1326-21

 

1326-22

 با ویکتور داودی کارگردان و تهیه کننده جوان آشوری ایرانی، به بهانه برگزاری کنسرت بزرگ خواننده محبوب سه نسل آشوری آشوربت سرگیز Ashur Betsargis وهمچنین تولید و تهیه چند فیلم در رادیو جوانان بروی
 
www.javanan.com و همچنین این هفته برای مجله جوانان گفتگویی داشتیم.
ویکتور با چند مدرک دانشگاهی در رشته هنر بویژه سینما، پرشور و فعال با ایده های نو و برنامه ریزی های بزرگ ، به جرات یک آینده طلایی دارد، چون او خستگی رانمی شناسد، با فرهنگ های مختلف آشناست، به چند زبان گفتگو می کند و نسبت به پیشگامان احترام خاصی دارد.
ازویکتور درباره کنسرت بزرگ 17 نوامبر می پرسیم:
می گوید: در روز 17نوامبر، ما یک رویداد بزرگ هنری در پیش داریم.1326-24از ماهها قبل تدارک برگزاری یک برنامه استثنایی را برای قدرشناسی و احترام به یک پیشگام و هنرمندمحبوب چند نسل آشوری، «آشوربت سرگیز» دیده ایم، ما به اتفاق گروهی از هنرمندان جوان، کمپانی ها،موزیسینهای هنرمند در اندیشه برنامه ای بودیم که هنر وفرهنگ آشوری را از دیدگاه تازه ای بشناسانیم و کاری متفاوت انجام دهیم.
«آشوربت سرگیز» حدود 43 سال است می خواند، همیشه محبوب بوده، نوگرا و سنت شکن است، در این برنامه 14 خواننده جوان آشوری روی صحنه می آیند و آهنگهای محبوب این خواننده اسطوره ای را می خوانند. آن شب خیلی از تهیه کنندگان موزیک، سرمایه گذاران وکمپانی ها حضور دارند و شانس بزرگی است برای خوانندگان جوان، که آینده خودرا بسازند، ملت آشور نیاز به چهره های ماندنی و محبوب در آینده دارد، که از هم اکنون باید ساخته شوند. البته در این زمینه ها در سراسر جهان نیز برنامه هایی اجرا می شود، ولی این اولین بار است که ما از زاویه تازه ای به آن می پردازیم.1326-23
برنامه 17 نوامبر را چگونه تدارک دیده اید؟
– خوشبختانه همه ایرانیان الکس تیاتر را می شناسند، ما برنامه ردکارپت داریم، که از ساعت 4 بعد از ظهر با اسپانسرها و خواننده های جوان آغاز میشود و ساعت 6 بعد از ظهر درها باز می شود. ردکارپت بزرگ مان اجرا میشود که همه لحظات مصاحبه ها فیلمبرداری میشود، ما آن شب برنامه را از ساعت 5/7 آغاز می کنیم و تا 5/8 خوانندگان جوان روی صحنه می آیند، بعد  نوبت به آشوربت سرگیز میرسد، ضمن اینکه در طول برنامه ما لوحه های افتخاری را تهیه کرده ایم و به چند چهره نامدار و برجسته هنر تقدیم می کنیم.
«رابرت نقلی» موزیسین سرشناس کارگردانی موزیک را عهده دارد، جمزدرمو کارگردان شوی است در طی برنامه، رویدادهای  جالبی را شاهد خواهید بود ضمن اینکه یک دخترخانم ایرانی مدیر کمپانی Ninva Catering یک پارتی بزرگ بعد از برنامه تا ساعت 3ونیم صبح در انجمن آشوریهای لس آنجلس تدارک دیده که همه کمپانیها در آن سهم دارند.
کمپانی Nishramusic و کمپانی
 We are assyria Films و Hollywood connections center در پشت این مراسم ایستاده اند و هالیوود کانکشن با 35 دوربین همه مراسم را فیلمبرداری می کند و بصورت یک فیلم مستند بزرگ در می آورد.
مجله جوانان و رادیو جوانان باهمکاران عزیزان خود آن شب چه در ردکارپت و چه درکنسرت حضور دارند، لحظات زیبای این رویداد را بصورت فیلم، عکس و گزارش تهیه می کنند و به روی سایت رادیو وفیس بوک از نظر ایرانیان در سراسر جهان می گذارند.
-خوشحالم که این همکاری خیلی صمیمانه و جدی آغاز شده، امیدواریم بتوانیم با رادیو و مجله جوانان، صدای خود را به گوش همه ایرانیان برسانیم.
-ما پروژه های فیلم در پیش داریم که با We are Assyrian ما آشوری هستیم آغاز شده با Return to Myself ادامه یافته، و سومین فیلم «قیام» هم در پیش1326-25 است و به این دوستی و همکاری با مجله و رادیو جوانان نیاز داریم.
شنیدیم پروژهای بزرگ زیادی هم در دست دارید؟
– ما  درکمپانی خود تهیه کننده های با سابقه چون فردریک دومان را داریم و تهیه کننده ها و فیلمسازان جوان هم در راه هستند هدف ما یاری رساندن و شناساندن نسل جوان فیلمساز و دست اندرکار موزیک است. فیلم هایی درباره جامعه امریکایی وجامعه ایرانی در دست تهیه داریم.خصوصا  مقایسه ای میان امپراطوری پرقدرت آشور در 7 هزار سال پیش با امریکای پر قدرت، امروز که بسیار بخود مغرور است ولی باید از دید عاقلانه تری به آینده نگاه کرد.
در جریان ساخت فیلم های مستند درباره سالگرد ایلوش چهره محبوب سینما بودیم، چهره ای که باعث افتخار جامعه آشوری و اصولا جامعه ایرانی بود.
-بله، ایلوش یک اسطوره سینما بود نه تنها در سینمای ایران بلکه درسینمای جهان، من او را یکبار در 5 سالگی در ایران دیدم، ولی همیشه کارهایش را دنبال می کردم. من  ستایشگر چهره های برجسته هنر هستم، شهره آغداشلو را می ستایم که براستی در سینما و تلویزیون امریکا درخشیده، راه درازی را طی کرده است، خیلی دلم می خواست با ایلوش  فیلمی می ساختم ولی متاسفانه خیلی زود رفت.