1564-15

1564-3

برنده جایزه بزرگ 2016 My Face , My Body
Award Winner For America’s Best Aesthetic Practice

1564-4

1564-7

با دکتر شان کلیشادی جراح پلاستیک و زیبایی و ترمیمی و عضو برجسته بورد جراحان امریکا این هفته گفتگویی اختصاصی داریم چرا که این پزشک متخصص ایرانی، برنده جایزه بزرگ My Face, My Body شده است.
ابتدا درباره این جایزه می پرسیم.
دکتر کلیشادی می گوید: این جایزه در اروپا و در امریکا، از اهمیت خاصی برخوردار است یکی از مراجعه کنندگان به کلینیک، بدون اینکه من خبر داشته باشم، مرا کاندیدا کرده بود. بعد با من تماس گرفتند و خواستند که تصاویری از جراحی های خود در رشته های مختلف برایشان بفرستم، که بیشتر در زمینه بینی، بدن و سینه و پوست بود من با ارسال عکس ها وتوجه و علاقمندی آنها، ترجیح دادند با آنهایی که در کلینیک ما تحت عمل جراحی قرار گرفته اند گفتگو کنند، از سوی این سازمان افراد مختلفی زنگ زدند، با من و با مشتریان ما حرف زدند نظرات آنها، احساسات روانی و روحی شان را جویا شدند، بعد چند نفری به کلینیک ما آمدند تا شیوه برخورد همه ما را با مراجعه کننده ها از نزدیک ببینند، ارتباطات ما را ناظر باشند، حتی در ملاقات ها حضور یابند، عمل های جراحی را بررسی کنند و خوشبختانه بهترین نتایج را از طریق گفتگو با مراجعه کنندگان و همه افرادی که در زمینه های مختلف تحت جراحی قرار گرفته بودند بدست آمد. من در جریان قرارگرفتم که این سازمان پیگیر و ناظر بر کار همه کاندیداهای جایزه ویژه خود است، تا یکروز مرا دعوت کردند تا در مراسم ویژه ای که در بورلی هیلز بود شرکت کنم، آنها درباره اینکه چه کسی برنده شده نگفتند، ولی بهرحال من به اتفاق همسر و پدر ومادرم در این مراسم شرکت کردیم در آنجا با متخصصینی برخوردم، که چند دهه در امریکا سابقه جراحی های مختلف داشتند و در میان کاندیداها بودند در اوج شب، وقتی نام مرا به عنوان برنده جایزه اعلام کردند، همه فریاد شوق کشیدند، من و خانواده ام خیلی خوشحال شدیم بعد از آن نوبت به اهدای جایزه سراسری امریکا رسید، که باز هم من به عنوان یکی از برندگان معرفی شدم، در میان برندگان چهره های نامداری چون دکتر اوباجی نیز بود. ولی این رویداد غیرمنتظره برای من افتخار بزرگی بود، افتخاری که درواقع به جامعه سربلند و تحصیلکرده ایرانی تعلق دارد و من از دیدن برق اشک شوق در چشمان همسرم و پدر و مادرم انگار به آسمان ها پرواز می کردم و در آن لحظه به همکارانم اندیشیدم که با کمک آنها این موفقیت به ثمر رسید.
• از دکتر کلیشادی می پرسم بیشترین علاقمندان جراحی های زیبایی در چه سن و سالی انجام می گیرد؟
می گوید: بیشتر مراجعه کنندگان به کلینیک ما خانم ها هستند، که درواقع باید بگویم 80درصدشان خانم و از میان آنها 70درصد در سنین 19 تا 55 ساله هستند.
اینروزها دنیا عوض شده، مسئله زیبایی مورد توجه همه است، سلیقه ها و استانداردها تغییر یافته بیشتر خانم ها می خواهند ظاهر زیبایی داشته باشند، خانم دانشجویی می خواهد در فضای دانشگاه و تحصیل خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد، خانم های شاغل دلشان می خواهد در فضای شغلی خود مورد توجه باشند خانم های بالای 40 سال بعد از چند زایمان می خواهند بدن خود را ترمیم کنند و به زمان نوجوانی خود باز گردند، بیشترشان می خواهند صاحب سینه های زیبا و برجسته ای باشند، برخی می خواهند با تامی تاک شکم و پهلوهای خود را زیبا سازند، با لایپوساکشن بسیاری از این مشکلات حل میشود و در مجموع بیشتر عمل های ما به روی سینه و بدن خانم ها انجام می گیرد. شاید خیلی ها ندانند که در امریکا همه ساله نیم میلیون عمل جراحی سینه صورت می گیرد.

1564-8

1564-9

1564-10

• بعضی ها مسئله بزرگ بودن سینه ها اذیت شان می کند و برخی به دنبال بزرگ کردن سینه ها هستند شما چگونه این مشکل را حل می کنید؟
– بعضی خانم ها به دلیل سینه های خیلی بزرگ دچار درد گردن وکمر میشوند و در ضمن از سینه های بزرگ خسته شده اند برای این عده جراحی های جدید بسیار کارساز است، سینه هایشان را خیلی شکیل و به اندازه دلخواهشان در می آورد و با آن دردها هم خداحافظی می کنند.
اما در مجموع بیشتر خانم ها به دنبال بزرگ کردن سینه های خود هستند، یا بعضی ها بدلیل چاقی یا حاملگی سینه هایشان شل شده و برای هر دو مورد جراحی های ظریفی انجام می گیرد که هم سینه ها بزرگتر و شکیل تر و گردتر میشود و هم سفت تر بنظر می آیند.
• به دلیل استانداردهای هالیوود، اینروزها خیلی از خانم ها به دنبال شکیل و بزرگ کردن باسن خود هستند.
– برای این منظور ما معمولا با لایپو از چربی های اضافی بدن شان استفاده می کنیم و به آن قسمت تزریق می کنیم و آنرا شکل می دهیم، این چربی ها برای صورت نیز به کار گرفته میشود، دوام آنها زیاد است. یعنی 70درصدشان همه عمر می مانند، ولی مسلما باید با دقت، با ظرافت و با دانش و هنر جراح زیبایی انجام بگیرد چون یک جراح زیبایی، خود یک نقاش، یک مجسمه ساز و یک هنرمند به حساب می آید. همیشه توصیه ما این است که خانم ها قبلا از وزن خود کم کنند، به ورزش بپردازند، بعد ازعمل جراحی نیز ورزش را فراموش نکنند چون باید بدن روی فرم و شکل خود بماند.
ما معمولا روی اندام بسیار سنگین و چاق عملی را انجام نمی دهیم، این افراد باید ابتدا وزن خود را کم کنند و بعد عمل لایپو انجام بگیرد. برای ما سلامت افراد در درجه اول قرار دارد، بعضی افراد را به دلیل ساختار بدن شان، نمی توان حتی لایپوساکشن کرد. یا تحت عمل جراحی قرار داد و خیلی ها که به ما مراجعه می کنند تا از وزن خود کم کنند ما توصیه می کنیم با ورزش و رژیم غذایی ابتدا این کار را انجام بدهند و بعد برای شکل دادن به بدن خود به ما مراجعه کنند.
• خانم ها به لب هایشان اهمیت میدهند، می خواهند برجسته باشد این عمل چگونه انجام می شود؟
– این عمل ظاهرا خیلی آسان و سریع است ولی نیاز به دقت عمل، نیاز به ظرافت کار و اینکه مثلا با یک سوزن نمی توان این تزریق ها را انجام داد ما در کلینیک خود، گاه ما با سوزن ظریف این تزریق ها را بدون درد، خونریزی و عوارض انجام میدهیم و حتی جای کبودی هم نمی ماند خیلی ها به من مراجعه کردند که زیردست بعضی ها، لب هایشان کج و نا متناسب شده بود. چرا که آن شخص که جراحی متخصص هم نبوده، با بهره از یک سوزن، بدون بررسی صورت و تناسب اعضای صورت، این کار را انجام داده بود.
• در مورد غبغب و افتادگی زیر چانه چه راهی را پیشنهاد می دهید؟
– اگر خیلی بزرگ باشد نیاز به جراحی دارد، ولی کسی که وزن کم کرده و پوست زیر چانه اش شل شده اغلب من با سیستم انرژی رادیو فرکوئنسی این کار را انجام میدهم که پوست جمع میشود ولی وقتی سن و سال بالا باشد و زیاد افتاده باشد، حتما با عمل جراحی امکان پذیر است.
• در مورد آقایان هم سئوالات زیادی داریم که تخصص شماست و در هفته های آینده درباره اش گفتگو می کنیم.

sskplasticsurgery.com
500 Superior Avenue,
Suite 340 Newport Beach, CA 92663
Phone: (949) 515-SURG

1564-13