1342-15

1342-12

قسمت اول

از دکتر روبن می پرسیم با توجه به اینکه اینروزها زیبایی اندام و چهره، حرف اول را بخصوص در مورد خانم ها می زند وضامن خوشبختی و آینده آنهاست براستی خانم هایی که به کلینیک های شما مراجعه می کنند، بیشتر بروی چه بخش از بدن خود تکیه و وسواس دارند؟
دکتر روبن می گوید: در گروه های سنی 1342-13مختلف این مسئله فرق میکند، درحالیکه رسانه ها چه مجلات چون جوانان که محبوب همه است ، چه رادیو تلویزیون ها، مفهوم تازه ای از زیبایی درذهن خانم ها بوجودآورده ، بطوری که دلشان میخواهند خود را به استانداردهای روز، به معیارهای زیبائی نزدیک کنند اینروزها در گروه سنی جوان و نوجوان نه البته در جامعه ایرانی، بلکه درجامعه امریکایی و بخصوص لاتین تبار، بزرگ کردن، شکل دادن به سینه های کوچک رایج است که برای این مورد، هم ایمپلنت آب نمک و هم سلیکان وجوددارد والبته به سلیقه  و توافق پزشک و شخص مورد نظر ربط دارد، فقط سلیکان محدودیت سنی دارد و حتما شخص باید 22 سال بیشتر داشته باشد این مسئله را FDA تعیین کرده است.
در سنین 35 تا 45 ساله که خانم ها دوره بارداری را پشت سر می گذارند و بچه دار شده اند، می خواهندجبران آن دوره رابکنند، بخود برسند، مادرهای جوانی که به بازسازی بدن خود می پردازند، که در مورد این گروه کوچک کردن شکم وبالا بردن سینه ، برداشتن پاکت های چربی اضافی بعد از حاملگی و تغییرات هورمونی پیش می آید از سنین 50 و60 خانم ها و آقایان به فکر چهره شان می افتند، بیشترین مراجعه کننده ها برای جوان سازی چهره، کشیدن پوست صورت، ترمیم پلک ها و خلاصه جوان سازی بدن می آیند.
ایمپلنت سلیکان و آب نمک کدامیک رایج تر و اثرات طولانی تر دارند؟
یک زمانی نگران این بودندکه سلیکان ممکن است غشاء اش پاره بشود و پخش شود  در داخل بدن که از نظر علمی این مسئله ثابت نشده ودر هر صورت فرمول آنرا طوری تغییر دادند که حتی اگر آنرا نصف کنید وسرازیر نگه دارید سلیکان همانجا می ماند و نوعی از سلیکان است که مولکولهایش بهم می چسبد با اینکه هیچ اثبات علمی وجود نداشت ولی ماهیت این ها را تغییر دادند تا  هم جراح مطمئن باشد وهم  شخص استفاده کننده، به این دو دلیل من این ها را ترجیح می دهم و البته حتما  باید 22 ساله باشند عقیده ی شخصی من این است که خانم ها اصلا قبل از 22 سالگی نباید استفاده کنند چون بین 18تا 22 سالگی هنوز سینه رشد می کند.
خانم هایی که مراجعه می کنند برای بزرگ کردن سینه می توانند در مورد اندازه بزرگ شدن سینه تصمیم بگیرند یا این تصمیم گیری به عهده شما است؟
این یک تصمیم 2 نفره است خیلی وقتها خانمها انتظار غیر واقع بینانه ای دارند واین بخاطر شنیدن یا دیدن بعضی مسائل در تلویزیون و جراید  است که تصویرهایی که در ذهن دارند با واقعیت مطابقت ندارد و جراح و بیمار باید زبان همدیگر را قبل از عمل کاملا بفهمند و کلا با توافق عمل انجام بشود.ایمپلنت ها درجه سایزی زیادی دارد از 100 سی سی  و حتی کوچکتر تا 600-700-800 سی سی و این بستگی به بدن – قابلیت اتصال نساج سینه – قطر قاعده سینه و عوامل مختلف دارد.
می دانیم که شما در نقاشی دست دارید، هنرمندهستید با توجه به همین ظرافت های هنری و خلاقیت ها عمل ها را انجام میدهید شنیدیم از طریق سیستم کامپیوتری به خانم ها نشان میدهید که سینه ها به چه صورتی درخواهند آمد؟
سیستم کامپیوتری هم برای جراحی های سینه و چهره وجود دارد ولی ما خیلی کم از این سیستم استفاده می کنیم چون بدن انسان یک کامپیوتر نیست. کامپیوتر یک صفحه نقاشی شده است پزشک می تواند هر جور بخواهد در آن تغییراتی بدهد و مراجعه کننده هم فکر می کند کامپیوتر اشتباه نمی کند درحالیکه چنین  نیست خیلی عوامل در نتیجه عمل جراحی تاثیر می گذارد. هاله ای که دور ایمپلنت 1342-14تشکیل می شود، اینکه چقدر عضلات جا باز می کنند و به ایمپلنت در داخل خود خیرمقدم میگویند و پذیرای آن هستند ویا آنرا پس می زنند. خیلی مسائل هستند که کامپیوتر نمی تواند پیش بینی کند ولی بهرحال این سیستم هم در دسترس است و می توان از آن استفاده کرد.
شنیدیم وقتی بعضی ها به پزشکانی مراجعه می کنند که به دلیل ناآگاهی و حتی پزشکانی که متخصص نیستند در این کار فقط با گذراندن یک دوره های کوتاه  کار میکنند مثلا خانمی به ما زنگ زده بود و می گفت اینقدر سینه اش را بزرگ کردند که دچار درد گردن وکمر شده است اصولا اینگونه اشتباهات چگونه جبران میشود وآیا می شود دوباره سینه را کوچک  کرد؟
اولا خطراتی می تواند متوجه  مریض باشد هر چی ایمپلنت بزرگتر از آنی باشد که بدن به طور راحت قبول می کند احتمال اینکه ایمپلنت لینک بکند اسکارتیشو (پوست اضافی و خطوط) تشکیل بشود و اسکارتیشو سفت بشود وجود دارد، و برای جبران این اشتباه می توان ایمپلنت را درآورد و ایمپلنت کوچکتر گذاشت ولی اگر سینه برای یکی دو سال به همان حالت بماند و بعد ایمپلنت برداشته شود ممکن است باعث افتادگی سینه بشود پوست به حالت اولیه بر نگردد و خانم ها باید این مسائل را در نظر بگیرند قبل از اینکه برای ایمپلنت بزرگتر اقدام کنند.
شاید بعضی ازخانمها نگاه می کنند به بعضی از ستاره های سینما که به هر دلیلی سینه هایشان از حالت عادی بزرگتر است.
بله این مسئله خیلی حاده و خوشبختانه در جامعه ایرانی با این مسائل سر و کار نداریم خانم هایی مراجعه می کنند که واقعا احتیاج دارند در جامعه ایرانی دوست دارند اصلا عمل طوری باشد که ایمپلنت را نشان ندهد اما در جامعه غیر ایرانی درست برعکس است خانمها اصرار دارند سینه هایشان حالت مصنوعی پیدا کند که از چند مایلی داد بزند ایمپلنت دارند! اگر خوب توجه کنید، گاه تصاویر سینه های جراحی شده مدل ها را بروی جلد مجلات چاپ می کنند تا نشان بدهند، این  استاندارد جدید سینه در خانمهاست.
ادامه دارد