1405-70

1405-62

آذر پژوهش گوینده پرقدرت رادیو تلویزیونی، از پاریس به لس آنجلس آمده بود، در پی دیدار دوستان قدیمی اش بود، گرچه این دیدارها بیشتر جدا جدا صورت گرفت، ولی آذرخانم تقریبا همه دوستان را دید.
یکی از دیدارها با ویگن سلطان پاپ ایران بود، که مسعود صدر چهره معروف تلویزیونی نیز حضور داشت، هر سه یار قدیمی باهم حرف زدند وما برای اولین بار اشک را به چشمان ویگن دیدیم. جمله قشنگی در پایان دیدار گفت: من هر شب که میخوابم از خودم می پرسم آیا فردا چند تن از دوستان قدیمی ام را می بینم؟ هر بار که یکی از آنها را می بینم  چنان بغل شان میکنم و می بوسم که انگار دیگر نمی بینم شان.
براستی چنین بود، دیداری که هرگز تکرار نشد.

1405-64

«آذر شیوا» ستاره معروف سینما، که قبل از انقلاب، یکبار دست به یک اقدام جنجالی زده بود، اینروزها درحومه پاریس دوران بازنشستگی خود را می گذراند، و در هیچ محفل و مجلسی دیده نمیشود.
 در طی این 33 سال، بارها برای بازی در فیلم، نمایش و حضور در برنامه های هنری، از او دعوت به همکاری شده ولی او فقط یکی دو بار به دعوت سیاوش اوستا در یکی دو برنامه فرهنگی حضور یافت  و در چند سال اخیر حتی به پاریس هم سفرنکرده و ترجیح داده در خلوت آرام خود بسر برد.
آذر شیوا که با بازی در فیلم های پرفروش قبل از انقلاب چون سلطان قلب ها شرک کرده بود، یکبار برای توجه دولت به حمایت از هنرمندان بازنشسته، بیکار و بیمار، جلوی دانشگاه تهران بساط فروش آدامس را برپا ساخت،  که در پایان کار روز، ازکارش جلوگیری شد ولی اقدام جسورانه او در تاریخ هنر ایران ثبت شد.

1405-65

خانه هما سرشار و نجات سرشار، همیشه باشگاه هنرمندان در رشته های مختلف است.
خیلی از چهره های نامدارفرهنگی، خیلی از هنرمندان سرشناس ایرانی در هالیوود، خیلی از مهمانان هنرمند از ایران رسیده، خلاصه همه آن چهره های قابل ارزش هنر، در خانه هما و نجات، با روی خوش روبروهستند و در شب های خاطره انگیز زندگی شان، با دوستان قدیمی شان نیز دیدار می کنند.
تصویر یکی از آن شبهای خاطره انگیز باحضور شهرداد روحانی و همسرش، هما سرشار، همایون خسروی و هوشنگ توزیع است.

1405-66

«آوانس بالایان» یک مطبوعاتی قدیمی است که درست 40 سال است نشریه کاج نظر را در امریکا چاپ  و منتشر می کند.
جالب است بدانید بالایان در آن سالهای دور در امریکا، با مجله جوانان داخل ایران به سردبیری استاد ر- اعتمادی همکاری داشت وبعنوان خبرنگار جوانان با سوپراستارهای دور سینما تلویزیون، مصاحبه انجام می داد که نمونه اش مصاحبه با «لی میجرز» بازیگر سریال محبوب «مرد شش میلیون دلاری» بود.

1405-67

آغاسی، حسین موفق از ایران به اروپا آمدند تا با ایرج مهدیان درباره یک همکاری مشترک حرف بزنند، درست 15 سال پیش بود، آغاسی هنوز پر از انرژی بود، حسین موفق خوشحال و ایرج مهدیان به آینده این همکاری امیدوار.
هرسه در خانه ایرج مهدیان، باحضورهمکار قدیمی مجله جوانان علی آبادانی گرد آمدند، تا ساعت 3 نیمه شب حرف زدند، قرار شد یک تور جهانی 3ساله را از آلمان شروع کنند، بعد به دیگر کشورها رفته و سرانجام راهی امریکا و کانادا بشوند ولی هیچکس نفهمید پشت پرده چه گذشت، که این مثلث هنری از هم پاشید و هیچگاه نیز سر نگرفت.

1405-71

14 سال پیش، ضیا آتابای، امیر شجره وفریبرز عباسی، گردهم آمده بودند تا بجای 3 شبکه، یک شبکه بزرگ مشترک برپا دارند، هرکدام 8 ساعت برنامه داشته باشند و در ضمن هزینه هایشان یک سوم بشود ودرعوض قیمت آگهی هایشان 20برابر! ولی اطرافیان آنقدر چپ و راست،در گوش آنها خواندند، که این تیم را از هم پاشیدند، اگر یک شبکه بزرگ پایه گذاری میشد، امروز 49 شبکه پراکنده نداشتیم.