1331-40

 

1331-31

پرویز قریب افشار چهره سرشناس تلویزیونی که از حدود 31 سال قبل، برنامه شب یلدا را در تلویزیون های ایرانی برپا داشته و این مراسم سنتی را پاس داشته است، امسال در پنجشنبه شب 20 دسامبر مراسم شب یلدا را در1331-32 شبکه تلویزیونی PNG از ساعت 8 شب تا نیمه شب برگزار می کند.
قریب افشار که در آرشیو غنی خود، برنامه های زیبا وخاطره انگیزی دارد در این شب در برنامه خود جای میدهد، ضمن اینکه تدارک خوبی هم بطور زنده برای آن شب دیده است.
باتوانایی هایی که در قریب افشار سراغ داریم خیلی ها بی صبرانه انتظار 20 دسامبر را می کشند.

1331-33

سفر به سن حوزه فرصتی مغتنم بود برای دیدار از ستار دلدار بنیانگذار و مدیر فرستنده ی تلویزیونی آپادانا.وقتی فهمید که برای شناساندن «هزاردستان »به دعوت سازمان های فرهنگی  به شمال کالیفرنیا آمده ایم از من خواست که دراین رابطه با او گفتگوئی کنم و او و همسر پرتلاشش به حدی با لطف و محبت از من و کارنامه ی من یاد کردند که به راستی اشک در چشمهایم حلقه زد و عجب نفوذ و اعتباری  دارد این تلویزیون1331-34 که در ظرف چند دقیقه ده تا «هزار دستان» فروخت و جمله ای گفت که ما را تحت تاثیر قرار داد گفت این DVD ها پنجاه دلا رقیمت دارد اگر خواستید بیشتر بدهید کمکی به تلویزیون کرده اید والا همان پنجاه دلار کافیست.
این فرستنده را این دو نفر یعنی ستار و سرور اداره می کنند که خود را با وسعت بخشیدن به کار وادار به زدو بند و باندبازی و تملق و چاپلوسی از این و آن نکنند ستار را سالهای سال است که می شناسم او روزنامه نگار دانشگاه دیده ای است و مشاغل حساسی در خبررسانی و تهیه داشته است.

1331-35

«افهمی» که از حدود1331-36 دو سال پیش به این ناراحتی دچار شد، بارها تحت عمل جراحی و درمان های مختلف قرارگرفت واینروزها با وجود شیمی درمانی، قادر به سخن گفتن نیز نمی باشد و دوستان وخانواده در انتظار بهبودی نسبی اوهستند.

1331-37

در مجلس شعرخوانی سایه (ابتهاج) در دانشگاه استانفورد چهره های آشنا بسیار بودند از جمله مهوش گرامی که سالها او را ندیده بودم. مهوش گرامی بانوی خجسته خصالی است که سنتور را در نهایت استادی می نوازد…او از شاگردان طراز اول استاد زنده یاد پایور بود و بعد هم از پیزوان و رهروان او.دیدار او مغتنم بود چرا که دیدم کماکان آراسته و پیراسته است و با موهای سپید اما چهره و لبخند شاد که مرا به نقشDVD تاثیرگذار موسیقی1331-38 بیشتر واقف ساخت او شخصیتی را به نام دکتر فروحی معرفی کرد که در ستایش از همدلی ها و خبرگی ها و وظیفه شناسی و انساینتش کلی داد سخن داد.
بعد حامد نیک پی را دیدم بادختری فرشته آسا که او را نامزد خود معرفی کرد. حامد از خواننده های پرآوازه و محبوب نسل جوان است و آگاهی اواز موسیقی به حدی است که خود آهنگ می سازد و درانتخاب  شعر ترانه پر توان است و وقتی سایه سروده ی معروف «ارغوان» را با آن صدای لطیف و برانگیزه اش خواند او بسیار تحت تاثیر واقع شد.با اینکه1331-39 بارها وبارها خوانده و شنیده است وگفت با اینکه علیرضا قربانی این شعر را با آهنگ حامد علی زاده خوانده است و خوب هم خوانده است دوست دارم آنرا دوباره بخوانم چرا که خواندن آن، به من جان وروان تازه می بخشد. حامد از شاگردان موفق استاد فخرالدین بوده است و از اینروست که دستی توانا در آهنگسازی دارد.