1467-61

بزرگان بخاطر پروانه ای در مشت گرد هم آمدند

1467-62

4 چهره نامدار هنر گرد هم آمده اند ، تا یک نمایش بحث انگیز را بروی صحنه ببرند.
نمایش «پروانه ای در مشت» نویسنده و کارگردان ایرج جنتی عطایی، با آهنگ اسفندیار منفردزاده ، و بازی های درخشان بهروز وثوقی و علی پورتاش.
این نمایش در چند شهر آمریکا بروی صحنه رفت از سوژه پرقدرت بامفهوم خاص برخوردار بود، نمایشی نبود که حاضران را از خنده روده بر کند، اما اثری بود که همه را به تفکر وامی داشت که چه برما گذشته و چه خواهد گذشت.

چرا قدکچیان برای دایی جان ناپلئون خط و نشان می کشد؟

1467-63

در یک جلسه بزرگداشت «غلامحسین نقشینه»، دایی جان ناپلئون معروف، بسیاری از چهره های قدیمی سینما، تاتر، رادیو و تلویزیون حضور داشتند.
دوستان قدیمی برگردن نقشینه یک حلقه گل انداخته اند و وحدت، زنده یاد فردین، زنده یاد قدکچیان، زنده یاد تقی روحانی حضور دارند.
اما نکته قابل توجه اینکه قدکچیان در حالیکه تقدیرنامه نقشینه را در دست دارد انگار خطاب به او حرفهایی می زند که یکی از دوستان به شوخی گفت:
قدکچیان می گوید اگر دست از این دایی جان ناپلئون بازی نکشی، دیگر خبری از بزرگداشت نیست!

آرزوی 120 سالگی استاد یارشاطر

1467-64

استاد احسان یارشاطر که بیشتر عمر خود را صرف تهیه ارزشمندترین مجموعه فرهنگی، هنری، تاریخی ایران کرده است، و از همه وقت و سرمایه های زندگانی مایه گذاشته است.
اینک در نیمه اول سالهای 90 زندگانی، خدا را شکر هنوز سرپا و هشیار و کوشاست و همه اطرافیان و دست اندرکاران فرهنگ، هنر و تاریخ سرزمینمان دست به دعا دارند که این جاودانه فرهنگی تا 120 سالگی عمر کند و این گنجینه تاریخ را به پایان برساند.
در عکسی از مرتضی قمصری، دکتر سیروس مشکی، چهره معروف در شب تجلیل از استاد به حرف هایش توجه دارد.

بهمن مقصودلو آخرین بازی را از آنتونی کوئین گرفت

1467-65

آنتونی کوئین 85 ساله از نیروی عجیبی برخوردار بود. بطوریکه تا آخرین سالهای عمر خود به بازی در فیلم ها و در عین حال تولید بچه مشغول بود و با همسری که 50 سال از او کوچکتر بود روزهای آرام و خوشبختی داشت.
اما جالب اینکه آنتونی کوئین با ایرانیان همیشه رابطه صمیمانه ای داشت در یک فیلم ایرانی آمریکایی بنام «کاروان ها» با بهروز وثوقی و ژاکلین بیست همبازی شد، در فیلم مختار، محمد رسول الله و بسیاری فیلم های دیگر نیز بازی کرد.
و اما جالب است بدانید بهمن مقصودلو تهیه کننده و فیلمساز نامدار آخرین بازی را از او در فیلم «مستخدم» (SERVANTS) گرفت، فیلمی بسیار عجیب بود و در واقع مقصود لو با تهیه این فیلم، به آنتونی کوئین انرژی و امید تازه ای داد و حتی شنیدیم که کوئین گفت این فیلم آخرین ارثیه سینمایی من بود.