1736-2

1736-3

مرسده خواننده ای که دهها آهنگ و ترانه پرطرفدار دارد، آلبوم های پرباری ارائه داده، هنوز در پی به تعالی رسیدن درهنر موسیقی است، خود هیچگاه نمی گوید تحصیلات آکادمی درموزیک دارد، خود هیچگاه نمی گوید مستر در مدیریت و بیزینس دارد، ولی اطرافیانش می گویند او زنی پر از دانش است، با او که حرف می زنیم برخلاف ظاهر شیک و مدرن خود، شما را به اعماق ادبیات و شعر و تاریخ کهن مان می برد، با شما بحث می کند، جدل می کند، وحتی در زمینه سیاست دیدگاه های خاص خود را دارد و خیلی زود در این زمینه بحث را عوض می کند و می گوید سیاست پر از دروغ است، دنیای ما را بسیاری از سیاستمداران تیره و تار و خونین کرده اند وگرنه مردم می کوشند دراین بلبشو خاصیت های انسانی خود را حفظ کنند.
زندگی آرام درکنار خانواده را درسن دیاگو ترجیح داده، تا از دنیای غیبت و شایعه سازی، بقولی خاله زنک بازیها دور باشد می گوید بزرگترین عشق من در زندگی خواندن است ، من زمان خواندن همه دنیای اطراف خود را فراموش می کنم، من خواندن را هیچگاه با تجارت و بیزینس هنر نیامیخته ام، بدنبال درآمد خوانندگی نبوده ام و بهمین جهت بجای ثروت اندوزی هنری، به تجربه اندوزی پرداختم، بر علم و دانش خود در زمینه هنر افزودم، خود را شاگردی دیدم، که باید مرتب بیاموزم.

1736-5

در واقع من درمکتب اساتید هنر، بسیار آموختم از استاد بابک افشار، با آلبوم «چشمه نور» و «تابستان داغ» زیباترین ملودیها و ترانه ها در آن جای داشت و آهنگ ماندنی «آخرین کوکب» ساخته بابک افشار با ترانه ای از جنتی عطایی را به همه مادران فرزند از دست داده تقدیم کردم که کمپانی های پارس ویدیو و کلتکس آنرا پخش کردند و آثاری که از فرید زلاند یک استاد دیگردر موسیقی، که با آلبوم کولی، من حرکت دیگری به جلو داشتم با ترانه هایی از شهیار قنبری، اردلان سرفراز و همامیر افشار. توجه و علاقه مردم از سراسرجهان چنان مرا به هیجان آورد که اطرافیان ازاین هیجانات من حیرت کردند. برای یک خواننده وقتی یک دختربچه از قلب ایران زنگ می زند و آهنگ اش را می خواند، یا دختر نوجوانی که از اروپا زنگ میزند با من همصدا کولی را می خواند، تا دختران و پسران و خانم ها و آقایانی که از نقاط مختلف زنگ میزنند، ایمیل می فرستند و روی سوشیال میدیا احساسات خود را نشان میدهند، همه و همه انرژی بخش هستند.
فاجعه کرونا به من فرصت داد تا این ارتباطات را قوت ببخشم، با آدمهای پر از مهر و صفا آشنا شوم. و فرصت داد من که همیشه عاشق تاریخ و فرهنگ سرزمینم بودم، به مطالعه بپردازم و دوباره مولانا را، خیام را، حافظ را، شاملو را بشناسم فرصت داد تا ترانه های جدید خوانندگان درون ایران را گوش بدهم و ببینم که چقدر این نسل پیش رفته، آموخته، تغییر یافته و آثاری خلق می کند که کاملا متفاوت است.

1736-6

1736-7

فرصت دست میدهد آثاری را که همکارانم درخارج خوانده اند دوباره مرور کنم، غصه می خورم که در طوفان کرونا، سوشیال میدیا، بزرگان ترانه و آهنگسازان چه صدماتی دیدند، سازمان و بنیادی نداشتیم تا این روزها ، این چهره های استثنایی را همچنان سرپا نگه دارد و این خالقین زیباترین آثار موزیک، ناچار به کارکردن میباشند، دلهره فردا نداشته باشند، متاسفانه ما یاد نگرفتیم دست همدیگر را بگیریم و انجمن و خانه ای راه بیاندازیم که دراین تنگنا، حتی دولت ها به یاری ما بیایند.
من در طی بیش از دو دهه، قشنگ ترین آثار هنرمندانی چون ایرج جنتی عطایی ، تورج نگهبان، کاظم عالمی و شهیارقنبری، سورن، سلیم پور، شوبرت آواکیان، مسعود فردمنش، سعید محمدی را خواندم. زیباترین موزیک ویدیوها را تهیه کردم و خوشحالم که پربارترین آلبوم ها چون دنیا، کسی میاد، شانه، مسافر، از ما گذشتی، بیا بیا و دهها اثردیگر را در کارنامه خود دارم، با تنظیم هایی از آندرانیک، ارسن و شوبرت آواکیان.
آهنگهایی درسبک و سیاق عامه مردم چون: حلالت جونم آزاد، اوستا کریم، خوانده ام که استقبال فراوانی از آنها شده، چون زبان ساده و بیریای همان مردم است.

 1736-4