1574-16

1574-17

1574-18

با یارا امیرباهنر که به زودی او را در صحنه های جهانی به عنوان یک هنرمند جوان و افتخارآفرین خواهیم دید، گفتگوی کوتاهی داشتیم. یارا یک هنرمند معمولی نیست او با خود هنرهای پنهان بسیار دارد و در اوج جوانی افتخاراتی چون برنده یک مسابقه بزرگ و برجای گذاشتن یک رکورد گینس را دارد که بهتر است از زبان خودش بشنویم.

***

حدود 20 سال است که ویلن مینوازم وحدود 15 سالی میشود که آهنگسازی میکنم. متولد اسفند ۱۳۶۶درتهران وعلاقمند به موسیقی تلفیقی هستم.
من در ابتدا با پدرم و برادر بزرگترم پیام که یکی از نوازندگان بسیار خوب تار و سه تار هست و در جشنواره های مختلف در ایران بارها نوازنده ی ممتاز شده است سه تار مینواختم ولی بعد از مدت کوتاهی در هشت سالگی توسط پدرم با ویولن آشنا شدم و نوازندگی ویولن سنتی را نزد استاد اسدالله ملک شروع کردم. بعد از فوت ایشان نزد استاد ارسلان کامکار رفتم و موسیقی کلاسیک را شروع کردم و بعد از چند سال در کنسرواتوار موسیقی تهران نزد استاد ماموکا دولیتزه به یادگیری ویولن کلاسیک ادامه دادم.
از حدود ۱۲ سالگی همراه با برادرم در کنسرت های مختلف گروه های سنتی و پاپ شروع به اجرا کردم و تقریبا بعد از ۱۵ سالگی شروع به آهنگسازی و اجرای موسیقی تلفیقی کردم و ویلن را به صورت خودآموز ادامه دادم. به واسطه داشتن دوستان هنرمند در طول زندگی سازهای زیادی از جمله کمانچه – پیانو– گیتار– تنبک – کلارینت و … میزنم ولی خود را نوازنده این ساز ها نمی دانم و تنها سعی در نوازندگی ویولن به صورت حرفه ای دارم. در دوران سربازی هم در گروه موزیک به نواختن چند ساز بادی مشغول بودم. در ۲۱ سالگی بعد از اتمام دوره سربازی مسافرتهای خارج از کشورم شروع شد و در کنسرت های مختلف در کشورهای مختلف با گروه های موسیقی مختلف در سبک های متفاوت و بین المللی به عنوان تکنواز یا سولیست به نوازندگی ادامه دادم.
در سال ۲۰۱۲ میلادی برنده ی مسابقه استار میوزیشن امریکا شدم و کمی بعد در دسامبر سال ۲۰۱۳ رکورد گینس را به عنوان سریع ترین نوازنده ویولون جهان با اجرای قطعه زنبور عسل در مترونوم 300 بی پی ام به نام خود ثبت کردم.
بعد از آن اجرا های زیادی در سراسر دنیا داشتم تا اینکه در سال ۲۰۱۶ به آمریکا مهاجرت کردم و در اینجا مشغول به جمع آوری آلبوم اولم به صورت رسمی هستم و قصد دارم در چند مسابقه بین المللی از جمله مسابقه استعدادیابی آمریکا شرکت کنم و همچنین رکورد گینس را دوباره جا به جا کنم.

1574-19

1574-22