1532-22

1532-3

1532-4

فرناز اثنی عشری چارمتز یک چهره افتخارآفرین ایرانی درجامعه امریکایی، به ویژه در شبکه های تلویزیونی است، که اینروزها همه جا از او سخن می گویند، خصوصا اینکه در شبکه دلخواه کودکان نیکلودین محبوب ترین شوی موزیکال را ارائه داده است. شو با سریال کارتونی «شیمروشاین» این دو شخصیت که خالق آن فرناز اثنی عشری است، درواقع دوجینی کوچولو هستند که با جادوهای خود، هربار شگفتی می آفرینند و بچه ها با دیدن سریال، لحظه ای آرام ندارند. خود فرناز دو فرزند دارد که با این سریال رابطه ای نزدیک و صمیمانه دارند.
«شیمر وشاین» اخیرا سومین فصل خود را آغاز کرد، این خبر از موفقیت بزرگ آن خبر میدهد در این فصل دو خواهر آن سوی قوس و قزح و «رینبو»، آبشارها، دنیای پر از شگفتی ها سفر می کنند به روی قایق جادویی خود، پیش میروند، و با دوستان خود سرزمین های تازه ای کشف می کنند.
• فرناز اثنی عشری چارمتزدر گفتگویی با مجله جوانان گفت:
از روزی که ایده این شو و سریال به ذهنم رسید با لحظات و خاطره هایی همراه شد که رنگ حقیقت و زیبایی به آن بخشید و همه زندگی مرا تسخیر کرد.
فرناز می گوید: برای خلق این شو و شخصیت ها، من و تیم ما، مطالعات زیادی را شروع کردیم، بروی نام ها و کارکترها بسیار اندیشیدیم و با تجربه های فرهنگی خود آمیختیم، تا سرانجام به گزینش درست نام ها و شخصیت ها دست یافتیم.
فرناز ادامه میدهد: من در کودکی عاشق کارتون بودم، که شامل
Rugrats, Aaahh!!! Real Monsters, Care Bears, She-Ra, and The Snorks
و اصولا بیشتر کارتون ها را دوست داشتم، تا زمانی که تین ایجر بودم، همچنان به تماشای کارتون ها می نشستم، بطوری که وقتی یکبار پدرم گفت سن تو برای دیدن این کارتون ها دیگر مناسب نیست، من جواب دادم این راه آینده زندگی من خواهد بود.
فرناز درباره مقایسه کارتون های امروز با گذشته میگوید:
ما با توجه به پیشرفت تکنولوژی، کارتون های امروز را خلق می کنیم، البته کیفیت کار فرق می کند، ولی تا زمانی که بچه ها عاشق کارکترهای یک کارتون میشوند، مسلما مسئله تکنولوژی فراموش میشود.
فرناز درباره عکس العمل بچه هایش در مورد کارتون های جدید میگوید:
بچه های من تا امروز عاشق این کارتون ها هستند، دخترم آهنگهای آنرا می خواند و مرا وا می دارد تا آرت ورک ها را برایش چاپ کنم تا بروی دیوار اتاق خود بگذارد.
فرناز درباره تاثیر عقیده و نظر بچه ها برای شخصیت ها، ساخت این سریال می گوید:
من پسرم را زیرنظر دارم، که چه لحظات و چه چیزهایی برایش خنده دار است و می خواهد مطمئن شود که آن شیوه کار درهمه موارد ادامه یابد. دخترم درباره رنگ های بکار رفته در سریالها توجه عمیق نشان میدهد و دو تا از آنها را در روز نیز به تماشا می نشیند و توجه می کند که چه عواملی آنها را می خنداند و تحت تاثیر قرار میدهد و پیگیر همکاری ما در این زمینه است.
بچه هایم دیگر شوهای مرا چون Dora و Explorer را دوست دارند و گاه درون آشپزخانه شاهد صحنه سازی های دخترم هستم و خوشحال از اینکه با آن رابطه نزدیکی برقرار کرده است.

1532-5

فرناز که در دیگر سریال ها وشوهای تلویزیون همکاری دارد از جمله
Kai Lan و Dora/Diego Ni Hao درباره اینکه چه سبب شد تا جینی را بشناساند می گوید من عاشق سریال I Dream Of Genie بودم با آن بزرگ شدم وهنوز هم آنرا تماشا می کنم ، من عاشق این عقیده بودم، که جادو کردن، قدرت جابجایی در ذهن خود داشتن، همه و همه مرا به هیجان می آورد.
فرناز درمورد انتقال دیدگاه های ایرانی خود به شو و خلق شیمر و شاین می گوید بعنوان خالق این شو، بسیار مهم است، که شما خود و وجود خود را در خلق چنین شو و سریالی بکار بگیری و همین بخشی وعلتی از موفقیت این شو میباشد.
فرناز درباره موزیک شاد و زیبای سریال که مشخصا هندی بنظر می آمد و آمیختگی فرهنگ ها و هنرهاست می گوید:
آمیختگی هنرها و فرهنگ های مختلف در این سریال دیده میشود، که من در این هماهنگی و پیوند کوشیده ام تا دنیای تازه، متفاوت و زیبایی برای بینندگان این سریال بسازم ضمن اینکه لباس های کارکترها بنظر هندی می آید درحالیکه من از دنیای جینی و فرهنگ های ویژه بهره گرفتم، آمیختن آنها و فشن جدید، مرا در خلق آن یاری داده است.
فرناز درباره سفر به خاورمیانه می گوید من بارها به ایران سفر کردم، به کودکی های خود سفر کردم، کلی تصویر با خود آوردم و برای دسترسی بیشتر به اینترنت مراجعه کردم.
و در مورد بهره از نام های ایرانی و لغات فارسی باید بگویم ما در این سریال خیلی از کلمات ایرانی و نام های ایرانی بهره برده ایم ولی باید در مسیر درستی باشد.
فرناز درباره سلیقه دخترها و پسرها در مورد سریال می گوید: برای هر دو سلیقه جالب است چرا که از قلب و احساس حرف میزند.
اصولا این سریال با بچه هایی از فرهنگ ها و سنن و زبان های مختلف ارتباط برقرار می کند و من مطمئنم این سریال حسی به بچه ها میدهد، که آنها صدای خود را، دیدگاه خود را و دنیای خود را در تلویزیون ها دارند.
این سریال به بچه ها درس استقامت، انعطاف پذیری می آموزد تا بتوانند راه درست زندگی خود را پیدا کنند.
اصولا تلاش همه این است که در پایان روز، شاهد باشیم بچه هایمان با دنیای اطراف خود کنار آمده و رابطه برقرار کرده اند و من خوشحالم که این سریال رابطه مثبت و سازنده ای با بچه ها برقرار می کند و با همه احساس و قلب شان راه می یابد.