1461-40

1461-41

1461-42

«اشکان غلامی» قهرمان و مربی دو و میدانی و ماراتون را بعد از موفقیت در ماراتون های بین المللی در رادیو جوانان و مجله جوانان به گفتگو دعوت کردیم.
اشکان غلامی می گوید: خوشبختانه در یکی دو سال اخیرقهرمانان ماراتون ایرانی مرتب به مسابقات جهانی دعوت می شوند، در ماراتون نیویورک من و علی اصغر لطیفی شرکت کردیم، هر دوبا توفیق همراه بودیم، لطیفی به ایران بازگشت ولی من تصمیم گرفتم برای دیدن دوره هایی در امریکا بمانم و در ضمن برنامه های وسیعی نیز تدارک دیده ام، که خوشبختانه یک ایرانی مقیم کالیفرنیا دراین زمینه قدم پیش گذاشته وآمادگی کامل برای برپایی یک مجموعه ورزشی دارد و بزودی از طریق مجله جوانان، اطلاعات بیشتری را در اختیار خواهیم گذاشت.
اشکان می گوید: من 20 سال است دراین رشته فعالیت دارم ، در ایران هم مربی تیم ملی بودم وهم خود در میدان بودم، در این رشته شاگردان قهرمانی به میدان روانه کردم، جعفر مرادی 25 ساله و پریسا عرب هر دو در 5 کیلومتر و 10 کیلومتر قهرمان دو استقامت و فوق استقامت (ماراتون) شدند، جالب است رکورد من که در سال 2013 2ساعت و 42 دقیقه بود، همین امسال توسط جعفر مرادی درمسابقات جهانی ماراتون دبی شکسته شد وهمین قهرمان سهمیه رکورد ورودی مسابقات جهانی چین 2015 را کسب کرده، این افتخار جامعه ورزشی ایران وافتخار من است که شاگردانم پرچم ونام سرزمین مان را در عرضه جهانی بلند آوازه می کنند، جعفر مرادی در مسابقات جهانی ماراتون سوئد مدال نقره و 25 هزار کرون سوئد را گرفت و افتخار مقام دوم جهانی را بدست آورد که یک پیروزی بزرگ دیگر برای ماراتون ایران بود.

1461-43

من از همین جا جعفر مرادی را که در اردوی تیم ملی است و قرار شده در مسابقات تدارکاتی سوئد و برای حضور در اردوی مسابقات جهانی چین در آخر مرداد ماه شرکت کند را زیر نظر دارم. چون ما مقام سوم آسیا را بدست آوریم در دبی قهرمان جهان هستیم.
پریسا عرب یکسالی است بطور مداوم کار می کند، این قهرمان نیز آینده درخشانی دارد، دوهای استقامت ایران راکه در شرایط زیاد خوبی نبود، به جلو خواهند برد من 2 شاگرد دیگر هم دارم، که جوانتر هستند از جمله محمد محمدی و مرتضی بیرانوند، که هر دوقهرمان هستند.
اشکان غلامی میگوید ماراتون را در جهان فقط بعنوان یک ورزش نگاه نمی کنند ماراتون یک فرهنگ است، یک حرکت انسانی و زندگی ساز است اگر دو ومیدانی مادر ورزش هاست، ماراتون مادربزرگ ورزش هاست شما اگر توجه کنید، در همین مسابقات ماراتون نیویورک 70 هزار نفر شرکت کرده بودند، که حدود هزارنفرشان از جمع قهرمانان بودند بقیه همه آدمهای معمولی عاشق ماراتون بودند. در میان آنها معروف ترین جراحان، وکلا، شخصیت های برجسته دیده می شدند که با هدف های مختلف در ماراتون حضور می یابند، هدف دوستی، آشنایی با ملت ها، انسانهای مختلف، با فرهنگ های مختلف.
ماراتون قوانین خاص خود را دارد، خیلی ها فکر می کنند می توانند از هرجایی و هر زمانی وارد ماراتون بشوند، درحالیکه چنین نیست ماراتون قوانین خاص خود را، از لحظه شروع، ابتدا قهرمانان را جدا می کنند، بعد مسئله دستگاه «سنسور» در پای شرکت کنندگان است که تحت کنترل قرار می گیرند. بعد 21 کیلومتر اول را طی می کنند و بعد 21 کیلومتر دوم را.
همه قبل از شروع نامنویسی می کنند، همه شناخته شده هستند، همه تحت نظر هستند، این ورزش تقلب ندارد، همه چیزش با خلوص نیت، انسانی، پاک و پر از عشق است.
در طول مسابقه معمولا برای خیلی ها حوادثی پیش می آید، دست و پا می شکنند، قلب کسی می گیرد، این مورد طبیعی است همین چندی پیش یک قهرمان نامدار درست در خط آخر دچار ایست قلبی شد.
معمولا از پول نام نویسی که از همه گرفته میشود، مبلغی برای بیمه های مختلف از جمله سلامتی و حوادث بکار گرفته میشود.
قهرمانان برای نام آوری، برای دریافت جوایز که گاه تا 250 هزار دلار میرسد می آیند، البته یادمان باشد قهرمانانی که از سرزمین های اتیوپی وکنیا می آیند بدلیل سوابق زندگی وکودکی شان مقاومت و استواری وآمادگی بیشتری برای قهرمانی دارند نمونه اش قهرمانانی در این سرزمین ها بودند، که خودشان توضیح دادند از کودکی فاصله چند کیلومتری خانه را همیشه با دویدن طی می کردند همه هم بدون کفش دویده اند و مسلما این گروه شانس بیشتری دارند.
ما درایران قدیم هم قهرمانانی چون علی باغبانباشی را داشتیم که اینروزها در 90 سالگی، خدا را شکر سالم است. این قهرمان، در مسابقات جهانی شرکت کرد، در ایران الگوی مقاومت در مسابقات دو و میدانی بود و هنوز با عشق قهرمانان این رشته را دنبال می کند.
برای تماس با اشکان غلامی با

818- 660-7361

یا فیس بوک ایشان تماس بگیرید

1461-44