1477-26

با «دکتر تورج رئوف» متخصص برجسته بیماریهای پوست و زیبایی، داخلی در جوانان رادیو گفتگو داشتیم که بدلیل تقاضای خوانندگان مجله جوانان، آنرا از نظرتان می گذرانیم.
دکتر رئوف چند سالی است که یک مرکز تحقیقاتی و پزشکی بزرگی را سرپرستی می کند که به تحقیق درباره داروهای جدید بیماریهای مختلف چون دیابت، قلبی، پوستی، سورایسیس، میگرن، آرتروز، روده، معده، یبوست و مهم تر از همه کلسترول مشغول هستند. و نکته مهم اینکه بیمارانی که در این مرکز پذیرفته می شوند، کلیه مخارج شان از ویزیت، آزمایش و داروها و حتی هزینه رفت و آمدشان پرداخت می شود و بقولی رایگان است.
دکتر رئوف فارغ التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه شیراز و سپس با گذراندن دوره های تخصصی در دانشکده های معتبر کلمبیا و یو اس سی، به یک متخصص تمام عیار، برجسته در زمینه داخلی، پوست و ناخن و زیبایی مبدل شده است.
این بار با دکتر رئوف درباره داروی جدید درمان کلسترول گفتگو کردیم، خصوصا که دکتر رئوف در طی سی و چندسال گذشته بجز با مجله جوانان، این بار با رادیو جوانان، با هیچ رسانه ای گفتگو نکرده است و خوشحالیم که پایگاه خود را در مجله و رادیو جوانان بنا کرده است.
دکتر رئوف می گوید:
اینروزها همه مراکز تحقیقی و پژوهشی می کوشند تا به داروهای جدید و موثری برای درمان ناراحتی ها دست یابند و مرکز پژوهشی ما شب و روز در این زمینه فعال است و باید به اطلاع برسانم که اخیرا داروی جدیدی برای درمان کلسترول تهیه شده و عرضه گردیده که در واقع دو هفته ای از تاریخ آمدن آن می گذرد و از سوی FDA نیز تایید شده است دارویی بنام Rapatha، که به یاری آنهایی آمده که با کلسترول بالا گرفتار سکته قلبی ، مغزی شده یا می شوند. چون در آمریکا کشنده ترین بیماری کلسترول است و بیشتر سکته های مغزی و قلبی از آن ناشی میشود. بسیاری نیز معلول و از کارافتاده می شوند.
برای درمان و جلوگیری از کلسترول بالا، از حدود 22 سال پیش، داروهایی چون لی پی تور به بازار آمد که 20 درصد خطر سکته مغزی و قلبی را پایین آورد، ولی این داروی جدید، در واقع تا 60 درصد نقش دارد.

1477-27

خیلی ها نمی دانند اصولا کلسترول چه معنایی دارد، چون در بدن انسانها وجود کلسترول لازم است، سبب تولید هورمون و ویتامین D و همچنین هضم غذا می شود، خود بدن کلسترول می سازد، بخشی هم با غذاها وارد بدن میشود. ما در بدن کلسترول بد LDL و کلسترول خوب HDL داریم که هر دو ضروری است، ولی مسئله مقدار کلسترول است که قبلا تا 250 بنظر خوب می آمد، بعد 200 و حالا میزان کلسترول بد و خوب، استانداردهای تازه ای دارند و مثلا کلسترول بد که تا 80 درصد مناسب بود، امروز با داروی جدید باید تا 30 تا 40 برسد تا هرگونه خطری را پس بزند و بقولی این دارو کمک می کندکلسترول بد پایین بیاید، قابل کنترل باشد. جالب است بدانید که در ایتالیا خانواده ای هستند که کلسترول شان بالای 800 و 1000 است ولی هیچگونه ناراحتی قلبی ندارند، تحقیقات نشان داده که ژن این خانواده، در این مسئله نقش دارد. از همین مدل پژوهشگران استفاده کرده و داروی جدید را تهیه کردند. دارویی که با تزریق انجام می شود، هر دو هفته یکبار باید تزریق شود و هر بار 400 دلار هزینه دارد و این انقلابی است در درمان بیماریهای قلبی و مغزی که ما برای بیمارانی که در مرکز پژوهشی مان پذیرفته میشوند، همه امکانات رایگان را فراهم می آوریم داروی جدید را بروی 27 هزار بیمار در 51 کشور آزمایش شده، تحقیقات نشان داده که تا چه حد در پایین آوردن کلسترول نقش داشته است.
اگر شما خودتان، یا فامیل یا دوست و آشنایانتان بیماری قلبی دارند، یا سکته کرده اند، یا بیماری قند دارند، می توانند به مراکز ما مراجعه کنند. ما همه گونه امکانات در اختیارشان می گذاریم. همه معاینات، آزمایشات و معالجه دارویی شان رایگان است. البته هنوز تحقیقات بروی این دارو ادامه دارد با اینکه از سوی سازمان بهداشت امریکا FDA تایید شده و نتایج درخشانی ببار آورده است ولی ما داروهای گذشته را رد نمی کنیم، ولی به اعجاز این داروی جدید نیز باور داریم.

1477-29

1477-30

1477-31

در جریان هستیم که شما در مرکز تحقیقاتی و کلینیک خود، در مورد بیماریهای پوستی، و دیگر بیماریها هم شیوه های جدیدی آوردید.
ما یک گروه تحقیقاتی داریم که برای بیماریهای مختلف تحقیق می کنند، با بهره از لیزرهای جدید، داروهای جدید به درمان ناراحتی های پوستی چون سورایسیس، اگزما، خارش پوست در بچه ها و بزرگسالان، کلسترول ومیگرن که با داروی جدیدی و با تزریق ماهانه بکلی ریشه کن میشود. همچنین ما تحقیقات تازه ای بروی بوتاکس را به انجام رساندیم که بزودی نتایج را اعلام می کنیم.
خبر داریم که شما بدون عمل جراحی، بروی پوست های مرده روش های مختلفی را بکار می گیرید.
ما داروها و کرم های مخصوص و لیزر، بروی پوست تا آنجا پیش می رویم که نقش کشیدگی پوست و فیس لیفت را دارد. اخیرا یک کمپانی امریکایی، تزریق هایی را زیرچانه، برای از بین بردن غبغب بکار گرفتند که اعجاز می کنند و ما همین شیوه ها را در کلینیک خود تا 2 هفته دیگر بکار می گیریم. جوان سازی پوست یکی از مهم ترین موارد است که با سبک و شیوه جدید، قابل مقایسه با گذشته نیست.
شنیدیم شما در مرکز تحقیقاتی خود، کرم های مخصوصی را تولید می کنید که به سراسر جهان فرستاده میشود و پزشکان سراسر دنیا به شما سفارش میدهند و با لیبل خود به مردم ارائه می کنند.
این کار را ما سالهاست انجام میدهیم، بعضی فرمول خود را بما میدهند و بعضی از فرمول ها، تولیدات ما بهره می گیرند چون بروی کار ما و محققین و متخصصین ما باور دارند.
ما کرم هایی را تولید می کنیم که پوست را بسرعت جوان و شفاف می کند، در این داروها تا حد ممکن از مواد مصنوعی استفاده نمی کنیم چون ثابت شده است که خیلی از مواد مصنوعی سبب سرطان میشود.
خوشحالیم که مرکز پژوهشی ما کمک می کند تا به طول عمر انسانها اضافه شود و از بسیاری از دردها و ناراحتی و خطراتی که آنها را تهدید می کند دور شوند.

1477-32