1382-47

این روزها آنا جانبازیان طراح رقص و سرپرست آکادمی باله جانبازیان و گروه رقصندگانش به شدت مشغول تمرین باله تئاترال “گوهر روح” اند که در 18 و 26 ژانویه 2014 در دو اجرای جداگانه و به نفع درمان بیماری سرطان به روی صحنه خواهد آمد.
آنا جانبازیان، به خاطر رقص های آبستره و انتزاعی متفاوتش، جایگاهی یگانه در صحنه طراحی باله مدرن ایران دارد.  او در طرح هایش حرکات موزون، زیبایی و وقار را با  ظرافتی کم نظیر در هم می آمیزد تا  ژرف ترین احساسات درونی  انسان ها را با لطافت چشمه ای روان از آبی زلال، از زبان رقص بیان کند. 
خانم جانبازیان می گوید:”رقص برای من درقدم های طراحی شده خلاصه نمی شود، بلکه چشمی است که با آن می بینم وزبانی است که با آن تکلم  و از طریق آن با دیگران ارتباط برقرار می کنم.”
با این همه، “گوهر روح” آتشی است که از درونی ترین حس خلاقیت این هنرمند ارزنده تاثیر گرفته است. روایتی است از زندگی و مرگ که  تجربه های تلخ انسانی را در مقابل انرژی خلاق، پویایی و فنا ناپذیری روح قرار داده تا نیرویی ماورای بشری و ماورای حوادث ناهنجار هستی را به تماشاگر القاء کند.
الکس کرافورد، یکی از سه رقصنده اصلی باله “گوهر روح” دریکی از جلسات تمرین این اثرپیچیده و احساسی می گوید:” این رقص بقدری عمیق و احساس برانگیز است که هنگام اجرا مرا به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از کوشش های من ضمن این تمرین ها این است که یاد بگیرم چگونه نگذارم این احساسات در اجرای روی صحنه برمن غلبه کند.”
 باله به نفع بیماری سرطان
آنا جانبازیان پس از آنکه درسال 2012 برادر خود آلبرت را پس از ماه ها مبارزه با بیماری سرطان از دست داد تصمیم گرفت تا با انگیزه کمک به یافتن درمان این بیماری خانمانسوز، باله تازه ای طراحی کند و بخشی از عواید اجراهای آن را به انجمن سرطان آمریکا اهدا کند.
خانم جانبازیان می گوید:«برادرم درشرایط غیرممکنی که در آن قرار گرفته بود با شهامتی کم نظیر همه چیز را به انرژی مثبت و سازنده تبدیل می کرد. شاید این روح بزرگ  آلبرت بود که مرا واداشت تا “گوهر روح” را خلق کنم. او روحی عظیم، اراده ای راسخ و روحیه ای مثبت داشت. «گوهر روح» هم یک اثر هنری احساسی و عمیق است کهعظمت روح بشر و نیروی مقابله  انسان ها در رویارویی با دشواری های درهم شکننده زندگی را به نمایش می گذارد. جستجویی خالصانه در قلمرو دو نهاد ابدی مرگ و وزندگی که درهمه لحظات پر انرژی ومثبت آن تماشاگر را  به شدت مجذوب می کند.»
آنا جانبازیان می گوید خواسته است روایتی  دررابطه با برخوردهای عوامل مختلف زندگی و چگونگی عبور از سختی ها را در این رقص و مولتی میدیای تازه به نمایش بگذارد:«همه این عوامل را با موسیقی زنده، تک گویی های تئاتری و نمایش عکس و اسلاید روی پرده بزرگ همراه کرده ام که این بار به صورتی کاملا متفاوت و بی سابقه عرضه می شود.»
خانم جانبازیان با تاکید برجنبه های انرژی بخش، مثبت و شادی آفرین  باله تئاترال «گوهر روح» – این اثر هنری منحصربه فرد را به همه کسانی که زندگی شان به نوعی با بیماری سرطان گره خورده هدیه می کند:«بسیاری از ما عزیزی مبتلا به سرطان را از دست داده ایم. همین مسئله ما را به صورتی بنیادی به هم پیوند می دهد. هرچند آلبرت برادر کوچکترم پیش از آنکه ما بتوانیم قبول کنیم ما را ترک کرد اما با مرور زمان دیگر تنها مرگ او را به یاد نمی آوریم بلکه به کمک  خاطرات زیبایی که او در ذهن ما به جای گذاشته ، زندگی پرشهامت و پربار او را با باله «گوهر روح» جشن می گیریم.»
بنیاد باله جانبازیان از شما دعوت می کند تا اسپانسور این برنامه باشید و یا برای هرگونه مشارکت و همفکری و دریافت اطلاعات دراین امر خیر با تلفن زیر تماس بگیرید:

(818) 634-3580

نخستین اجرای باله و مولتی میدیای «روح پرگهر» در روز شنبه 18 ژانویه 2014 ساعت 8 بعدازظهر در:

Plaza del Sol Theater,
Northridge, CA

و دومین و آخرین اجرای این برنامه روز یکشنبه 26 ژانویه ساعت 6 بعدازظهر درگلندل خواهد بود.

Glendale Community
 College, Glendale, CA

فروش بلیت در:
شرکت کتاب – میوزیک باکس – وودلند هیلز مارکت  کیو مارکت و آنی گروسری در گلندل

1382-48