1638-83

آیا فردی مرکوری که فیلم اش روی اکران است،  زاده یک خانواده زرتشتی پارسی تبار هند بود؟

1638-77

فردی مرکوری که اینروزها فیلم Bohemian Rhapsody از قصه زندگی او ساخته، در اصل ایرانی تبار بود.
مرکوری از یک خانواده زرتشتی پارسیان هند در زنگبار به دنیا آمد تا اواسط نوجوانی خود در زنگبار هند زندگی می کرد. وی با نام «فرخ بلسارا» در 5 سپتامبر سال 1946 به دنیا آمد در نوامبر 1991 براثر بیماری ایدز از دنیا رفت و جسدش را سوزاندند.
فردی خواننده و ترانه سرای اصلی گروه راک کوئین بود، در طی سالها بعنوان موثرترین خواننده راک از سوی سازمانها، کمپانی، بنیادهای موسیقی و شبکه های تلویزیونی چون MIT معرفی شد.
فردی درست یکروز قبل از مرگ، بیماری ایدز خود را اعلام داشت.

امپراطور ژاپن آخرین جایزه خود را به کاترین دنو داد

1638-79

هفته قبل آکی هیتو امپراتور ژاپن، جایزه ارزشمند «پرمیوم ایمپریاله» را برای سالها فعالیت هنری به کاترین دنو بازیگر 75 ساله سینمای فرانسه اهدا کرد.
امپراتور 84 ساله در طی چند ماه آینده از سمت خود کناره گیری می کند و ضمن اهدای جایزه به کاترین دنو برای 60 سال خدمات سینمایی، دست او را فشرد.
کاترین دنو اینروزها در ژاپن جلوی دوربین یک کارگردان ژاپنی «هیروکازو کورئید» است.

خواننده کانادایی از روی بال هواپیما
سقوط کرد و جان سپرد

1638-80

هفته قبل جان جمزمک مورای خواننده معروف کانادایی، زمان تهیه موزیک ویدیوی جدید خود، بروی بال یک هواپیما رفته بود و گیتار میزد که ناگهان درحال راه رفتن، پایش لیز خورد و از همان بلندی سقوط کرد و همان لحظه جان از کف داد.
مک مورای 34 ساله همیشه روی موزیک ویدیوهای خود عملیات خطرناکی انجام می داد و عاقبت جان برسر آن گذاشت و گروه سازنده توضیح دادند خود مک مورای مسئول این حادثه بود.

جسیکا آلبا جریمه شد

1638-81

درحالیکه جسیکاآلبا ستاره معروف در بورلی هیلز بی خیال با تلفن حرف میزد و رانندگی می کرد، توسط پلیس متوقف شد و پلیس اصلا نمی دانست که با چه چهره بین المللی و محبوبی روبروست.
جسیکا خیلی مودبانه و فروتنانه با پلیس روبرو شد و پذیرفت که با تلفنی که بکلی هنگام رانندگی ممنوع است حرف میزند و جریمه را هم دریافت داشت و در همان لحظه بود که رهگذران متوجه شده و از افسر پلیس خواستند مسئله را با یک اخطار ساده رفع ورجوع کند ولی نه پلیس و نه جسیکا رضایت ندادند.

بدنبال توهین مگین کلی به سیاهپوستان
NBC شوی مگین کلی را کنسل کرد

1638-82

این هفته شوی مگین کلی که بیش از یکسال از شبکه NBCپخش می شد، بدنبال توهین او به سیاهپوستان کنسل شد.
مگین کلی در ماههای اخیر مورد انتقاد شدید چند چهره معروف بود از جمله جین فاندا بود که مرتب از او درباره جراحی هایش می پرسید. این بار هم مگان درمورد اصرار در سفید پوست بودن حضرت مسیح و سانتا کلاز، مورد هجوم انتقادات قرارگرفت و در شرایطی التماس آمیز عذرخواهی کرد، ولی شبکه NBC در برابر سیل انتقادات و پائین آمدن شدید میزان تماشاگران برنامه آنرا کنسل کرده و اینک بدنبال یک چهره معروف دیگر می گردند تا جایگزین او بکنند.