1462-65

1462-66

پرویز ناظریان، این روزها، همچنان  یکی از فعال ترین برنامه سازان رادیویی و تلویزیون جنوب کالیفرنیاست و به قول خودش این دوره از فعالیت ها، پس از دوران بازنشستگی است و دورانی که ضمنا بیش از یکسال هم بطول نیانجامید! پرویز ناظریان مقالات پر محتوای خود را که ضمنا خوانندگان بسیاری نیز دارد، مدتی است با عنوان «گذر و نظر» در مجله جوانان والبته بطور متناوب آغاز کرده است.
مهدی ذکایی مدیر جوانان با استفاده از رفت وآمدهای ناظریان به دفتر مجله، یک رشته گفت و گوهای پرطرفداری را درباره خاطرات روزنامه نگاری ناظریان و شخصیت های سالهای گذشته در رادیو جوانان شروع کرده است که احتمالا تا مدتها ادامه خواهد یافت.
پرویز ناظریان بیش از 3 ماه است که یک برنامه هفتگی در بعد از ظهرهای جمعه را در تلویزیون کانال یک و با عنوان «ایران وجهان درگردونه زمان» اجرا می کند که صرف نظر از تجزیه و تحلیل های خود او درباره مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی روز، گفت و گوهایی نیز دارد با مشاهیر روزنامه نگاری ، هنر، ادب و فرهنگ. با دکتر دانش فروغی که صرف نظر از تخصص علمی خود، دانش گسترده ای در زمینه فرهنگ وادب ایران دارد، طی 2 هفته، مسئله مهم و بسیار حساس جعل تاریخ و تقلب در رویدادهای ادبی و فرهنگی ایران طی یک هزار سال اخیر را به  بررسی و نقد کشید و این بحث در آینده نیز ادامه خواهد یافت. مسائل اجتماعی و روانی ایرانیان چه در داخل و چه خارج از کشور و صرفنظر از آنچه حاکمان کشورها چه میگویند و چه می کنند، مهترین مسائل روز است و دکتر ناناز پیرنیا، که همه ماهه گفت و گویی در برنامه  پرویز ناظریان دارد، در نخستین بخش این گفت و گوها یکی از حادترین این مسائل، یعنی همجنس گرایی را صرفنظر از دیدگاه های متضاد، و صرفا از دیدگاه علمی، مورد بررسی و بحث قرار داد و هفته آینده درماه «جون» که ماه بررسی بیماری کشنده آلزایمر و مقابله با آن نام گرفته در همین زمینه و نیز مشکلات دیگر مغزی و فکری انسان امروز، صحبت خواهد کرد.
ساسان کمالی که بیش از 2 سال، مدتی جمعه شب ها و مدتی بعد از ظهر پنج شنبه ها گفت و گوی بسیار پرشنونده ای با پرویز ناظریان داشت، هفته گذشته به قول ناظریان «شیفت»عوض کرد واینبار او بود که با ناظریان درباره همه چیز، به قولی از سیر تا پیاز زندگی روز را برملا ساخت. پرویز ناظریان امیدوار است کمالی علیرغم مشغولیت های زیاد رادیو و تلویزیونی خود، دست کم ماهی یکبار این بحث و جدل را که خوشبختانه اغلب هم طنزآمیز می نماید، و مشتریان زیادی دارد، ادامه بدهد.
علی بزرگمهر یکی از برجسته ترین هنرمندان زمانه ماست و سبک نوینی را که آمیخته نقاشی و خطاطی و با کنایه هائی از مینیاتور و باعنوان زیبانگاری بوجود آورده خود حکایت بزرگی است و این او بود که در برنامه تلویزیونی پرویز ناظریان نشان داد که تا چه اندازه یک هنرمند هنرهای تجسمی به دانش بس شگرف در زمینه ادب و فرهنگ جهانی نیاز دارد.
محمدرضا علی نژاد، هنرمند برجسته دیگری است که فرصت یافت در برنامه پرویز ناظریان شیوه های جدید هنر سرامیک خود را عرضه کند. علی نژاد که همچنان به ایران رفت و آمدهایی دارد در میان هنرمندان داخل کشور و دانشگاهیان ارج و مقام دارد و با همسر هنرمند نقاش و پیکره ساز خود، جهانی آمیخته از شرق و غرب را درخانه و کارگاه خویش تجسم داده است.
و دکتر رزمری کهن، نویسنده و نقاش که چند کتاب داستانی و تحقیقی او به زبان انگلیسی، جوایز مهم کتاب را در امریکا و اروپا به دست آورده، در گفت و گوهای خود در برنامه تلویزیونی پرویز ناظریان، بخشی از تاریخ و فرهنگ ایران و جهان را که بر مردمان امروزی اغلب نا آشکار است، مطرح و بازگو کرده است.
برنامه هفتگی پرویز ناظریان، جمعه ها ساعت یک تا 2 بعد از ظهر از تلویزیون پر بیننده کانال یک پخش میشود و ناظریان سپاس ویژه ای دارد برای شهرام همایون مدیر تلویزیون کانال یک که همه گونه همکاری ضروری را برای اجرای این برنامه فراهم کرده است.

1462-67