 بیستمین دوره جشنواره تخصصي فيلمبرداران سينما در جشنواره بین‌المللی «پلوس كمرايميج» PLUS CAMERIMAGE  لهستان، در آخرین حضور بین‌المللی خود، در بخش «نمایش ویژه» و اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «فیلمکس» در شهر توکیو پایتخت کشور ژاپن به نمایش درآمد و در ادامه در روزهای۳۰ نوامبر تا ۸  دسامبر 2012 در بخش غیر رقابتی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش به روی پرده می‌رود.
مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «فیلمکس» دوشنبه شب در شهر توکیو برگزار شد و از طرف برگزار کنندگان این جشنواره، جایزه یک عمر دستاورد هنری و سینمایی به «بهروز وثوقی» بازیگر اصلی1331-12 فیلم سینمایی «فصل کرگدن» اهدا شد.
سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «فیلمکس» با حضور فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در چندین بخش مختلف رقابتی و غیررقابتی در روزهای 23 نوامبر تا 2 دسامبر 2012 در شهر توکیو برگزار شد.
«فصل کرگدن» كه با چهره‌هاي سرشناسی همچون؛ بهروز وثوقى، مونيكا بلوچى، برن ساعت، يلماز اردوغان، آرش لباف و … سال گذشته در تركيه فيلمبردارى شد هم اکنون در جشنواره‌هاى معتبر دنيا در حال طى كردن مراحل عرضه و نمايش خود است و تاکنون1331-14 از سوى منتقدين سرشناس و مستقل اروپايى و آمريكايى مورد ستايش و تقدير قرار گرفته است.
كمپانى «وایلد بانچ»که پخش جهانی «فصل کرگدن»  را بر عهده دارد؛ بزودی این فیلم را در اروپا و آمریکا به صورت گسترده به نمایش درخواهد آورد.