1665-24

1665-26

با هنگامه آباقی یکی از موفق ترین ایجنت های خرید و فروش خانه و املاک در لس آنجلس در جوانان رادیو و مجله جوانان گفتگویی داشتیم که برای علاقمندان به خرید و فروش خانه بسیار آگاهی دهنده بود.
• می پرسیم اینروزها خرید وفروش املاک در چه موقعیتی است؟ خرید یا فروش کدامیک را توصیه می کنید؟
می گوید: اینروزها مارکت در شرایط بسیار خوبی است، هنوز بهره ها پائین است، زمان خوبی برای خرید خصوصا در کالیفرنیاست، چون در طی دهه های اخیر، هیچگاه صاحبان خانه و ملک زمان فروش نه تنها ضرری نکردند بلکه کلی هم نفع بردند اصولا کالیفرنیا به ویژه لس آنجلس، بهترین محل برای سرمایه گذاری است.
• شما منطقه خاصی را برای خرید خانه توصیه می کنید؟
– مهمترین اصل برای خانواده ها بخصوص زوج های جوان، مدارس خوب و امن و با سابقه درخشان است چون یک مدرسه خوب سرنوشت بچه هایمان را می سازد. شاید برای سنین بالا، این مسئله زیاد اهمیت نداشته باشد از اینها گذشته انتخاب منطقه و شهر، بستگی به بودجه شخص خریدار دارد، خیلی ها دلشان می خواهد درمنطقه زیبا و سرسبز و یا منطقه ای نزدیک شاپینگ سنترها و پر از رفت وآمد و شور و حال باشند، درنهایت به بودجه خریداران باید نگاه کنیم و بعد به سلیقه وهدف هایشان توجه کنیم، ما بسیاری از جوانان را سراغ داریم حتی میانسالان را که علاقمند خرید آپارتمان های شیک دان تاون هستند، چون می توانند آنها را به قیمت بالایی اجاره بدهند، آینده خوبی دارد یا افرادی که جوان هستند، دانشجو هستند اینگونه آپارتمان ها را ترجیح می دهند.
• چه افرادی و با چه سن و سالی بیشتر برای خرید به شما مراجعه می کنند؟
– من از 20 ساله تا 80 ساله خریدار دارم. بعضی پدر ومادرها برای فرزندان خود آپارتمان و خانه می خرند و برای آینده شان سرمایه گذاری می کنند. بعضی از افراد در سنین بالا فقط با هدف سرمایه گذاری ملک می خرند.
ولی تقریبا همه می دانند که خرید یک ملک، بیشتر مقرون به صرفه است چون گاه برابر با اجاره است و شاید کمی بالاتر، ولی بهرحال نوعی سرمایه گذاری به حساب می آید.
• خیلی از ایرانیان بدنبال خانه های بزرگ، زیبا، سر تپه ها و مشرف به شهر، با اتاق های بزرگ و استخر و امکانات مدرن هستند. شما چه توصیه ای دارید؟
– اگر بگویم بیشتر ایرانیان در زمان خرید و فروش بسیار هشیارانه عمل می کنند گزاف نگفته ام چون ایرانیان چه جوان و چه میانسال و بزرگسال سلیقه های خوبی دارند، دوراندیش و آینده نگر هستند، شما کمتر ایرانی پیدا می کنید که در خرید خانه و ملک اشتباه کند، البته قبل از خرید مرتب سئوال می کنند ما آنها را در مورد موقعیت لوکیشن، شرایط و منطقه، مردم اطراف، همسایه ها، سابقه محلی و آینده ملک راهنمایی می کنیم. من گاه از آگاهی ودانش ایرانیان زمان خرید خانه دچار شگفتی می شوم ولی تعجب ندارد.

1665-25

• در مورد فروش ملک چه پیشنهاداتی دارید؟
– من همیشه توصیه می کنم سعی نمائید بالاتر از مارکت قیمت نگذارند چون ممکن است خریداری نداشته باشد و مدتها در مارکت بماند و این مسئله به ارزش و اعتبار ملک صدمه میزند و گاه مجبور میشوند به قیمت پائین تری آنرا بفروشند.
قیمت کمتر زیرمارکت سبب میشود، مشتریان علاقمند شوند، رقابت بین آنها سبب می گردد، گاه خیلی بالاتر از قیمت ارائه شده، ملک بفروش برود ما با تیم با تجربه و پرقدرت خود، برخلاف خیلی ها که فقط تابلویی درخانه ملک و ملک میزنند و آنرا در لیست MLS جای میدهند، ما مرتب اوپن هاوس می گذاریم، به منابع مختلف مراجعه می کنیم، ارتباطات قوی با مناطق مختلف داریم که همه و همه کمک می کند تا ملک خود را نشان بدهد و حتی دوستان با دیدن ملک، خانه، به اطرافیان خود توصیه می کنند.
• در بعضی تبلیغات حرف از خرید خانه و ملک بدون اوراق مالیاتی، بدون کردیت خوب عنوان میشود، آیا این مسئله صحت دارد؟
این مسئله در مورد افرادی که مثلا 50 تا 60 درصد یا بیشتر پول خانه و ملک را پیشاپیش می پردازند قابل قبول است چون در آن شرایط بانک وام دهنده نگران نیست، ولی درغیر اینصورت دیگر مثل سالهای 2005 و 2006 نیست که بانکها بدون هیچ تحقیق و بررسی، وام می دادند و حتی اگر پیش قسطی هم پرداخت نمی شد و کردیت بالایی هم نیاز نبود ولی اینروزها بانک ها بسیار سختگیر شده اند با کردیت 720 و 20 درصد پیش قسط، خرید آسان انجام می گیرد که اینروزها با توجه به بهره ها زمان خوبی است چون بهرحال بهره ها بالا میرود.
• بعد از لس آنجلس، مناطقی که برای سرمایه گذاری ملکی مناسب است صحبت از آریزونا و لاس وگاس میشود آیا هنوز این مناطق مناسب سرمایه گذاری هستند؟ چه مناطقی را شما توصیه می کنید؟
– با توجه به سقوط ملک در لاس وگاس از حدود 1 سال پیش، این شهر جذابیت سرمایه گذاری را از دست داد، یا آریزونا و مناطق دیگر، چون بنظر من شخص باید سر ملک و خانه خود باشد و دور بودن از آنها، شیرازه کار را از دست خارج می کند، ولی همین اطراف لس آنجلس، در پالم دیل سرمایه گذاری خوش آتیه است، چون سیتی وام خوب در اختیار می گذارد. قبلا امکان آپارتمان سازی نبود ولی اینک بوجود آمده و تهیه وام، حتی ساختن خانه روی زمین های خوب امکان پذیر شده است.
• برای جوانهایی که تازه کار و زندگی خود را شروع کردند چه نظری دارید؟
– برای جوانهایی که رشته پزشکی را پایان داده اند، پیش قسط مناسب، بهره مناسب و امکانات بانکی خوبی وجود دارد چون آنها درواقع کردیت شان، تخصص پزشکی شان است، خرید خانه و یا آپارتمانهای شیک را بهترین انتخاب می دانم.

****

با شماره تلفن زیر با هنگامه آباقی تماس بگیرید.

310- 597-0179