1328-30

 

ایلین در برنامه «تقویم»
CALENDAR

 

ایلین چهره معروف سینما و تلویزیون اینروزها برنامه جدیدی را 1328-16در شبکه لایو به مدیریت فرزان دلجو آغاز کرده که مورد توجه بسیاری قرارگرفته است.
این برنامه با نام تقویم CALENDER هر چهارشنبه از ساعت 9 تا 10 صبح به وقت لس آنجلس با محتوای مسائل و سوژه های اجتماعی،هنری پخش میشود و آیلین با ذوق و خلاقیت همیشگی خود، در ارائه این برنامه تلاش می کند.

 

یادی از امید الله داد

فیلم کوتاه تاریخی با صدابرداری امید الله داد دراروپا 1328-17ترجمه شد و در دسترس علاقمندان فیلم های کوتاه قرار گرفت.
 مرحوم امید الله داد تهیه کننده و کارگردان فیلم های کوتاه ایران، کارگردانی مستعد و آتیه دار بود. وی سعی کرد به تمامی کسانی که وارد این حرفه می شوند بی منت کمک ویاری رساند.
امروز در چهارمین سال پروازش به بهانه پخش فیلم تاریخی اش یادش را گرامی می داریم.

میترا محتشمی

علی محزون در سوگ همسر

 

با کمال تاسف باخبر شدیم که هفته گذشته علی محزون هنرمند برجسته سینما و تئاتر همسر نازنینش را به دنبال یک بیماری طولانی ازدست داد و در سوگ او نشست.
زنده یاد مهری متواضع همسر مهربان وفداکار علی محزون مدت دوازده سال درگیر یک بیماری حاد بودکه برغم تلاش دکتران و مراقبت های شبانه روزی خانواده هفته گذشته تسلیم بیماری شد وخانواده نگرانش را تنها گذاشت.
زنده یاد مهری متواضع زنی فداکار، فعال و برجسته در امور اجتماعی بود وازخود  فرزندان شایسته ای به یادگار گذاشته که صدف و دریا چهره های تلویزیونی که هم اکنون با دریافت دکترای خود به خدمات اجتماعی خودادامه می دهند، از نوه های موفق او به شمار می روند.1328-18
در مراسم تشییع و خاکسپاری زنده یاد مهری متواضع و همچنین شب یادبود که در منزل شهرزاد دختر فداکار او که تا آخرین لحظه در کنار مادر بود واز او مراقبت های ویژه به عمل می آورد، برپا شد، علاوه بر دوستان و آشنایان جمعی از چهره های مطبوعاتی  وهنری نیز حضور داشتند و درگذشت این مادر فداکار را به فرزندان، نوه ها و سایر بازماندگان به ویژه علی محزون هنرمندی که سالها در صحنه تئاتر و سینما درخشید و اکنون در سوگ همسرش نشسته، تسلیت گفتند.
از زنده یاد مهری متواضع و علی محزون سه دختر و یک پسر به نام های شهرزاد، شیرازه، شاهین و داریوش به یادگار مانده است،که صمیمانه به آنها و علی محزون تسلیت گفته و برای آنها آرزوی صبر و بردباری داریم.
علی محزون- شهرزاد- مرتضی- دریا و صدف- شیرازه وساناز- داریوش –دانا- رضا – رامین و رابین- شاهین – علی وامیر ضمن تشکر از کلیه دوستان و آشنایان که در لحظات سخت جدایی در کنار آنها بودند اعلام داشتند که هزینه های مربوط به مراسم ویژه یادبود را صرف کمک به نیازمندان کردند که زنده یاد مهری متواضع همواره به فکر آنان بود.

 

حضور ليدا حنايي در برنامه هاي صبحگاهي

 

بعد از تغيير و تحول تازه در راديو وگزينش افشين گرگين 1328-19بعنوان مدير برنامه هاي AM670  چند چهره با سابقه از جمله ليدا حنايي و شهرزاد اردلان از برنامه هاي معمولي خود به بخش مصاحبه هاي همه روزه با صاحبان مشاغل انتقال يافتند و بروايتي درآمدشان بالا رفت اينك بعد از ماهها  ليدا حنايي در برنامه صبحگاهي باساسان كمالي همراه شد ودوستداران صدايش خوشحال شده اند.

 

فرامرز پارسي
در پارتي هاي خصوصي مي‌خواند

 

فرامرز پارسي خواننده با سابقه آهنگ معروف «تهران تهران» در مدت 12‌ سال گذشته 1328-120بيشترين زمان را در ايران گذرانده و گاه به گاه به لس آنجلس سري زده است.
«فرامرز» سفرش به لس آنجلس براي گرفتن ارثيه اش در شهر ريورسايد بود وهمچنين بخشي از اجناس عتيقه اش كه نزد يك مادر و دختر امريكايي بود، ولي چون با وجود شكايت به جايي نرسيد دوباره به ايران بازگشت و يكي از موزيسين ها مي‌گفت فرامرز گاه به گاه با دستمزد بالايي در پارتي هاي خصوصي سطح بالا مي‌خواند و كلي هم طرفدار دارد.

 

 

كورش بي بيان و شركا
شبكه جديد TM‌ راراه مي‌اندازند

 

 

همين روزها يك شبكه جديد 24‌ ساعته تلويزيوني،  به جمع حدود 43‌ شبكه ديگرمي‌پيوندد.1328-21اين شبكه TMTV‌ است كه كورش بي بيان باهمكاري دو شريك ديگر خود، تدارك آنرا ديده اند.
اين شبكه بكلي اينترتيمنت است،  كاري به مسائل سياسي ندارد و فقط براي ايران و اروپا پخش ميشود البته با توجه به بالارفتن دلار تا حدود 4300‌،  اين شبكه با گرفتن آگهي تا حدي با مشكل ‌روبروست ولي آنها را به فكر انداخته است كه پخش امريكا وكانادا را هم شروع كنند.

 

تعليم يك گروه موزيك جوان

 

داود اردلان تبريزي ، آهنگساز و تنظيم كننده با سابقه،  چند سالي است در استراليا زندگي ميكند و به كار آهنگسازي براي فيلم ها،  سريال ها  مشغول است در ضمن به تربيت و تعليم خوانندگان جوان نيز پرداخته است.1328-22
«داود» اخيرا طبق گزارش روزنامه هاي استراليايي،  يك گروه موزيك بسيارجوان را تعليم داده و آماده براي كنسرتهاي سراسري كرده است، كه شامل چند دختر و پسر جوان و تحصيلكرده رشته موزيك هستند.
داود معتقد است زمان تك خواننده اي،  تقريبا پايان يافته و منحصر به سوپراستارهاي با سابقه نيست.

 

به فيلمساز تحصيلكرده امكان ندادند

 

در طي 20‌ سال اخير،  خيلي از فيلمسازان تحصيلكرده درخارج،  به اميد خدمت به سينماي داخل ايران،  از همه چيز درخارج گذشتند و به ايران بازگشتند،  ولي متاسفانه بعضي مسئولان نا آگاه به امورسينمايي،  بدليل تعصبات خاص مذهبي و گاه شخصي،  جلوي اين فيلمسازان را سد كردند.1328-23
سعيد اسدي فيلمساز صاحب سبك ايراني كه در بهترين دانشگاه هاي امريكا تحصيلات سينمايي خود را پايان داده،  سالها دراروپا فيلم ساخته،  بعد با هزاران آرزو به ايران رفت تا دوره جديدي را آغاز كند. بعد از ساختن دو سه فيلم از جمله آواز قو با شركت بهرام رادان و جمشيد هاشم پور در فيلم «عشق گمشده» چنان با موانع مختلف و سانسور وايرادهاي دور از انتظار روبرو شد،  كه در ايران ماند و لي سالهاست فيلمي نساخته وهنر و خلاقيت هايش به هدر رفته است.

 

دوبله حرفه اي تيم فريدون دائمي

 

فريدون دائمي براي شبكه «من و تو» در لندن يك تيم حرفه‌اي 1328-24براي دوبله فيلم ها و سريالها وآثارمستند تشكيل داده كه حتي مورد تائيد دوبلورهاي قديمي در ايران قرار گرفته اند.
دوبلورهاي با سابقه در ايران اخيرا در گفتگويي با مجلات وراديو تلويزيونها،  كار حرفه اي وبسيار درخشان اين تيم را تائيدكرده اند. فريدون دائمي در طي اين مدت ضمن بهره از دوبلورهاي با سابقه در لس آنجلس، به تعليم يك گروه جوان دوبله هم اقدام كرده است.

 

شهناز تهراني در اسرائيل خوش است

 

شهناز تهراني،  بعد از كلي دربدري دراروپا، امريكا،  تركيه و دبي ،  سرانجام در اسرائيل آرام گرفت.
«شهناز» كه درامريكا بدليل سختي ها،  كارش به ديپورت انجاميد، مدتي دركانادا زندگي كرد 1328-25و بعد هم به تركيه رفت در كاباره هاي آنجا روي صحنه برنامه اجرا نمود ولي در پايان ترجيح داد به اسرائيل برود و اينروزها ضمن اجراي كنسرتهاي هفتگي در يك كلاب،  در بسياري از عروسي و مهماني ها نيز حضور دارد.
نكته جالب اينكه شهناز امكاناتي فراهم ساخته تا ديگر خوانندگان هم براي اجراي برنامه در آن كلاب به اسرائيل دعوت شوند.

 

 

يكي از نشريات داخل نوشت:
مصدق مقيم غربت،  با همه هنرهايش بيكار است!

 

 

يكي از نشريات داخل ايران اخيرا نوشت داريوش ايران نژاد ،  يكي از خلاق ترين وهنرمندترين 1328-26چهره هاي تاتر درخارج و بقولي مصدق غربت،  اينروزها بيكار و دور از صحنه است.
اين نشريه نوشته كارهاي درخشاني كه ايران نژاد در آنها بازي داشت از جمله در نقش دكتر مصدق، و همچنين نقش تيپيك او در نمايش كمدي بوي خوش عشق هميشه ماندني است وعجيب اينكه در لس آنجلس پايگاه هنر ايرانيان ، چهره اي چون ايران نژاد چنان از صحنه دور باشد كه مدتي اتومبيل بفروشد،  در رستوران كار كند،  سكيوريتي باشد و جايش را بي هنران در صحنه بگيرند.

 

 

عطا آذرتيموري به نگارش كتاب
و تهيه فيلم هاي ورزشي مشغول است

 

 

عطا آذرتيموري يكي از چهره هاي قديمي مطبوعات، كه سالهاست 1328-27در فرانكفورت به انتشار چند نشريه دست زده و بعد به خاطره نويسي ورزشي پرداخته،  اينروزها ترجيح ميدهد بجاي نشر مجله،  به نوشتن كتاب درباره تاريخ ورزش بپردازد.
 از جمله كتابي نوشته درباره تاريخ كشتي و قهرمانان ايراني در عرصه مسابقات بين المللي،  در ضمن بدليل دوستي ديرين با قهرمانان،  از آنها مصاحبه هايي تهيه ديده وفيلم هاي مستندي ساخته كه مي‌توانند بعنوان منبع دركتابخانه ها و سازمان هاي ورزشي مورد استقبال قرار گيرد.

 

 

لیلا فروهر به آنکارا میرود

 

 

لیلا فروهر خواننده سرشناس، به دعوت 1328-28دانشجویان و ایرانیان مقیم آنکارا، راهی ترکیه میشود. این برای اولین بار است که یک کنسرت ایرانی در آنکارا برگزار میشود.
لیلا در ضمن موزیک ویدیوی کنسرت موفق خود را در رویس هال یو سی ال ای، همین روزها آماده پخش در سراسر جهان میکند.

 

جمشيد زندگي زناشويي آرام را ترجيح داده

جمشيد خواننده جوان و معروف،  اينروزها زندگي آرامي‌ را 1328-29در پاريس دنبال مي‌كند،  جمشيد در طي 5‌ سال گذشته اقدام به برگزاري كنسرتهاي مختلفي در كردستان عراق كرد،  كه بسياري از آنهاموفق و پولساز بود. بعد هم تن به ازدواج داد و  پايگاه زندگي خود را در پاريس گذاشت و بكلي از لس آنجلس نقل مكان كرد.
جمشيد هنوز فعاليت خوانندگي خود را دنبال مي‌كند،  ولي ترجيح مي‌دهد بيشتر در اروپا بماند و در آرامش زندگي كند.