1342-77

 

1342-70

شب اهدای جوایز اسکار امسال را، فیلم آرگو(Argo) تسخیر کرده بود، گرچه همه آنچه کاندیدا شده بود بدست نیاورد، ولی همه توجه شب را بخود جلب کرد و بن افلک بازیگر محبوب وکارگردان جوان و توانا، دراوج آسمان ها پرواز کرد ولی فیلم  Life Of Pi  4اسکار برد، بینوایان و آرگو 3 اسکار، لینکلن و جنگو دو اسکار و فیلم های   Silver Linings و Amour و SkyFall و Zero Dark Thirty هر کدام یک اسکار بردند اما اعلام جایزه آرگو بطور زنده از کاخ سفید توسط فرست لیدی، برای بن افلک و همکارانش افتخار بزرگی بود.

1342-71

صدرنشینان اسکار:
بهترین فیلم : Argo
بهترین کارگردان: انگ لی برای فیلم Life Of Pi
بهترین ستاره زن نقش اول:
جنیفر لارنس برای فیلم Silver Linings
بهترین هنرپیشه مرد نقش اول:
دنیل دی لوئیز برای فیلم Lincoln(لینکلن)
بهترین هنرپیشه زن نقش دوم: آنا هاتاوی برای فیلمLes Miserable (بینوایان)
بهترین هنرپیشه مرد نقش دوم:
کریستوف والتز برای فیلم Django
بهترین فیلمنامه اورژینال: Django
بهترین فیلم انیمیشن:Brave
بهترین فیلم به زبان خارجی:Amour
بهترین ویژوال افکت :Life of Pi
بهترین فیلمبرداری:Life of Pi
بهترین لباسهای کاستوم:
Anna Karenina
بهترین فیلم مستند:
Searching For Sugar Man
بهترین فیلم کوتاه مستند Inocente
بهترین ادیتArgo
بهترین میکاپ:Les Miserable
بهترین موزیک متن: Life of Pi
بهترین آواز اورژینال: Sky Fall از ادل
بهترین تولیدات طراحی:  Lincoln
بهترین فیلم کوتاه انیمیش: Paper man
بهترین فیلم کوتاه اکشن: Curfew
بهترین ادیت صدا:Sky Fall & Zero Dark Thirty
بهترین میکس صدا:Les Miserable
بهترین داستان برگزیده برای فیلم:Argo

1342-72

درحاشیه اسکار چه گذشت
• بن افلک و همچنین نویسنده فیلمنامه آرگواز مردم ایران به نیکی و احترام یاد کردند و سبب کف زدن های بسیاری شدند.
• باوجود اینکه جورج کلونی درواقع پایه گذار و سرمایه واندیشه اصلی فیلم «آرگو» بود، امسال در جریان اهدای جوایز مهم به این فیلم، خیلی درحاشیه و مهجور ماند و بن افلک نیز زیاد نامی از اونبرد وتنها یکی از عوامل فیلم از جورج دوبار یاد کرد.
• وقتی جک نیکلسون اعلام کرد که برنده بهترین فیلم را فرست لیدی میشل اوباما در کاخ سفید اعلام میکند همه پیش بینی می کردند فیلم لینکلن بدلیل سوژه خاص آن برنده اعلام خواهد شد ولی در میان حیرت همه، فیلم آرگو اعلام گردید.
• دنیل دی لوئیز با دریافت جایزه امسال، سومین جایزه اسکار را به خانه برد و با تام هنکس به رقابت پرداخت.
• ست مک فارلن مجری اسکار، بجرات همه توانایی های خود را بکار گرفت و بسیار ظریف و استادانه پیش رفت. ست سال قبل فیلم تد Ted را نوشته، کارگردانی و بازی کردو برای تلویزیون نیز فیلم های کارتونی می سازد و در اصل با این مراسم کردیت بزرگ دیگری به کارنامه خود افزود.
• حضور مارک والبرگ به اتفاق عروسک فیلم Ted، همه را سورپرایز کرد، البه این بخش با مهارت زیاد قبلا فیلمبرداری کرده بودند و عروسک «تد» حرف میزد و پاکت برندگان را در دست داشت.
• جنیفر لارنس هنگام رفتن بروی صحنه برای دریافت جایزه بدلیل بلند بودن لباس اش زمین خورد و همه را به خنده واداشت، ولی وقتی روی صحنه آمد، همه بپا خاستند و جنیفر گفت میدانم این عمل شما بخاطر زمین خوردن من است.
• امسال برندگان جوایز، از رقبای خود با احترام یاد کرده و حتی چون کریستوف والتز در برابرشان تعظیم کرد.
• اجرای موزیکال فیلم بینوایان با حضور بازیگران آن، با مهارت، زیبایی وهمه را به تشویق و تحسین واداشت.
• اجرای موزیکال فیلم Chicago بمناسبت دهمین سالگردش با آواز ورقص کاترین زیتا جونز با حضور ریچاردگیر و کاترین زیتاجونز و رنی زلوگر همه را سورپرایر کرد و نکته جالب اینکه رنی چون عینک به چشم نداشت نمی توانست نام برندگان را بخواند و به دیگران واگذار می کرد.
• بهترین لباسها به تن جسیکا چستین، شارلیزترون، کاترین زیتا جونز، ریز ویترسپون، جنیفر لارنس، هالی بری، نوامی واتز و تا حدی آن هاتاوی و بالاخره دوست دختر جورج کلونی، استیسی کیبلر بود.
• اجرای رقص دو نفره شارلیزترون و چانینگ ناتوم، باارکستر بزرگ و گروه رقصندگان، از زیباترین برنامه های شب اسکار بود.

1342-73

• بسیاری از صاحبنظران عقیده داشتند جایزه بهترین کارگردان متعلق به استیون اسپیلبرگ بودکه بجرات بهترین کار خود را در لینکلن ارائه داده است. البته اسپیلبرگ تا امروز دو جایزه اسکار برای فیلم شیندلرلیست و پرایوت رایان دریافت کرده است.
• حضورجین فاندای 75 ساله، که بجرات 50 ساله بنظر می آمد باتفاق مایکل داگلاس، سالهای دور اسکاررا در اذهان زنده کرد و بسیاری کنجکاوانه چهره جین فاندا را زیرنظر داشتند و خیلی ها می گفتند او اخیرا از زیر دست جراحان بیرون آمده است.
• کوئین زان فالیس ستاره نوجوان، سینما،که با کیف عروسکی خود جلوی دوربین ها ظاهر شده بود از اعتماد به نفس بالایی، برخوردار بود.
• جنیفرگارنر همسر بن افلک بیشتر زمان حضوردر سالن اشک می ریخت.
• چانینگ تاتوم به اتفاق همسر حامله خود جینا دوان به اسکار آمده بود و شدیدا مراقبش بود.
• شرلی بسی خواننده قدیمی، با قدرت و زیبایی، آهنگ قدیمی خود برای اولین فیلم جمزباندGold Finger را بمناسبت 50 سالگی جمزماند اجرا کرد حاضرین به احترام او بپاخاستند، همین منظره برای جنیفر هادسن هم پیش آمد ولی همه حیرت کردند که چرا درمورد باربارا استرایسند و ادل چنین نکردند.

1342-74

1342-75

هفته قبل در هالیدی این هالیوود، طی مراسمی، از سوی رازیزسRazzies، بدترین فیلم و بازیگران سال 2012 برگزیده شدند.
فیلمTwilight بدترین فیلم سال، کریستین استوارت بدترین ستاره زن، تیلرلوتنر بدترین بازیگر مرد نقش دوم Breaking Dawn-2، بیل کاندون کارگردان همین فیلم بعنوان بدترین کارگردان سال وادم سندلر بعنوان بدترین بازیگر مرد نقش اول برای فیلم That is my Boy برگزیده شدند. ادم سندلر سال قبل همه جوایز بدترین ها را برای فیلم Jack and Jill صاحب شده بود!

1342-76