1599-14

گفتگو با دکتر مهـران توفیق راد، در مورد جوانسازی

صورت، سلولهای بنیادی، لیزر و جوان سازی پوست و…

1599-12

دکترتوفیق راد عزیز، در کلینیک زیبایی شما، خدمات تازه ای انجام میشود که برای خیلی ها با سئوالاتی همراه است.
– چگونه با تزریق چربی های اضافی بدن بخصوص در ناحیه صورت و چانه و گردن را از بین می برید و چه مراحلی دارد؟
ما در کلینیک زیبایی Santa Monica Spaاز آمپول مخصوص از بین بردن چربی که از آنزیمهای مخصوصی درست شده بهره می گیریم که باعث میشود چربی بدن را موضعی حل کند و چربیها از بدن خارج بشوند.
– آیا از بین بردن چربی ها، در نواحی مختلف بدن، با چنین تزریق هایی امکان پذیر است؟ و معمولا چقدر طول می کشد و آیا نیاز به جراحی هم دارد؟
این جور درمان برای اشخاصی است که فعال هستند و مواظب غذاخوردنشان هستند و تحت رژیم. لاغر شده اند و بجایی رسیده اند که دیگر کم کردن چربیها سخت شده و به کمک لازم دارند.
ما این آمپول را در نقاطی که چربی اضافه، مثل اطراف شکم، ران، بازو و زیر چانه تزریق می کنیم. بعضی ها چند لحظه سوزش احساس می کنند که موقتی است و بعضی ها تا 2-1 روز اول در جاهائی که آمپول تزریق شده احساس تورم و قرمزی میکنند که موقتی است. یک مقدار هم امکان کبودی وجود دارد که با هر تزریق این امکان موجود است. نسبت به مقدار چربی در آن منطقه بدن بین یک تا چهار بار و شاید تا 8 بار هم این تزریقها هر دو هفته لازم باشند. از جراحی Meso Therapy امن تر می باشد.
افراد تزریق شان زیاد طول نمی کشد و می توانند بعد از تزریق به کارهای روزمره خود برسند. ومعمولا بین یک تا سه اینچ از چربیها می تواند کم بشود.
کسانی که مقدار چربی در بدنشان خیلی زیاد هست. البته به جراحی نیاز دارند.
– تزریق استم سل برای زیبایی پوست و اندام و ارتوپدی، یک پدیده تازه است که خیلی ها از آن اطلاعی ندارند، امکان دارد این نوع تزریق ها و تاثیرات آنرا توضیح بدهید و اینکه چه نقشی در زیبایی پوست و بخصوص در زمینه ارتوپدی دارد و در چه نقاطی از بدن، کارسازتر است؟
Stem Cell یا سلولهای بنیادی در انسانها کلا به دو صورت یا از خود شخص میشود گرفت که بین 10 تا 50 هزار در یک cc وجوددارد. هرچقدر سن بالا میرود مقدارش کمتر می شود.
بهترین نوع امینوتیک است که تا 5 میلیون در یک cc وجود دارند و این از نوزاد گرفته میشود ما این را برای درست کردن تاندون ها و مفاصل و حتی زیبایی مصرف می کنیم. این نوع درمان در امریکا هنوز به عنوان تحقیقاتی انجام میشود و FDA Approved نیست.
ولی اگر شخصی و بایستی مفصلش را عوض بکند یا تاندونش پاره شده و بایستی جراحی کند یا میخواهد صورتش یا هر جای دیگر از دوباره بازسازی بشود و نمی خواهد جراحی کند، این روش خیلی موثر است.
– نقش لیزر در جوان سازی پوست چگونه و تا چه اندازه است؟ آیا واقعا این نوع لیزر می تواند در سفت کردن پوست کمک کند؟
ما آمپول دیگری برای درمان Cellulite داریم و همچنین لیزر مخصوص کم کردن Cellulite و Scar بدون درد و خیلی راحت. Scar یکی از بدترین ناراحتی هاست که درمانش خیلی سخت است. اگر کسی که Scar دارد اگر تا 60 روز اول مراجعه بکند بهترین نتیجه را می گیرد، برای کم کردن Scar چندین نوع درمان ما انجام می دهیم. مثل لیزر یا Micro Needling.
– بوتاکس از دیدگاه خانم ها، یک پدیده آسان و بدون دردسر در زیبایی است آیا واقعا بوتاکس در از بین بردن چین و چروک دوام طولانی هم دارد. یا باید هرچندگاه تکرار شود؟ مسئله آنهایی که زیاد عرق می کنند و بوتاکس چه نقشی دارد؟ آیا چشمه های ترشح عرق را می بندد؟
تزریق بوتاکس برای کسی که با بوتاکس آشنایی دارد و میداند که شیوه کارش چیست چه قسمت هایی را می توان بوتاکس زد و چه مقداری که این بستگی به اطلاعات اون شخص و تجربه اش دارد. بوتاکس در هر منطقه ای یک حداقل و یک حداکثر مقدار دارد که بستگی به چین و چروکها دارد حتی برای کسانی که عرق خیلی زیاد می کنند در پا و دست و زیر بغل از بوتاکس می توان استفاده کرد. حتی میشود صورت کسی را باریکتر کرد. البته این مورد برای کسانی که دندانشان را می سایند یا حتی TMS دارند. کمک می کنند و مقدار بوتاکس هم بستگی به سایز آن ماهیچه دارد.

1599-13

خیلی از مردم بوتاکس و فیلرها را با هم قاطی می کنند. منظورم اینست که میگویند بوتاکس لازم دارم درحالیکه فیلر لازم دارند یا بالعکس. بهترین و ساده ترین کار این که وقت بگیرند و تشریف بیاورند و ما راهنمایی شان می کنیم. بوتاکس معمولا تا 4 ماه تاثیر دارد. فیلرها از جمله Juvederm و Restylane و غیره پرکننده هستند و اینها از موادی که به صورت ژل درست شده اند. HA می تواند آب را به خودش جذب کند و یکی از موادی است که در پوست وجود دارد. برای همین شخصی که HA را استفاده می کند. هیچوقت نبایستی صد درصد آن ناحیه را پر بکند. چون بعد از 2-1 روز آنجا پف می کند و صورت غیرعادی میشود ما در ضمن در مطب کرمهای HA هم داریم که بسیار مفید است. اشخاص روزانه می توانند مصرف بکنند. فیلرها 12 تا 18 ماه تاثیر می کنند. فیلرها در بعضی جاها عمیق و بعضی جاها سطحی تر بایستی تزریق بشوند.
مصرف بوتاکس و فیلرها خیلی به اطلاعات، تجربه و حتی سلیقه دکتر بستگی دارد. اطلاعات زیادی در وبسایت ما هست و هرکسی هم که شخصا بیاید در مطب برایش توضیح می دهیم.
– مسئله جوش صورت در خانم ها و آقایان بخصوص جوانها، یک معضل بزرگ به حساب می آید چقدر لیزر می تواند در درمان جوش اثر بگذارد و اصولا می تواند جای دارو را بگیرد و آیا باید برای مدت طولانی لیزر را بکار گرفت؟
خیلی از اوقات بایستی از چندین نوع تکنیک استفاده بشود. ما یک Expert Esthetician داریم و در ضمن نرس های خیلی با اطلاع و تجربه داریم که کارهای فیشال و پیلینگ و وکسینگ و غیره را انجام می دهند. بعضی اوقات اشخاص اول فیشال می گیرند که پوست شان قشنگ تمیز بشود، بعد لیزر می کنیم. اگر لازم باشد بعدش بوتاکس، فیلر و مایکرو نیدلینگ و غیره انجام میدهیم.
کسانی که صورتشان جوش زیاد دارد. بهتر اینکه اول فیشال بگیرند و بعد لیزر انجام بدهیم. فیشال که میشود هر هفته انجام داد. لیزر را ماهی یک یا دو بار. ما یاد میدهیم که چه طور صورتشان را تمیز بکنند و چه کرمهائی روزانه مصرف بکنند تا همیشه صورتی زیبا و شاداب و بی نقص داشته باشند.
– لیزر چگونه در مورد لکه های روی پوست، چین و چروک و تَرَک های پوست بخصوص در مورد افرادی که بدنبال چاقی، بشدت لاغر شده اند، اثر دارد؟ آیا نیاز به دفعات زیاد دارد؟ یا مثلا در سال چند بار کافی است.
ما دو دستگاه لیزر فعلا داریم که هر کدام برای چندین درمان خوب هستند. یک لیزر برای جوان کردن و سفت کردن پوست و از بین بردن رگهای خیلی ریز و کم کردن Scar و چروک Cellulitic و از بین بردن قارچ ناخن و لیزر دیگر برای از بین بردن موهای زاید و از بین بردن لکها ورگهای ریز است.
برای بچه های دانش آموز و دانشجو تخفیف خاصی قایل هستیم. چون اصلا صلاح نیست بچه های ما افسرده و منزوی بشوند. ایرانیها، چه زن و چه مرد. پر مو هستند و دستگاه لیزر ما بدون درد در چند جلسه موهای زاید را از بین می برد. بعضی اوقات آقایان می آیند که موهای سینه شان را کم کنند و نه کاملا از بین ببرند.
– ممکن است درباره شیوه ماکرو نیدلینگ برای جوان سازی و فیشال صورت وپشت بدن توضیح بدهید؟
ما در ضمن از Micro Needling هم برای شاداب کردن پوست وکم کردن Scar و غیره استفاده می کنیم.
– در کلینیک زیبایی شما، بیمه های درمانی چگونه پذیرفته میشود.
ما در Santa Monica Spa هیچگونه بیمه ای را قبول نمی کنیم و تمام کارهایی که انجام میدهیم غیر بیمه ای هستند.
علیرغم تمام ناهنجاری های روزمره زندگی در

1599-15