1533-35

در هفته های گذشته در رابطه با Measure HH مطالب مختلفی شنیدیم که ساکنان شهر بورلی هیلز را تشویق به دادن رأی مثبت یا منفی با این لایحه می کنند.
Measure HH لایحه ای است که هتل بورلی هیلتون برای ساختن کاندومینیوم (آپارتمان) در فضای خود ارائه داده است. در این رابطه با تد کان پرزیدنت بورلی هیلتون گفتگو کرده ایم که در زیر می خوانید.

***

1533-36

– از تد کان می پرسیم، داستان Measure HH از کجا شروع می شود؟
ممنون از دعوت شما Measure HH داستانی است که سال 2003 آغاز شد. وقتی هتل بورلی هیلتون را خریدیم و برای بازسازی آن 100 میلیون دلار سرمایه گذاری کردیم تا به شکل امروز در بیاید. در همان زمان آخرهای بازسازی تصمیم گرفتیم که کل محوطه را بازسازی کنیم که 9 ایکر بود و بزرگترین ملک تجاری در بورلی هیلز. در سال 2008 بعد از 19 نشست عمومی ما اجازه شورای شهر را گرفتیم که هتل والدروف آستوریا را بسازیم، که در تقاطع ویلشر و سانتامونیکا درحال ساخت است و در بهار 2017 افتتاح خواهد شد.
همچنین اجازه 2 کاندومینیوم را گرفتیم. یکی 8 طبقه در تقاطع ویلشر و Merv Griffen روبروی موسسه EL Rodeo و ساختمان 18 طبقه در سانتامونیکا و Merv Greiffen که جمعا 110 واحد کاندومینیوم میشود در کل پس از اینکه پروژه ما از طرف شهرداری تصویب شد، تعدادی از ساکنین شهر به مدیریت شهردار فعلی که در آن زمان شهروند بود اعتراض کردند که تصمیم شورای شهر کافی نیست و باید ساکنین شهر رأی بدهند. چون قدرت در دست مردم است، نه اعضای 5 نفره شورای شهر- مردم رأی مثبت به پروژه ما دادند و در سال 2008 ما برنده شدیم. از آن زمان باز خیلی از ساکنین و والدین دانش آموزان مدرسه EL Rodeo از ما خواستند آیا ممکن است یک تغییری در نظر بگیریم و ساختمان را از روبروی مدرسه جابجا کنیم که فضا را بازتر کنیم؟ ما هم به نظرات توجه کردیم و به برنامه ای فکر کردیم که بهتر است. این که 2 ساختمان 8 و 18 طبقه را ادغام کنیم در ضلع جنوبی محوطه که نزدیک Century City بگذاریم، و فضای جلوی مدرسه را باز کنیم تا به ما اجازه بدهد یک پارک7/1 ایکری بسازیم برای استفاده عمومی و مهمانان هتل.
– آیا شما به شهرداری رفتید یا از مردم پرسیدید؟
ما پرسش را دوباره به رأی مردم گذاشتیم که به ما اجازه دهند که برنامه قبلی را عوض کنیم. مردم همان گروهی هستند که برنامه اولیه ما را در سال 2008 تصویب کردند. و از آنها کسب اجازه می کنیم چون قدرت شهر از سوی مردم می آید و از آنها می پرسیم آیا با ما هم عقیده هستید که این برنامه بهتر است و اگر با ما موافقید در روز 8 نوامبر رأی بله به HH بدهید و اگر فکر می کنید برنامه اول ما با دو ساختمان بهتر است بدون پارک 7/1ایکری رأی نه بدهید.
– لطفا در مورد پارک عمومی توضیح بدهید:
واقعیت این است که این پارک بروی عموم همیشه باز خواهد بود و این لایحه را درخواست کردیم.
تنها استثناء زمانی است که سازمان امنیت ملی به ما دستور بسته شدن را بدهد مثلا زمانی که رئیس جمهوری می آید یا زمان Golden Globe بسته خواهد بود و در بقیه موارد باز خواهد بود.
– اگر شهروندان رأی نه بدهند چه می شود؟
اگر مردم رأی نه بدهند ما با برنامه ای که سال 2008 تصویب شد جلو میرویم و مهم است که مردم بدانند چه چیزی ارائه می شود.
Measure HH درواقع یک انتخاب بله یا خیر نیست این یا آن است… آیا برنامه اول 2008 با 2 ساختمان را می خواهید «بدون پارک»، یا برنامه جدید که یک پارک و یک ساختمان در طرف سانتامونیکا که نزدیک Century City هست که ساختمان بلندتری است.
– چه پرداخت هایی به شهرداری با پروژه شما تعلق می گیرد؟
اولا مهم است که مردم بدانند که چه ما با برنامه 2 ساختمانی 2008 یا یک ساختمانی 2016 پیش برویم، Fee شهرداری همان مقدار است چون این مبلغ بستگی به متراژ ساختمان دارد که عوض نشده .
چقدرHow Much ؟
کل مبلغی که برای تمام پروژه ها که هتل والدرف آستوریا هم جزو آن است که 38 میلیون دلار می شود. برای والدروف آستوریا 16 میلیون دلار دادیم و 22 میلیون دلار در زمان ساختن کاندومینیوم ها می پردازیم و امیدواریم که پارک هم جزو آن باشد.

1533-37

– لطفا در مورد منافع مالیاتی این پروژه بفرمایید:
مسلما این پروژه از لحاظ درآمد مالیاتی به نفع شهر و مردم بورلی هیلز خواهد بود. از زمانی که ما بورلی هیلتون را خریدیم از سال 2003 تا به حال ما به شهر بورلی هیلز مبلغ 82 میلیون دلار مالیات پرداخت کردیم. از جمله TOT با والدورف آستوریا و کاندوها پرداختی مالیات ما سالی 23 میلیون دلار خواهد بود.
– در مورد درآمد شهرداری توضیح دهید.
درآمد بسیار برای شهر خواهد بود. مشتری های ما که به هتل ما می آیند پول زیادی در بیزینس های دیگر در شهر بورلی هیلز خرج می کنند… در رستوران ها و مغازه ها سالانه مبلغ 40 الی 50 میلیون دلار خرج می کنند و وقتی این پروژه تمام بشود این مبلغ دو برابر خواهد شد.
– درمورد آب بازیافتی توضیح دهید.
خوشحالم که پرسیدید مخصوصا الان که کمبود آب در کالیفرنیا خیلی مطرح می شود.
در هتل والدروف آستوریا ما تنها ملک تجاری هستیم که در تاریخ بورلی هیلز سیستم آب بازیافتی به کار گرفتیم و در این هتل صد در صد آبی که برای فضای سبز استفاده می شود بازیافتی خواهد بود. و همچنین برای پارک هم آب بازیافتی از کاندوها خواهد بود برای کل زمین 9 ایکری ما.
– در مورد بلندی ساختمان؟
اولا قوانین در چارچوب ساختار شهر بورلی هیلز است که الگوی ساخت در شهر است و اشاره می کند که شهر در آینده چطور باید ساخته شود در برنامه کلی شهر بخصوص اشاره می کند به مناطقی که در ورودی یا خروجی بورلی هیلز هستند مانند محل ما که در مرز لوس آنجلس هستیم که درست می دانند برای ارتفاع بیشتر اشاره کنیم، این هم به دلیل این است که ما به Century City خیلی نزدیک هستیم.
Century City یک ساختمان 42 طبقه جدید دارد که دقیقا جلوی دبیرستان بورلی هیلز که درست بغل خانه هاست. زمین ما از اون خونه ها دور است و ما مستقیما تاثیر زیادی روی منزل های اطراف نداریم.
– آیا بعدها روی این زمین پارک جدیدی خواهید ساخت مردم از کجا اطمینان داشته باشند؟
اولا هتل بورلی هیلتون 62 سال است که در این محل بوده و در این 62 سال یک عضو قابل اعتماد جامعه بوده که به تمام تعهدهای خود عمل کرده است. مثلا ما تعهد دادیم که مقداری از ملک خود در ویلشر را اختصاص بدهیم به خطی در ویلشر و سانتامونیکا. از امروز 5 خط خیابان به طرف شرق می روند و دهه هاست که فقط 4 خط بوده حالا 2 خط ویژه برای گردش به چپ هستند که شما را از ویلشر به سانتامونیکا می برد و 3 خط مستقیم که شما را به ویلشر می برد.
– در مورد Covent توضیح دهید.
برگردیم به موضوع ماندگاری پارک ، اولا در لایحه ما اختصاص دادن 7/1 ایکر به پارک و هیچ چیز دیگری داده نشده ولی برای اینکه به شهروندان اطمینان خاطر بدهیم ما در کانتی لس آنجلس تعهدنامه ای را ثبت کردیم…. یک ضمانت… یک گارانتی… که این فضا تا ابد فضای باز خواهد بود. حتی اگر روزی صاحب ملک نباشیم ساختمانی در این پارک ساخته نخواهد شد.
درسته نه تنها این، بلکه رقیب ما شکایتی در دادگاه عالیه لوس آنجلس علیه آنها کرده و این تعهدنامه ما را به چالش کشید که پایدار است یا نه و قاضی به نفع ما رأی داد که صحیح است. ما را متعهد می کند و به نفع ما رأی داد.
– پس نتیجه گرفتتم برنامه Measure HH برنامه بهتری است برای شهر، شهروندان و هتل و ضمنا ترافیک منطقه را افزایش نخواهد داد.
کاملا درست فهمیدید و اضافه کنم که هیچ ترافیک اضافی نخواهیم داشت چون همان مقدار واحد کاندو در برنامه جدید است که قبلا بوده و تحقیقات خود شهرداری که در تارنمای (سایت) شهرداری گزارش 9212 نشان میدهد ازدحام بیشتری نخواهد بود.
رأی من مثبت است و امیدوارم رأی شما هم همین باشد.