1330-47

 

1330-37

برنامه ای از خواننده، آهنگساز، ترانه سرا وگیتاریست معروف و مطرح موسیقی روز ایران سعید محمدی همه هفته در رادیو جوانان پخش میشود.
قصد این برنامه، سرگذشت موسیقی پاپ است، از کجا شروع شد، چه کسانی وهنرمندانی 1330-38در شکل گرفتن موزیک پاپ (مردمی) ایران نقش داشتند،در چه روزگاری و چه شرایطی با چه امکاناتی این فنومن سفرش را در جامعه تشنه سالهای 30 و 40 آغاز کرد؟ و بعدا در دهه 50 و انقلاب و سکوت اجباری و بهت زده هنرمندان بعد از انقلاب، کوچ غربت نشینان هنرمند به لوس آنجلس، تلاش آنها برای ماندگاری موزیک پاپ و مقایسه این دوران و بالاخره موسیقی امروز ایران، لوس آنجلس – اروپا- داخلی ها، حرفهای این هنرمندان راجع به آنچه که در داخل و خارج ارائه میشود، مصاحبه با دست اندرکاران فنی موزیک در برنامه ای پرتحرک،پر حادثه و پر گفتگو ومملو از موسیقی با همکاری اپراتور فنی جوان در استودیو جوانان هومن حاجی زاده  برنامه ای واقعا شنیدنی وپربار که درعین حال اینکه خاطرات ما را زنده می کند، میتواند تریبونی باشد برای پیدا کردن جواب سئوالاتی که «موسیقی پاپ به کجا می رود».

1330-39

در آخرین لحظات که مجله زیر چاپ می رفت، کامبیز ضرغام 1330-40کارگردان، فیلمبردار و عکاس معروف که ماهها بود در نهایت بیماری در انتظار پیوند کبد در پاریس بسر میبرد با سردبیر مجله جوانان تماس گرفت و گفت تا نیم ساعت دیگر راهی بیمارستان هستم، تا عمل پیوند برویم انجام گیرد، از همه توجه و پیگیری شما دوستان خوبم در این مدت سپاس دارم و آخرین خبرها را به مجرد گشودن چشمانم به شما اطلاع می دهم.

1330-41

ستار دلدار مدیر و مجری مسلط شبکه تلویزیونی آپادانا، یکی از حرفه ای های 1330-42تلویزیونی است، که می کوشد با تهیه گزارشات مختلف این شبکه را به مسیری کاملا روز و باب طبع نسل جوان ببرد.
ستار دلدار بدلیل اینکه در طی حدود 30 سال کار در این زمینه درخارج وسالها فعالیت در ایران، با کارگزارش و تهیه خبر آشناست وتجربه های سیاسی اندوخته، اینک با توانایی ویژه، شبکه آپادانا را بصورت یک شبکه گزارشی و خبری در آورده است.

1330-43

برنامه اهدای جایزه بیتا به مهندس هوشنگ سیحون پدر معماری نوین ایران، نوه بزرگمرد موسیقی ایران زمین میرزاعبدالله، شب پنجشنبه ۲۹ نوامبر در دانشگاه استنفورد با استقبال بی‌ نظیری روبرو شد .
در این برنامه ، در ابتدا ، دکتر عباس میلانی هوشنگ سیحون ، پدر معماری نوین ایران 1330-44را معرفی‌ کرده و از خدمات ایشان قدر دانی‌ کرد.و همچنین از بیتا دریاباری و حمید مقدم که بدون کمک‌های مالی چشمگیرشان ، بخش فارسی این دانشگاه امکان فعالیت نداشت.
سپس رئیس دانشکده ، بیتا دریاباری و حمید مقدم و کمک‌های بزرگ و خدماتشان به دانشگاه را نام بردند. پس از آن، بیتا دریاباری ضمن اظهار شادمانی از اهدای این جایزه، اشاره کرد که این پنجمین جایزه ایست که به افراد برجسته جامعه ایرانی‌ داده می‌‌شود، در سال‌های پیش، این جایزه به سیمین بهبهانی‌، محمد رضا شجریان و بهرام بیضایی داده شده بود .پس از آن، بیتا دریاباری از مهندس سیحون تقاضا کرد که به روی صحنه رفته و جایزه خود را دریافت دارد. در بخش آخر، استاد سیحون، چگونگی‌ علاقه خود را به مدرنیته و خلاقیت‌های خود توضیح داد و از حضار خواست که پرسش و پاسخ انجام شود که ایشان بسیار سریع، جواب‌های قاطع، گاهی‌ همراه با شوخی‌ می‌‌دادند و مدعوین بسیار لذت بردند. پس از اهدای جایزه، از حضار  در همان دانشگاه، پذیرایی‌ شد.

1330-45

اخیرا در چند برنامه رادیویی در داخل ایران، بسبک و شیوه احترام آمیزی از جهانبخش پازوکی ترانه سرا و آهنگساز قدیمی تجلیل بعمل آمد.
نکته جالب اینکه برنامه سازان و تحلیل گران موسیقی، در این برنامه ها، که همه جوان بودند، جهانبخش پازوکی را 1330-46یک آهنگساز و ترانه سرای سالم حرفه ای و پر احساس معرفی کردند، که در طی 50 سال اخیر، ماندنی ترین ترانه های مردمی را خلق کرده و هیچگاه ادعایی هم نداشته است.
این گروه تحلیل گر جوان در زمینه ترانه وموسیقی، معتقد بودند پازوکی امروز در هیچ ترانه خود کلمات مستهجن، دور از اخلاق بکار نبرده ودر تجلیل از عشق پاک، خصوصا میان زن و شوهر پیشگام بوده است.