1660-3

1660-18

1660-5

Photos by Zori Studios

———————————————

هاله برومند از جمله بانوان فعال در زمینه حقوق زنان و از جمله کسانی است که عاشقانه و با تمام وجود سعی دارد تا زنان را به توانایی های خودشان نزدیک کند او بخاطر فعالیت های خیرخواهانه و تمرکز روی فعالیت های زنان به چهره ای شناخته شده در امریکا تبدیل شده است. هاله برومند در آلمان به دنیا آمد و به واسطه تحصیلات پدرش در شهر دانشجویی هایدلبرگ آلمان مدتی در این شهر به همراه خانواده اش زندگی کرده است و سپس به ایران می رود و در یک مدرسه فرانسوی شروع به درس خواندن می کند. او میگوید:
«در 15 سالگی از ایران مهاجرت کردیم و به اروپا رفتیم. دیپلم خود را در انگلستان گرفتم و به چند زبان زنده دنیا مسلط شدم، و در رشته امور بین الملل و زبانهای خارجی تحصیل کرده ام. در سال 1993 در امریکا با همسرم ازدواج کردم و او بزرگترین حمایت کننده من در طی این سال ها بوده است».
هاله برومند در مورد انگیزه ای که باعث شده تا به سمت فعالیت های اجتماعی و خیرخواهانه گرایش پیدا کند می گوید:
«تاثیرات این نوع نگرش و نگاه من بر می گردد به سالهای بسیار دور و دوران کودکی من، پدر و مادر من هر دو اهل نیکوکاری و کارهای خیر بودند و به دیگران کمک می کردند. من تا مدت ها فعالیت های انسان دوستانه ام را تحت تاثیر پدر و مادرم بودم واینقدر این ماجرا ادامه داشت و برای من به صورت یک کار معمولی شده بود که در آن سال ها فکر میکردم این کاری که پدر و مادر من انجام می دهند کاری است عادی و روزمره که همه مردم هم انجام می دهند. اما هرچه بزرگتر می شدم می فهمیدم که پدر و مادر من آدم های خاصی هستند و حتی پدرم خیلی بی سروصدا و مخفیانه به دیگران کمک می کرد تا کسی متوجه کار انسان دوستانه او نشود».
هاله برومند در بدو ورود به امریکا فعالیت های خیریه خود را سازماندهی کرد و در سالهای ابتدایی ورود به امریکا با مراکز مختلف ونهادهایی که در این حیطه فعالیت می کردند همکاری کرد. او محوریت کارش را براساس کمک به کودکان و همینطور زنان طراحی کرد، و در سال های مختلف با بیشتر نهادهای اجتماعی فعال در امر حقوق کودکان و زنان همراهی داشته است. و با سازمان خیریه Moms Against Poverty همکاری نزدیک داشته و سالها عضو مشاور این سازمان خیریه بوده است. اگرچه خانم برومند با همسرش در زمینه مشاوره ساختمان و مارکتینگ به عنوان یک شغل فعالیت می کند، اما دغدغه ی اصلی او همیشه در این سال ها توجه به زنان بوده و این که باید آنها را تشویق کرده به حقوق اساسی خود برسند.

1660-6

1660-7

1660-8

به مرور زمان درکنار بیزنس اصلی هاله برومند مبحث اشتغال زنان و ایجاد همراهی و همگروهی آنان را مد نظر قرار می دهد او به این باور است که:
معمولا جلساتی که برای این نوع اجتماعات برگزار می شد، خانم ها بعد از دو سه جلسه، دیگر حضورشان کمرنگ می شد و خیلی زود همه چیز به هم می ریخت. من تصمیم گرفتم به جای جلسات دورمیزی، هر بار ملاقات ها با جشنها و سمینارها و کارگاه های مختلف برگزار شود. این روش به خانم ها اجازه می داد که با هم آشنا شوند و هر بار در این گردهمایی ها جدا از اینکه یک محفل زنانه را شاهد بودیم که خانم ها در آن با هم آشنا می شدند و لحظات خوشی را طی می کنند و هم به تدریج مفهوم بیزینس هم سر و سامان می گرفت. من همیشه به این موضوع فکر می کردم که آقایان حتی اگر آشنایی قبلی هم با هم نداشته باشند، در بیزینس خیلی راحت با هم کار می کنند و به هم کمک می کنند. اما در مورد خانم ها این اتفاق کمتر شکل می گیرد به مرور زمان این باور در نزد خانم ها هم شکل گرفت و Networking در بین آنها به تعریف مشخصی رسید. تشویق مداوم من باعث شد خانم ها به هم بیشتر نزدیک شوند و فعالیت های اجتماعی زمینه ای شد برای فعالیت های اقتصادی زنان.
هاله برومند در مورد فعالیت هایش که بیشتر فراملیتی است براین باور است که: ترجیح میدهم با اینکه ایرانی الاصل هستم با همه ملیت ها کار کنم. البته در اکثر سمینارها و جشن ها حضور پررنگ زنان ایرانی قابل توجه است. وقتی خانم های ایرانی درجمع ملیت های دیگر و امریکایی ها قرار می گیرند احساس خرسندی می کنم.

1660-9

1660-10

1660-13

با همت و تلاش هاله برومند سالی یک بار برنامه بزرگ و بین المللی فعالیت های سازمان یافته برگزار می شود و جشن سالیانه سازمانی که با تلاش وی شکل گرفته است حالا شکل و فرمی بزرگ پیدا کرده است. در سال 2018 به زنان تاثیرگذار در فعالیت های اجتماعی و اشتغال و کار جوایزی اهدا شد. 3 زن ایرانی و یک زن فرانسوی برگزیدگان جشن سالانه بودند که لیلا فروهر خواننده محبوب ایرانی در بین آنان بود. سال 2019 تعداد برگزیدگان این جشن به 8 نفر رسید، 4 زن ایرانی، 2 زن افغان و 2 زن امریکایی برگزیدگان جشن بودند.

This year’s Awardees
– Alena Chapman
for creating a worldwide community to help women have meaningful lives
– Fahima Gaheez
for her extraordinary work for women’s right and education in Afghanistan
– Farzaneh Javid
for her tireless work with nonprofits empowering disadvantaged young women
– Lina Rozbih Haidari
for bringing awareness to the suffering of Afghan women through her writings and poetry
– Dr. Soheila Rostami M.D.
for her ongoing financial contributions to various foundations
– Gloria Sadeghi Mogharabi
for her efforts and generous contributions to organizations helping people in need
– Roxana Saedian
for raising Millions to benefit underprivileged chain need of heart surgery worldwide
– Dr. Ericka Winslow M.D.
for outstanding contributions in the area of Child Protection and Family Court awareness

هاله برومند اعتقاد دارد که در این سال ها و درجمع خوانندگان و هنرمندان ایرانی از زنان کمتر تقدیر شده است و بر همین مبنا ایشان در مراسم جشن سالیانه 2018 با دعوت از لیلا فروهر و گروه موسیقی ایرانی به پاس تلاش های هنری و فرهنگی لیلا فروهر که از پنج سالگی درعرصه هنر فعالیت کرده اند با اهدای جایزه یادمان از او تقدیر کرد. و در مراسم امسال مجری برنامه خانم شروین حاجیلو بودند و سخنران برنامه سمر تهرانی بودند و ماندانا خضرایی خواننده و گروه موسیقی جانا آنسامبل برنامه دل انگیزی اجرا نمودند.

1660-11

1660-12

هاله برومند می گوید که بسیاری از آقایان در جشنهای سالیانه وهمچنین به عنوان اسپانسر با تشکیلات ما همکاری می کنند. که می توانم از آقای ارشیا کیا نام ببرم که همواره با خلوص نیت با ما همکاری کرده است.
او می گوید وقتی یک پزشک امریکایی از او پرسیده است چرا تشکیلات شما فقط برای خانم ها فعالیت می کند می گوید:
من به ایشان گفتم در امریکا که ما اینقدر پیشرفت داریم آیا حقوق مردان و زنان در ادارات و موقعیتهای یکسان برابر است؟ ایشان پذیرفت که حتی در امریکا هم این برابری وجود ندارد و در همین راستاست که من تلاش می کنم و با جلسات متعدد و آموزش های لازم شرایطی به وجود بیاورم که خانم ها خودشان به این باور برسند تا با فرهنگ سازی فضای اقتصادی لازم را برای ورود خانمها و حضور پررنگ و تسلط به کار و کسب برای آنها وجود بیاوریم. ما باید با نگاه و نگرش تازه روی خودمان کار کنیم و عادت کنیم که به عنوان زن یکدیگر را حمایت کنیم، وقتی ما به عنوان جنس زن یکدیگر را حمایت نمی کنیم، چطور توقع داریم مردان ما را حمایت کنند. ما حتی به عنوان مهاجر، باید هرجایی که هستیم، یکدیگر را دوست بداریم و از هم حمایت کنیم.
هاله برومند در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، به عنوان یک زن نیکوکار و فعال امور اجتماعی در میان 500 ایرانی قرار گرفت که در کاخ سفید با میشل اوباما دیدار داشت و مورد تقدیر قرار گرفت. هاله برومند در سال 2019 از طرف فرماندار مریلند بخاطر خدمات اجتماعی و انساندوستانه تقدیر شد.
هاله برومند دارای سه فرزند پسر 23 ساله، 21 ساله و 14 ساله است و همیشه معتقد است بعد از پدر و مادرش که نیکوکاری را در وجود او نهادینه کردند، همسرش و فرزندان او بیشترین حمایت را از او به عمل آورده اند تا بتواند موفق شود. او معتقد است که باید بچه ها را آزاد گذاشت تا بتوانند با انتخاب خود وارد زندگی شوند. او ساعات زیادی را کار می کند و در زمان نزدیک شدن به مراسم جشن سالیانه حتی 2 ساعت بیشتر وقت استراحت ندارد و در تمام این مدت، خانواده اش اورا کمک می کنند و پشتیبان او هستند.
هاله برومند بزرگترین آرزویش سلامتی و سعادت و آرامش برای انسان هاست و دوست دارد خانم ها دست های یکدیگر را بگیرند و از هم یاد بگیرند و به یکدیگر کمک کنند تا بتوانند در جامعه تاثیرگذار باشند.

1660-14

1660-16

1660-17