1464-58

1464-60

با سارا وزیری یکی از مسئولان کمپانی «فرنچایز الیتز» گفتگوی تازه ای داشتیم، یک کمپانی سازنده و آگاهی دهنده که علاقمندان به سرمایه گذاری در زمینه خرید رستوران ها، شرکت ها، فست فودها، فروشگاه ها و بیزینس های مختلف را به سوی آینده ای مطمئن هدایت می کنند.
سارا وزیری می گوید خیلی کم از هموطنان اطلاعات دقیق در مورد فرنچایزها دارند، توصیه ما این است که اگر شما قصد راه اندازی یک بیزینس جدید را دارید، یاری از کمپانی های فرنچایز، در اصل میانبر آن در این مسیر است، چون ما کمپانی هایی را که سالهاست با موفقیت پیش میروند، آماده هستند تا علاقمندان به خرید شعبات خود را هدایت کنند، تعلیم بدهند، امکانات در اختیارشان بگذارند را معرفی می کنیم. کمپانی ما نقش راهنما، مشاور،همچنین مربیگری را دارد. ما از ابتدا با علاقمندان سرمایه گذاری دراین مورد تا به آخر خواهیم بود.
با سارا وزیری به سئوالات خوانندگان مجله جوانان و رادیو جوانان می پردازیم.
***
خانم مهرنوش کریمی پرسیده اند، من و شوهرم درفکر خرید چند شعبه فست فود هستیم، ولی اطلاع درستی در مورد شرایط، قیمت و منطقه نداریم.
سارا وزیری: معمولا ما فقط برای فست فودها تکیه نداریم، چون بیزینس های مختلف، رستوان های معروف و معتبر نیز وجود دارد. ولی بهتر است در این مورد توضیح بدهیم، که رستوران ها، فست فودها به بخش های مختلفی تقسیم می شوند. بعضی رستوران ها فول سرویس هستند که خانواده ها، بیزینس من ها و بیزینس وومن ها، برای لذت بردن از ساعات خود، صرف غذای خوب، و داشتن لحظات شیرین به چنین رستوران هایی میروند، که همه پشت میزشان می نشینند، کارمندان رستوران به پذیرایی از آنها می پردازند، سر میز غذا را سرو می کنند و معمولا قیمت ها از مرز معمول بالاتر است و مشتریان آنها هم زیاد به قیمت اهمیت نمی دهند، محیط، کیفیت غذا و پذیرایی و فضا برایشان مهم است.
این رستورانها به دو دسته فاین داینینگ (Fine Dining) و کژوال داینینگ (Casual Dining) تقسیم می شوند.
فاین داینینگ Fine Dining کلاس بالاتری دارد. همه کارکنان تعلیم دیده اند، قیمت ها بالاست، حتی آشپز دراین رستوران کردیت و اعتبار بالایی دارد. دسته دوم Casual Dining با قیمت های پائین تر و امکانات خوب، ولی نیازی به آشپز و شف مخصوص ندارند قیمت غذاها در این قسمت معمولا زیر 20 دلار است و برای خانواده های مختلف مناسب است که نمونه اش California Pizza Kitchen است.
گروه بعدی فست کژوال است که پای صندوق میروید سفارش میدهید، بعد بروی صندلی می نشینید و یا با خود می برید. که قیمت ها هم بین 8 تا 12 دلار است و سپس به فست فودها میرسد، که بصورت معمولی و درایوینگ است، قیمت ها پائین تر از 6 دلار است ولی کسی به کیفیت غذاها توجه ندارد ولی ما توصیه می کنیم فقط بدنبال فست فودها نروید، ما 80 نوع صنعت فرنچایز داریم که گزینه های زیادی به شما می دهند که گاه درآمدشان چند برابر فست فودها هستند.

1464-61

من در قدم اول توصیه می کنم علاقمند به خرید شعبه یک فرنچایز، باید به امکانات مالی خود رجوع کند، چقدر پول نقد دارد، چقدر می تواند وام بگیرد، آیا میتواند از اندوخته های خود چون حساب بازنشستگی اش یا وام دوم خانه و ملک خود بهره بگیرد.
دومین قدم اینکه: خیلی ها دوست دارند بیزینس شان نزدیک محل اقامت شان باشد، باید دراین مورد تحقیق کنند، منطقه را از طریق ما شناسایی کنند، امکانات محلی و خواست مردم و آینده موقعیت بیزینس را بسنجند. بعد بدنبال مکان بیزینس خود بروند، مکانی که در یک نقطه خوب آن محل باشد، نزدیک بیزینس های مشابه نباشد.
ما روی این بررسی و تحقیق و شناسایی، راه های حرفه ای پیش رویشان می گذاریم، با شناخت نقشه محل، شناخت مردم محل هدایت شان می کنیم.
پرویز نقیبی پرسیده اند من هنوز گرین کارت ندارم ولی آیا می توانم با پول نقد، رستوران و یا بیزینسی را بخرم؟
سارا وزیری: اگر آن کمپانی ها فرنچایز بزرگ باشند، کمی سخت می گیرند و برایشان سیتی زن بودن و گرین کارت اهمیت دارد. ولی بعضی کمپانی های دیگر چنین امکانی را در اختیار می گذارند، حتی امکان میدهند شخص با سرمایه گذاری، صاحب گرین کارت هم بشود. این افراد باید مراقب باشند به دام دلالان نیفتند، که کمپانی ها و رستوران و فروشگاه هایی را به آنها ارائه میدهند که شاید در آستانه ورشکستگی هستند. شاید در طی یکی دو سال بعضی شعبات خود را بسته اند، که اگر شخصی بدون مطالعه، بدون تماس با کمپانی های حرفه ای وفعال فرنچایز چون کمپانی ما، اقدام کنند به بن بست های بزرگی میرسند.
هوتن کوهپایه ای می پرسد درحال نقل وانتقال از لندن به امریکا هستم، گرین کارت دارم و در آستانه دریافت سیتی زن شیپ هستم، بدنبال خرید شعبه استارباکس بودم موفق نشدم، اولا چرا؟ دوم اینکه بدنبال چه فرنچایزهایی بروم؟
سارا وزیری: استارباکس یک کمپانی موفق وعظیم است، نیازی به فروش ندارند، شاید در بعضی کشورها و فرودگاه ها اقدام کنند، که آنهم محدود است ولی کمپانی های زیادی وجود دارند، که خصوصیات استارباکس را دارند و بهتر است از همین حالا، محل سکونت خود را مشخص کنید، امکان سرمایه گذاری را هم معین کنید و بعد قدم را بردارید.
البته امکان خریدن سهام کمپانی های مختلف وجود دارد، ولی اگر فقط نیت خرید و اداره شعبات یک کمپانی موفق را دارید، باید با مطالعه دقیق پیش بروید.
کمپانی فرنچایز الیتز Franchise Elites راه مطمئن تری را به شما نشان میدهد هانطور که اشاره کردم ما در زمینه آموزش، مشاوره و مربیگری در مورد خرید فرنچایزها آماده هستیم.

www.FranchiseElites.com/Fa
949-295-2775
با ایمیل:
[email protected]
با ما تماس بگیرید.