1541-111

شب بزرگداشت کارو، شبی ماندنی بود

1541-103

بزرگان رسانه ها، موزیک و ترانه، رادیو تلویزیون، گردهم آمدند تا از یک شاعر نامدار و همیشه سرکش دگورا کارو قدردانی کنند.
زنده یاد ویگن برادر بزرگتر با احساس از او حرف زد، ژاکلین شاعر و ترانه سرای سرشناس با همه عشق از عموی خود گفت و عباس پهلوان از خاطرات گذشته حرف زد، آیلین از خاطره های ؟؟؟ گفت، فریدون دائمی از یک دوره همکاری خود با کارو گفت، رافی خاچاطوریان از دوستی دیرینه خود حرف زد و سیاوش آذری از دوران مطبوعات و رادیوتلویزیون سخن گفت.
شب، شب خاطره ها بود، برای اولین بار کارو بغض کرد ولی چون همیشه دست از طنز وکنایه های به موقع بر نداشت.
عکس از مرتضی قمصری

45 سال گذشت

1541-104

این تصویر قشنگ که 3 چهره محبوب را محمود محمدی عکاس هنرمند موسسه اطلاعات درست 45 سال پیش در آتلیه اطلاعات گرفت، عکسی که برای همیشه ماندگار شد.
ناصرملک مطیعی، نصرت کریمی و محمدعلی فردین در دوران خوش و موفق شان در صحنه های هنر، بویژه در فیلم های روز.
هر سه دوستان خوبی برای هم بودند و اینک جای فردین درمیان شان خالی است.

آرزوی شیرین برای رسانه های ایرانی

1541-105

اگر تلاش هنرمندان برای تشکیل خانه و انجمن هنرمندان به جایی نرسید. خیلی ها به برپائی انجمن نویسندگان و روزنامه نگاران امید بسته بودند. به هر بهانه ای دور هم جمع می شدند، به بهانه انجمن آوارگان، به بهانه بزرگداشت چهره های قدیمی، حرف از این بود که اگر انجمن تشکیل شود، می توان از دولت کالیفرنیا بودجه گرفت و برای بیمه و بازنشستگی دست اندرکاران رسانه ها، هزینه هایی تامین کرد ولی انگار در جمه رسانه ها هم عده ای در پشت پرده موش دواندند و جلوی این تجمع وهمبستگی را گرفتند.
الحق این جمع خیلی زحمت کشید: نشسته از چپ به راست: زاون، محمد سعید حبشی، پرویز قاضی سعید، فرهنگ فرهی، سیروس شرفشاهی، سعادت.
ردیف دوم: برهان ابن یوسف، ناصرانقطاع، منصور انوری، کامبیز محمودی، علی لیمونادی، رضا رهسپار، شمس الدین وکیلی.
ردیف آخر: همایون هشیارنژاد، حسین حقیقی، دکترحسین خبیر.
عکس از مرتضی فرزانه

سعید صیام چهره کنسرت های ایرانی را عوض کرد

1541-106

1541-107

سعید صیام که یک بیزنس من موفق و محبوب ماست، در آغاز سالهای 2000 تصمیم گرفت با کمک به تور سراسری گوگوش در امریکا، که خواننده محبوب همه خانواده اش بود بکلی چهره کنسرت های ایران را تغییر بدهد و دیدیم که ناگهان کنسرتها به سالن های بالای 10 و 20 هزار نفر انتقال یافت و حتی توجه جامعه امریکایی را جلب کرده و سالن های بین المللی که همیشه جایگاه سوپراستارهای امریکایی بود، با فتح آن از سوی گوگوش، پوسترهای بزرگ دیواری این خواننده هم روی دیوارها نصب شد.
سعید صیام بعدها کوشید مسیر یک گروه تازه کنسرت گذار(کنسرتو پروداکشن) را هم عوض کند ولی آنها متاسفانه به مسیر غلط خود رفتند ولی درنهایت صیام برای 20 خواننده روز، قراردادهای دور از انتظاری را منعقد نمود و بقولی خیلی ها را صاحب پس انداز کرد.
جایش در اینترتینمنت ایرانی خالی است ولی خوشبختانه در بزینس های امریکایی همچنان موفق است در عکس هایی از مرتضی قمصری، سعید صیام را با زنده یاد میری و شاهرخ می بینید.

آرزوهای شیرین برای هنرمندان

1541-108

زنده یاد محمد حیدری آهنگساز برجسته، صادق نوجوکی آهنگساز و خواننده سرشناس و مارتیک خواننده محبوب، هر سه جوان و سرحال و پرانرژی، درباره خانه هنرمندان حرف میزدند، آرزوی بزرگی که هیچگاه عملی نشد، گرچه هرکدام به سهم خود قدمی برداشتند و هرکدام پیشنهادی دادند، ولی متاسفانه پشت پرده، آنها که نمی خواستند جامعه هنری شکل بگیرد، آنروز بد گفتند و هشدار دادند، گروهی را بجان گروه دیگر انداختند که عاقبت تلاش ها به جایی نرسید و صندوق بیکاری و بازنشستگی و بیمه هنرمندان هیچگاه باز نشد.
عکس از مرتضی قمصری

یاد موزیک ویدیوهای نوروزی بخیر

1541-109

روزگاری در این شهر فرشته ها، کمپانی های تولید موسیقی، دست به تهیه مجموعه های نوروزی میزدند و بزرگترین و محبوب ترین ستارگان سینما، موزیک، تاتر و تلویزیون گردهم می آمدند.
ضمن اجرای آهنگهای مستقل، جمعی و نمایشات موزیکا، به تهیه شوهای زنده دست می زدند خیلی از چهره ها که کمتر در طول سال همدیگر را می دیدند در این مجموعه ها کنار هم می ایستادند و برنامه اجرا می کردند.
در این تصویر: پرویز صیاد، ویدا هروی، لیلا فروهر، مرتضی برجسته و رفیعی دیده میشوند.
عکس از مرتضی فرزانه

یادشان بخیر

1541-110

سال 1999 بود، وحدت از ایران آمده بود، جلوی دفتر جوانان، یاران قدیمی بعد از سالها همدیگر را به آغوش کشیدند، زنده یاد عزیز الله رفیعی تهیه کننده و کارگردان قدیمی، پرویز صیاد کارگردان و بازیگر با سابقه، زنده یاد محمد زرین دست کارگردان و بازیگر معروف و مهدی ذکایی سردبیر مجله جوانان کلی از گذشته ها گفتند و از برنامه هایی که در پیش بود، زرین دست از سفر به ایران گفت و تدارک ساخت فیلم های جدید، پرویز صیاد از نمایش تازه و شوی مشترک با هادی خرسندی گفت، عزیزالله رفیعی چون همیشه، همه را به شام دعوت کرد به خانه ای که همیشه درش به روی همه هنرمندان باز بود.
عکس از مرتضی فرزانه