1672-17

بهروز جلیلی (Olympia Gellini)که به دعوت سازمان صلح جهانی در گردهمایی June 29 درگوانجو (Guanzhou) چین حضور پیدا کرده بود از سوی هیات مدیره این سازمان جهانی به عنوان مدیر بخش فرهنگی و هنری انتخاب شد.
دکتر جلیلی در تماس با خبرنگار هنری مجله جوانان ضمن ارائه توضیحاتی در باره این سفر، عنوان کرد که به مدت دو روز این گردهمایی در گوانجو چین برگزار شد و در آن ضمن حضور خانم راکفلر (Mrs. Kimberly Rockefeller) و با مدیریت (Huang yue) برنامه ریزی هایی در باره برگزاری فامیلی فیلم و المپیاد هنری شکل گرفت تا این دو حرکت هنری و فرهنگی بتوانند به نوعی برای صلح جهانی تاثیر گذار باشند.
بهروز جلیلی در مورد دستاوردهای این سفر دو روزه به چین و حضور در گردهمایی صلح جهانی گفت که برای نخستین بار در گوانجو یک غیر چینی به عنوان عضو هیات رئیسه فرهنگ و هنر چین انتخاب شدند و این برای اولین بار است که یک ایرانی و اساسا یک غیر چینی در این مجموعه فرهنگی و هنری انتخاب می شود. جلیلی در مورد المپیاد هنری نیز خاطر نشان کرد که این مسابقه بزرگ هنری قرار است هر سه سال یکبار در کشورهای مختلف در مرحله انتخابی برگزار و نخستین دوره نهایی و فینال این المپیاد در سال آینده در نیویورک در دوازده رشته هنری مختلف برگزار می شود که هر رشته می تواند تا پانزده گرایش مختلف را هم در بر داشته باشد. طراحی این مسابقات به صورتی است که تمامی رشته ها و آثار شرکت کننده در المپیاد می بایست به صورت زنده اجرا شود و دارای جنبه های آموزشی باشد. سال آینده مشعل المپیاد هنری در نیویورک روشن خواهد شد.
جلیلی در پایان گفتگوی کوتاه خود با مجله جوانان پس از بازگشت از سفر چین گفت که در تاریخ هفتم جولای در نیویورک برنامه ریزی برای المپیاد با حضور خانم راکفلر و رئیس فرهنگ و هنر چین آقای هونگ یو شکل می گیرد و از او نیز قرار است در این مراسم به عنوان طراح المپیاد قدردانی شود.مجله جوانان برای همه هنرمندان و فعالین ایرانی این عرصه از جمله بهروز جلیلی آرزوی موفقیت دارد.

1672-18

1672-19

1672-20

1672-21

1672-22