1407-5

1407-3

از: نسیم

امید جان خوشحالیم که دوباره تونستیم با شما یک مصاحبه خوب با خبر‌های خوش داشته باشیم:
– امید عزیز بگو این کار جدیدی رو که داری ارائه میدی با چه هنرمندانی همکاری داشتی؟
این کار با همکاری دوست خوبم ،هنرمند گرامی‌ آقای «شوبرت آواکیان» ساخته و تنظیم شده و ترانه سرای این کار زیبا آقای «بابک روزبه» هستند که من برای اولین بار هست که با این هنرمند خوب و نازنین همکاری می‌کنم.
– این ترانه چه نام دارد و محتوای این ترانه از نظر شما چیست؟
نام این ترانه رو  با اجازه این دو دوست هنرمند  «خوش قدم» انتخاب کردم و دلیلش رو هم میگم چرا. این آهنگ و ترانه رو «شوبرت آواکیان» عزیز ۵ سال پیش برای من ساخته بود و من به دلیل مشغله ی کاری متأسفانه این کار رو بکل فراموش کرده بودم و با دیداری که ۴ ماه پیش با هم داشتیم ` شوبرت ` عزیز گفت از دوست قدیمی‌ یادی نمیکنی‌ من اول فکر کردم منظور شخص خودشون هست ولی‌ با اشاره‌ای که ایشون زد یاد اون کار زیبا افتادم و پرسیدم که آیا هنوز این کار رو برای من نگه داشتی یا نه؟
لبخندی زد گفت «امید» جان من هر کاری رو که برای شخص به خصوصی می‌سازم دقیقا روی زیر و بم‌های صداش می‌سازم و اون کار فقط مخصوص خودت و به نیت خودت ساخته شده یا تو یا هیچکس دیگه این کار رو اجرا نخواهد کرد، البته اون دسته از همکاران من که با «شوبرت» عزیز همکاری داشتند این و خیلی‌ خوب میدونند که «شوبرت» در کارش و حتا در رفاقتش از نظر من و خیلی‌‌ها یک انسان منحصر به فردی هست و  شما در تمام طول مدت همکاری این صداقت و صمیمیت رو حس میکنی‌، که این خودش یک حسن بسیار بزرگیه، و اما چرا «خوش قدم»؟ یکی‌ از اون چند دلیل این بود که من به خاطر این کار زیبا با دو هنرمند جوان و موفق آشنا شدم و همکاریم رو با این دو نازنین شروع کردم آقای «بابک روزبه» ترانه سرا، و دیگری آقای  «علی‌ زمانی‌» یکی‌ از کارگردان‌های خوب و موفق ایرانی‌. در برخورد با این دو دوست هنرمند من بسیار انرژی خوبی‌ رو احساس کردم و این خودش به من این احساس رو میده که این تیم‌ ۴ نفره ما «شوبرت آواکیان»، «بابک روزبه»، «علی‌ زمانی» و من انشالله به امید خدا کارمون «خوش قدم» باشه برای همدیگه. باید یاد آور بشوم که میکس زیبای این آهنگ را دوست خوب و هنرمندم مازیار خادمی انجام دادند که بجرات بگویم که امروز ایشان یکی از بهترین ها هستند و من سپاسگزارش هستم.
دلیل دوم حضور سبز و خرم هنرمند بی‌ نظیر آقای «بیژن مرتضوی» است که مثل همیشه از ابتدای شروع کار، یک دوست خوب و یک همکار صمیمی و یک پشتیبان برای من همیشه بودند و هستند و من هرگز نتونستم تا به حال جبران زحمات ایشون را بکنم و امیدوارم فرصتی پیش بیاد که من در مقابل دریایی از محبت‌های ایشون قطره‌ای جبران کنم.
-اسامی کسانی را که نام بردی هر کدامشون به تنهایی ضمانت موفقیت اون کار است چه برسه به اینکه این هنرمندان در یک جا و برای یک کار با هم همکاری داشته باشند، امید عزیز چطور در این مدت ۸ ماهی‌ که از پخش کار بزرگی‌ که با کمپانی «وارنر چپل» داشتی تا این کار این قدر فاصله افتاد در حالی‌ که ما شاهد هستیم هر روز چندین کار جدید به بازار میاد چه از هنرمندان عزیز در ایران و چه خارج از ایران آیا فکر نمیکنی‌ تولیدات موسیقی ات در امسال نسبت به سال‌های قبل کمتر شده؟
مسلما شما راست می گویید، من سال قبل ۳ کار بسیار زیبای رو که خودم خیلی‌ دوستشون دارم رو به دوستدارانم هدیه کردم ولی‌ تولید امسال من تا به حال فقط همین آهنگ بوده و بعد از این هم تا چند ماه آینده یک کار کم نظیر از «مسعود امینی» عزیز و «مجید منتظر» و استاد «کاظم عالمی» خواهم داشت که به وقتش براتون صحبت خواهم کرد، و اما پرسیدید چرا اینقدر دیر به دیر؟ شما در طی‌ این سالیان دراز  از نزدیک با مشکلات و زیرو بم این کار اشنا هستید و میدونید در این کشور و در این شرایط برای تهیه یک آهنگ و ترانه که امروز حتما باید به صورت «ویدئو» هم ضبط بشه من به جرات می‌تونم بگم که ما مبلغی بین ۱۸۰۰۰  تا ۲۵۰۰۰ دلار باید خرج کنیم برای یک کار و در نظر داشته باشیم  که این فقط هزینه یک کار هست نه آلبوم، فقط یک کار؟! در حالی‌ که شما با این مبلغ میتونید در ایران حداقل ۴ یا ۵ آهنگ رو ضبط کنید پس مقیاس میشه ۵ برابر، حالا من راجع به محتوای کار صحبت نمیکنم چون اون یک سلیقه هست ممکنه یک کار زیبا و پر خرج و .. به دل‌ مردم نشینه و یا برعکس یک کار ساده و کم خرج بسیار مورد توجه قرار بگیره.
– امید جان میدونیم که حسابی‌ از اول سال مشغول اجرای کنسرت‌های متفاوتی در سراسر دنیا بودی مخصوصا در ترکیه و اروپا، در استرالیا و آمریکا در بین این کنسرت‌ها چشم من به یک شهر خورد و یک جمله جالب  «کنسرت ۱۴ جون در  سیاتل» و اون هم برای «اولین بار». دوست دارم برامون مفصل از این کنسرت صحبت کنی‌ و بگی‌ چه سورپرایزی برای ایرانیان مقیم «سیاتل» و شهر‌های اطراف اون داری؟
خیلی‌ کوتاه توضیحی دارم برای کنسرت‌های که داشتم همونطور که اشاره کردید تور استرالیا رو داشتم که خیلی‌ موفق بود بعد در آمریکا در شهر «اکلاهما» برای اولین بار شرکت داشتم که گزارش اون رو با شرح کامل در این مجله دادیم که چقدر با شکوه و با عظمت اجرا شد، پس از اون دیداری در اروپا داشتم در شهر زیبای «هامبورگ» که بسیار بسیار موفق بود یک اجرا در شهر «آلانیا» داشتم که خوشحالم همونطوری که اولین خواننده‌ای بودم که در شهر «آنتالیا» برنامه اجرا کردم به اتفاق همکاران عزیزم جز اولین هنرمندانی بودم که در این شهر بهشتی‌ برنامه اجرا کردم و در انتها ۷ اجرا در  آنتالیا داشتم.
و اما روز ۱۴ جون در «سیاتل» برای اولین بار دارم برنامه اجرا می‌کنم و طبعا وقتی‌ من برای اولین بار به شهری میرم می‌خوام که به قول معروف «سنگ تمام» بگذارم. با ارکستر اختصاصی خودم میرم و از قدیمی‌‌ترین آهنگهام تا جدید‌ترین اونها رو براشون اون شب اجرا خواهم کرد یکی‌ از دلایلی که من دوست دارم به تنهایی برنامه اجرا کنم این که حداقل فرصت دارم که اون ترانه‌هایی رو که مردم دوست دارند در این دو پارت برنامه اجر کنم این هم منو خوشحال و هم جلب رضایت دوستدارانم رو می‌کنه.
باید بگم که مدت ۲ سالی‌ است که یک گروه جوان و تحصیلکرده با همکاری «مجله جوانان» دست به ابتکار جالبی‌ زده و به طور بسیار زیبا و منحصر به فردی کنسرت بر پا میکنند که وقتی‌نامشان به میان میاد همه دست اندر کاران احترام میگذارند ، این گروه جوان خیلی‌ به انتخاب هنرمند اهمیت میدهند و تا مطمئن نباشند دست به این کار نمیزنند دومین چیزی که برایشان خیلی‌ مهمه سالن اجرای برنامه هست و اینکه چطور از مهمانان پذیرایی‌ شود. من در اولین کار خودم با ایشون در شهر زیبای «پرتلند» این تجربه  شیرین رو داشتم و به خودم گفتم‌ای کاش کسانی‌ که تازه برای اجرای کنسرت‌ها پا به میدان میگذارند این چنین باشند ، خوش قول، با ادب و محترم، و از همه مهمتر، کارشان رو خیلی‌ خوب بلدند. من امیدوارم که این کنسرت ۱۴ جون یکی از خاطره ساز‌ترین شب‌ها باشه برای ایرانیان عزیز «سیاتل» و اطراف.  

1407-4