1726-29

برای برنامه نوروزی جمع شده بودند

1726-20

دوستان آشنای هنر، بهرام وطن پرست، فریبا فروهر، بهمن مفید، لیلا فروهر، مرتضی عقیلی و شهروز رفیعی دراستودیوی بزرگ کمپانی و تلویزیون کلتکس به مدیریت مهرداد پاکروان گرد آمده بودند تا برنامه نوروزی ضبط کنند.
ویدیوی آنروزها برنامه های نوروزی، درسراسرجهان پخش میشد، درایران درهرخانه ای دیده می شد و درآن از موزیک ویدیو، نمایشنامه، مسابقه، رقص و خلاصه همه نوع سرگرمی دیده می شد.
ازحق نگذریم فیلمبرداری و کارگردانی برنامه ها دردست هنرمندان با ذوقی چون شهروز رفیعی هنرمندانه بود.

دوستان دوربنیانگذارکیهان را می گرفتند

1726-21

مصباح زاده مدیرو بنیانگذارموسسه کیهان، تا درحیات بود، مرتب به لس آنجلس سرمیزد، خوشبختانه دوستان قدیمی دورش را می گرفتند و حتی یکبارحدود 100 نفربه دیدارش آمدند و کلی درباره اش حرف زدند واو هم فروتنانه تشکرکرد.
این تصویرمصباح زاده را درکناردو یارقدیمی از دست رفته اش حسن شهبازو تورج نگهبان را از دریچه دوربین مرتضی فرزانه می بینید.

یادش بخیر

1726-22

یادش بخیر، یک روز بیادماندنی، روز تولد آزیتا شیرازی بود؛ درآن موقع ثابت ایمانی سرحال و خوش تیپ، ساسان کمالی پرازانرژی و پرویزناظریان مردهمیشه متفکر. با شوق تولد آزیتا را تبریک می گویند و کیک خوشمزه اش را با همکاران رادیو ایران 670AM نوش جان می کنند.

چه روزخوبی بود

1726-23

آنروز که بیژن اسدی پورهمکار مطبوعاتی مان به اتفاق دکترمنوچهر صادقی استاد موسیقی و سنتور وعلی نظری خواننده همیشه مردمی، گردهم آمدند، از گذشته ها گفتند و علی نظری یک آهنگ خاطره انگیزقدیمی اش را خواند و مرتضی فرزانه همکارمان این صحنه را با دوربین خود ماندنی کرد.

33سال پیش ….خودمانیم همه شان تین ایجربودند!

1726-24

درست 33سال پیش دراولین دفترمجله جوانان درویکتوری بلوارو ون نایز، ساختمانی که جمشید شیبانی دفترداشت. تلویزیون پارس تازه بنیاد گذاشته بود.
درآن روزها، 33سال پیش که یک عمری میشود، منصور، سعید محمدی، شهرام کاشانی، در آستانه اولین آلبومهای خود به دفترمجله جوانان آمده بودند. آنروزها خبری ازکرونا، دوری وماسک و دستکش و خانه نشینی نبود، هرسه بهم چسبیده و صمیمی و مهربان و یاور همدیگر از آینده ای می گفتند که امروز 33 سالگی اش می گذرد.

پیرمرد شیرینی که همیشه مورد نوازش ستارگان بود

1726-25

در روزگاران دور، آن زمان که سینمای ایران، قدم به مسیر تازه ای نهاده و کمر فیلمهای هندی و ایتالیایی را شکسته بود و سرانجام به سینماهای بزرگ راه یافته بود. تقی ظهوری یکی از کمدین های محبوب سینما بود او را لوئی دو فونس و ویتوریودسیکای ایران لقب داده بودند.
ظهوری در بیشتر فیلم های کمدی فردین و ملک مطیعی شرکت داشت و به دلیل شیطنت های یک پدر بزرگ شیرین در میان کوچک و بزرگ محبوب شده بود و بدلیل موهای سپید و چهره پدربزرگی اش، همیشه مورد نوازش ستارگان سکسی روز بود.
درعکس ظهوری را می بینید که از سوی ایرن، شهین، کتایون و فرانک میرقهاری محاصره شده و مورد نوازش است.

شصت و چند سال پیش

1726-26

این تصویراگربارها چاپ شود، هنوزبرای بسیاری خاطره انگیزاست. روزگارجوانی گلپا، روانبخش و یاسمین درخدمت استادشان وحدت.
دراین دیدار روانبخش گیتار می نواخت و با گلپا و یاسمین آهنگهای قدیمی را می خواندند. سالها بعد روانبخش با زندگی وداع گفت، یاسمین خسته از روزگار بارسفرابدی را بست ولی وحدت و گلپا که اینک درآستانه 90 سالگی هستند، سرپا ایستادند، وی یادآوری آنروزها اشک به چشمان شان می آورد.

استاد شجریان،
خواننده دلخواه استاد همایون خرم بود

1726-28

زنده یاد مهندس همایون خرم، از اساتید مسلم موسیقی ایران، تا زنده بود از استاد محمدرضا شجریان چنان می گفت که نشان میداد، او خواننده مورد علاقه اش بوده و هست و بارها در مصاحبه های خود استاد شجریان را یک پدیده تکرار نشدنی در موسیقی سنتی ایران معرفی می کرد و در سالهای آخرین عمر خود، درحال ساختن یک آلبوم کامل برای شجریان بود، که متاسفانه اجل مهلت نداد.
تصویری که می بینید نشسته از چپ: حمید قنبری، مهندس همایون خرم.
ایستاده: گلپایگانی، نصرت الله وحدت، شجریان و …. دیده میشوند.