1719-14

تا آخرین روزها کنار پدر بودند

1719-19

شاید مشغله فراوان و برخی رویدادها، سلطان ویگن را تا حدی از فرزندان اش دور کرده بود، ولی در زمان بیماری و بستری بودن درخانه، ژاکلین و آیلین دوقلوهای مهربانش با همراهی کرن او را لحظه ای تنها نگذاشتند برایش غذاهای دلخواهش را تهیه می کردند و برایش از اوضاع شهر، از بگومگوها، از رابطه ها، از غیبت گویی دیگران و از قهروآشتی ها می گفتند، آلبوم های جدید هنرمندان را برایش می بردند و با هم گوش می دادند و قضاوت می کردند و وقتی سلطان به خواب میرفت آنها روانه خانه شان می شدند. آن لحظات و آن دیدارها ویگن را ماهها زنده نگهداشت و حتی پزشکان هم حیرت کرده بودند.
عکس از: مرتضی قمصری

برای دیداربا یک دوست آمده بودند

1719-22

درپانزدهمین سالگرد سفرهایده، خواننده ای که درجوانی رفت، زنده یاد مهستی خواهرش به اتفاق شهره صولتی و جمیله بدیدارش رفته بودند، هر سه با عینکی سیاه و خاطره های بسیار، بیش از 3ساعت برمزار هایده در وست وود مورچوری نشستند و کلی گفتند و خندیدند و اینکه چقدر جایش خالی است و چقدر آهنگهای زیبایش همه جا شنیده میشود و باهمان ترانه ها همیشه زنده می ماند.
درطی این سالها مهستی هم رفت. شهره به ترکیه کوچ کرد و جمیله به خلوت خود پناه برد.
عکس از:مرتضی فرزانه

جایزه سپاس برای میری کمدین قدیمی

 1719-21

همیشه حرف از این است که تا پیش کسوتان زنده و سرپا هستند، برایشان شب سپاس وبزرگداشت برپا بدارید تا خود شاهد باشند، انرژی بگیرند.
خوشبختانه برای عده ای ازهنرمندان این مورد اتفاق افتاده، از جمله برای میری کمدین قدیمی که از سوی تلویزیون جنبش ایران، در یک شب خاطره انگیز، یک جایزه سپاس به خاطر45سال خدمات هنری اهدا شد.
درآن شب هنرمندان معروف، میری را محاصره کرده بودند، لیلا فروهر، پاکسیما، داود روستایی، مهران عبدشاه، شهرام کاشانی و منصوربی بیان.
عکس از: علی بیگدلی – کلوزآپ

جشن نوروزدرتلویزیونها

1719-15

همه ساله نوروز را رسانه های ایرانی جشن می گیرند، ازحدود 39 سال پیش که تلویزیون جام جم، همه هنرمندان را گرد هم آورد و مراسم نوروز و سیزده بدر را برپا داشت تا سالهای بعد که کمپانی های تهیه و تولید موسیقی، هرکدام جداگانه جشنهای مفصلی برگزار کرده و از این روزهای پرشور، مجموعه ویدیویی تهیه کرده و به سراسرجهان روانه می کردند که درایران طرفداران بسیاری داشت.
این نوروزها، درسالهای اخیرهم به شبکه های تلویزیونی ماهواره ای انتقال یافت که نمونه اش را مرتضی فرزانه از مراسم نوروزی کانال یک به مدیریت شهرام همایون گرفته است.

هنوزصدای خنده شان را بعد از سالها می شنویم

1719-17

بزرگان وپیش کسوتان حدود 20سال پیش، دردفترمجله جوانان درلس آنجلس گردهم آمدند، وحدت و حمید قنبری ازایران آمده بودند و قراردیدارشان را در دفترجوانان گذاشته بودند. در طی یک ساعت یاران از راه رسیدند، جعفرتجارتچی کاریکاتوریست قدیمی، مسعود اسدالهی بازیگر وکارگردان و منصور سپهرنیا کمدین با سابقه، چنان غرق گذشته ها شدند، که ناگهان وحدت گفت من حدود یک ساعت پیش با دوستان دیگری قرار ناهار داشتم و فراموش کردم. بقیه گفتند ناهار را در همین دفترجوانان می خوریم. آن دوستان را هم دعوت کنید به اینجا بیایند، که آمدند و روز پرازخاطره ای ساختند و این دیدارهرگز تکرار نشد. ولی جوک ها، شوخی ها، خاطره هایشان هنوز زیرسقف جوانان طنین انداز است.

احترام متقابل، به همکاری دوام داده

1719-20

معمولا زوج های رادیو تلویزیون، بعد از چند سال بدلایلی ازهم جدا میشوند و هرکدام به راهی میروند ولی با نهایت تعجب درطی 20 سال گذشته شاهد بودیم که پرویز فیروزکار و طناز فتحی، همچنان یار و یاور و همکار هم هستند، همچنان با انرژی بسیار برنامه 5 روزه هفته خود را اجرا می کنند. زمان اجرا به کمک هم میروند، همصدا می شوند.
اطرافیان می گویند احترام متقابل و نگاه حرفه ای این دو به دوام همکاری شان کمک کرده است.

 صمد می تواند دهها سال ادامه یابد

1719-25

بیش از50سال است سریال، نمایش، موزیکال صمد از ایران تا خارج ادامه دارد وهنوز همه طبقات با شور وعشق به تماشای آن می نشینند. پرویز صیاد خالق صمد و بازیگر نقش اش، با توانایی خاص، این شخصیت را دوام داده و بعد از آن همه فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی درخارج، بیشتر به نمایش آن پرداخت که یکی از آنها به اتفاق لیلا فروهر و فریبا کلی گل کرد، و بدلیل همکاری مشترک صیاد و هادی خرسندی و مشغله خوانندگی لیلا، دیگرادامه نیافت. ولی اگرهمین هفته دست بکار شوند، سالن پرمیشود.
عکس از: مرتضی فرزانه