1482-41

یاران دراصفهان

1482-42

دقیقا 25 سال پیش بود که دوستان هنرمند، چهره های ارزشمند سینما، تئاتر و رادیو تلویزیون در سفری به اصفهان گردهم آمدند.
مهماندارشان زنده یاد ارحام صدر و نصرت الله وحدت بودند، بعد از سالها از آثار تاریخی، بازار و چلوکبابی ها دیدن کردند دیداری که دیگر تکرار نشد، چون چند تن از آنها رفتند.
از چپ به راست: زنده یاد احمد قدکچیان، ناصر ملک مطیعی، وحدت، زنده یاد ارحام صدر، شاهرخ نادری، زنده یاد حسین گل نراقی خواننده مرا ببوس، زنده یاد علی تابش و ناصر مسعودی و یک اصفهانی عاشق هنر.

گل یخ بعنوان یکی از ماندنی ترین آهنگهای مدرن

1482-43

بیش از 50 وب لاگ و وب سایت، در آمارگیری های اخیر خود، به انتخاب ماندنی ترین آهنگ ها و ترانه های مدرن در دهه 1360 و 70 پرداخته اند که چون همیشه آهنگ های گوگوش برصدر نشسته است. ولی در یک آمارگیری از نسل جوان، یک آهنگ دیگر هم خود را بالا کشیده و بعنوان یکی از ماندنی ترین آهنگ های مدرن معرفی شده است.
این اثر گل یخ ساخته و با صدای کورش یغمایی است که بقولی سه نسل آنرا پسندیده اند.
کورش یغمایی در طی 36 سال گذشته بارها به اجرای کنسرت در امریکا و کانادا دعوت شده ولی هربار به بهانه ای آنرا رد کرد و ترجیح داد در ایران بماند، شاگردانی تربیت کند که نمونه اش پسر موزیسین و بسیار هنرمندش است.

سوغات پرویز یاحقی برای حمیرا

1482-44

این تصویر در تاریخ 8 اگوست 1983 در تهران گرفته شده است و پرویز یاحقی از چهره های جاودانه موزیک ایران را نشان میدهد که متفکرانه به دوربین نگاه می کند و به گفته دوستان موزیک اش هنوز انگشتری ازدواج خود با حمیرا را در دست دارد.
دوستان موزیک یاحقی می گویند او در آستانه سفر به امریکا بود تا با یکدانه موزیک کلاسیک، حمیرا روی صحنه برود. می گویند برای حمیرا یک مجموعه از 20 آهنگ و ترانه سوغات می آورد، ولی متأسفانه بخاطر مرگ عزیزی از فرودگاه در آخرین لحظه سوار شدن به هواپیما به خانه بازگشت. بعد در شرایط غم انگیزی در تنهایی مطلق خود به سفر ابدیت رفت و همه آن آثار زیبا را هم به خاطرها سپرد.

چرا گلی یحیوی با واکر راه می رود؟

1482-45

گلی یحیوی یکی از محبوب ترین مجریان تلویزیونی قبل از انقلاب، در کوچ به خارج، در تلویزیون جام جم به مدیریت منوچهر بی بیان، سالها همچنان به اجرای برنامه مشغول بود، ناگهان بدنبال حوادثی از جمله آتش سوزی در خانه اش، خسارت سنگینی که ببار آمد، بکلی از فعالیت های تلویزیونی دست کشید ودر طی 18 سال گذشته در هیچ جا ظاهر نشد.
شنیدیم اخیرا گلی در حادثه ای دچار شکستگی در ناحیه پا شده و ناچار با واکر رفت و آمد می کند و هیچ اشتیاقی هم به حضور در تلویزیون و محافل هنری را ندارد.
در عکس که به حدود 29 سال پیش تعلق دارد از چپ براست: رافی خاچاطوریان، منوچهر بی بیان، گلی یحیوی و کورش بی بیان دیده می شوند.