1643-57

1643-58

به دلیل توجه و استقبال خانواده ها از گفتگوهای آگاهی دهنده با دکتر پرویز ثروت جو و راملا رستمو از مرکز ترک اعتیاد و سم زدایی Paradise Cove درسیمی ولی، این گفتگوها را همچنان ادامه میدهیم.
این هفته به نکات مهم دیگری با توجه به تلفن های شما می پردازیم:
عده ای پرسیده اند ما که درخارج از لس آنجلس هستیم، آیا با بیمه های شهرها وایالات دیگر میتوانیم به این مرکز بیائیم؟
که دکترثروت جو توضیح میدهد: بسیاری از بیمه ها در هر شهر وایالتی قابل استفاده است با اینحال باید با بیمه های خود حرف بزنید و در غیراینصورت به سراغ بیمه هایی بروید که قابل استفاده در سراسر امریکا حتی خارج از امریکا باشد.
راملا رستمو ادامه میدهد: یادتان باشد که از کمپانی بیمه خود پوشش Behaviour Health Therapy کنترل رفتار و کردار و رفتارتراپی را طلب کنید که امکان معالجه روانی و روحی را داشته باشید.
اگر بیماران بیمه های کامل داشته باشند، از هر ایالت و هر شهری در این مرکز پذیرفته میشوند.
• عده ای میگویند، ما که بدلائلی دسترسی به مرکز شما را در لس آنجلس نداریم، در شرایط اضطراری اعتیاد چه توصیه هایی می کنید؟
راملا رستمو می گوید: توصیه ما مراجعه به مراکز دولتی در هر شهر و ایالتی است، که معمولا در اختیار افرادی است که میخواهند مرحله سم زدایی بطور امرجنسی را انجام بدهند ولی مرحله روان درمانی، باید در مراکز خصوصی چون این مرکز انجام پذیرد.
در این میان عده ای می پرسند اگر ما در مرکزی چه دولتی و چه غیردولتی مراحل چند روزه سم زدایی را انجام بدهیم، چگونه می توانیم مراحل بعدی را در مراکزی چون مرکز شما دنبال کنیم. که ما توصیه می کنیم ابتدا بیمه های خود را کامل کنید ، که جلوی همه هزینه های سنگین را می گیرد. مگر اینکه افرادی که توانائی های بالایی دارند و نیاز به بیمه نمی بینند راستش هنوز خیلی ها باور ندارند که مرحله تراپی چقدر اهمیت دارد و در آینده و سرنوشت افراد گرفتار اعتیاد اثر میگذارد. چرا که فقط پاک شدن و رها شدن از مواد، چاره کار و آخر خط اعتیاد نیست عوارض روانی، که شامل افسردگی و اضطراب و انزوای شده است تنها با تراپی درازمدت که از دو هفته به بالا خواهد بود درمان میشود وقتی صحبت از اعتیاد میشود، مسئله الکل بسیار اهمیت دارند چون نه تنها مراحل اولیه آن 13 روز است بلکه مراحل تراپی آن طولانی و برای بعضی ها به یکی دو سال می انجامد، چون الکل و اعتیاد آن خطرناک است.

1643-59

1643-60

دکتر ثروت جو و راملا رستمو، درباره افرادی که در مرکز ترک اعتیاد بسر می برند و اینکه آیا می توانند درخلوت خود باشند و یا درجلسات جمعی شرکت کنند؟ اصولا امکان استفاده ازسرگرمی ها و بحث وگفتگو وجود دارد؟
می گویند: در هر دو مورد ما امکانات در اختیارشان می گذاریم. ولی همیشه توصیه می کنیم در جلسات جمعی حضور یابند، با هم حرف بزنند، از آن خلوت و انزوا بیرون بیایند ضمن اینکه کتاب های زیادی برای مطالعه در اختیارشان می گذاریم، درجمع این بیماران همیشه چند هنرمند و نویسنده، شاعر و بازیگر، نقاش خلاصه از هنرهای مختلف دیده میشوند که می توانند هنر خود را ارائه بدهند.
• می پرسم بیماران در این مرکز تحت چه شرایطی درمان میشوند، مقررات خاصی وجود دارد؟
می گویند: دوسه روز اول بیشترشان درحال خواب هستند، ما فشاری به آنها نمی آوریم و می گذاریم به مرور از تاثیر داروها خلاص شوند، بحال عادی برگردند. بعد مراحل تراپی را شروع می کنیم ولی در تمام مراحل یاور و راهنما و تکیه گاه روحی شان هستیم.
• مسئله افرادی که بعد از ترک اعتیاد دوباره به آن روی می آورند چگونه بررسی می شود؟
– این افراد نمی دانند که دچار Overdose میشوند، که گاه به ایست قلبی و Shut down تمام سیستم بدن شان منجر میشود و بسیاری جان از دست میدهند و برخی به موقع نجات می یابند ولی عوارض آن شدید است و افراد باید بدانند اگر بعد از ترک و پاکی دوباره به مواد روی آورند، حتی کمتر از آنچه مصرف می کردند، جان آنها را به خطر می اندازد.
• افرادی که به مرکز شما مراجعه می کنند اگر ناگهان دچار الرژی، شوک و یا هر خطری بشوند شما چه می کنید؟
– ما بلافاصله 911 را خبر میکنیم و بیمار را به بیمارستان انتقال میدهیم در ضمن یکی از کارکنان ما نیز او را همراهی می کند و بعد بررسی می کنیم تا ببینیم چه چیزی سبب این حالت و یا شوک شده است.
البته هنگام ورود افراد، ما همه تاریخچه پزشکی شان را بررسی می کنیم، درباره همه حساسیت هایشان می پرسیم، همه سوابق بیماریهایشان را مرور می کنیم تا در مسیر معالجه دچار مشکل نشویم، چون خیلی ها به بعضی غذاها، داروها، نوشیدنی ها حساسیت دارند و ما وظیفه داریم قبلا از همه جزئیات اطلاع بدست آوریم.

***
تلفن های ما 24ساعته پیام می گیرد ولی ارتباط مستقیم از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر با

(805)864-9226

و آدرس ما در سیمی ولی است.

1248 Rocky Road.,
Simi Valley, Ca 93063