1587-2

1587-3

«تندیس» یک نوستاره در موزیک مدرن است که با آرزوهای بزرگ، اندیشه های هنری و تدارک بیشتر، آماده پرواز به سوی لس آنجلس مرکز هنری جهان است.
تندیس که لقب هنری و مدرن Persian Babe را هم با خود دارد، با گذراندن دوره هایی، با حمایت مدیر برنامه هایش «شهرام شهرابی» درحال آماده ساختن یک آلبوم مستقل است و در همین حال با مشاوران هنری دیگر در زمینه فشن، آرایش و اجرای صحنه، درگفتگوست تا با آمادگی کامل وارد صحنه در شهر فرشته ها شود.
با تندیس در آلمان بروی خط جوانان رادیو و مجله جوانان گفتگو کردیم. خیلی حساب شده و دقیق و مسلط حرف میزند.
• می پرسیم در آلمان چه می کنی و چه برنامه هایی داری؟
می گوید: من مدتهاست از ایران به آلمان آمده ام، در حال تهیه شعر و آهنگهایی هستم، در ضمن به تحصیلم ادامه میدهم، چون می خواهم در کنار خواندن، دوره های تخصصی راهم بگذرانم تا همه تکیه زندگی ام روی خوانندگی نباشد. در اینجا به کلاس های مختلف از جمله آواز، پیانو میروم، در روز چندین ساعت در کالج هستم، خلاصه اینکه از صبح تا شب خودم را مشغول کرده ام.
• در ایران هم دوره هایی را گذراندی؟
– من تحت تعلیم چند استاد موسیقی و آواز، صداسازی و سولفژ بودم، حدود 7 سال در این مسیر فعال بودم، دلم نمی خواست بدون تجربه و تعلیم وآگاهی به موسیقی و آواز به میدان بیایم. چون خوانندگی را خیلی جدی نگاه میکنم.
• اصولا از آغاز خواندن، الگویی برای خود داشتی؟
– الگوی من خوانندگان با سابقه و اسطوره ای هستند، خانم گوگوش، خانم هایده، خانم مهستی، که همیشه به آهنگهایشان گوش می دادم زیر لب می خواندم، اصولا نه از جهت سبک خواندن شان، بلکه از جهت توانایی هایشان، استعداد و خلاقیت هایشان بهترین الگوهای من بودند.
درواقع من صدایشان، تحریرهایشان و فراز و نشیب های صدایشان را الگو قرار دادم، درحالیکه سبک خانم گوگوش بیشتر برای این زمانه می تواند کارساز و ایده ال باشد، چون در طی این سالها موزیک بکلی تغییر کرده، ملودیها، ترانه ها و تنظیم ها کاملا مدرن شده اند، با توجه به سلیقه جوان ترها و زمان خود پیش رفته است.
من می کوشم با توجه به دورانی که زندگی می کنم، شرایط موسیقی، ایده ال های نسل جوان و آینده موسیقی ایرانی گام بردارم.
• اینروزها مسلما نسل جوان، بدنبال یک خواننده جوان با آرایش و لباس و ظاهر کاملا مدرن، شیوه خواندن مدرن است خودت را چگونه با این شرایط وفق دادی؟
– بعضی ها دوست دارند کاملا مدرن باشند، آرایش، پوشش های عجیب داشته باشند، ولی من زیاد اهل میکاپ نیستم، به دنبال لباسها و سلیقه های پیچیده و دور از استانداردها نیستم، من سادگی را خیلی دوست دارم، میکاپ را خودم انجام می دهم ولی برای لباسهایم با یکی از دوستانم که فشن دیزاینر است مشورت می کنم، مرتب به فشن روز، آرایش روز، توجه دارم، ولی همه را با سلیقه و خواست خودم و مسلما خواست جوانان هم سن و سال خودم هماهنگ می کنم. همه چیز سلیقه ای است، ما با توجه به دوستان واطرافیان خود، آنها که روز و شب با آنها زندگی می کنیم، خواست ها و سلیقه هایمان را تنظیم می کنیم.

1587-5

• در خلوت خودت به چه موزیکی گوش می کنی؟
– من روی سایت های مختلف، به آهنگهای روز گوش می کنم، دلم میخواهد ملودیها، ترانه ها و تنظیم های متفاوت را گوش کنم، ایده و نظر بگیرم، به صدای اغلب خوانندگان توجه می کنم ولی گاه آهنگ یک خواننده ای را در روز 20 بار گوش میدهم، مثلا آهنگهای احسان خواجه امیری و شادمهر عقیلی…
• لس آنجلس را از ایران و اینک در اروپا چگونه نگاه می کنی؟
– لس آنجلس مرکز هنری جهان است، ایرانیان هم در این شهر برای خود دنیایی خاص ساخته اند، ایرانیان لس آنجلس بیش از هر منطقه ای به کنسرت میروند، به موزیک گوش می دهند، حامی هنرمندان هستند. شهر زنده و پر از شور و هیجان است، همه آرزو دارند به این شهر بیایند و شانس خود را بیازمایند. من هم مستثنی نیستم، تدارک دیده ام که مرکزیت کارم در لس آنجلس باشد ولی نکته ای که اخیرا متوجه شدم،عدم حضور خانم های خواننده در کنسرت های بزرگ است، این بنظرم غیر عادلانه می آید، چون حضور خوانندگان زن و مرد در کنار هم رنگارنگی خاص به کنسرت ها می دهد.
من فکر می کنم عدم حضور یک مدیربرنامه خوب و فعال، دیدگاه بعضی از برنامه گذاران، شاید واکنش بعضی خوانندگان مرد، این مشکل را پیش آورده است. وگرنه ما خوانندگان زن بسیار هنرمندی داریم، که باید در صحنه ها شانه به شانه مردها بدرخشند همانگونه که تا امروز درخشیده اند.
• اینروزها برای آینده خود چه تدارکی دیده ای؟ آیا آلبومی در دست تهیه داری؟
– با چندین آهنگساز، ترانه سرا و تنظیم کننده در داخل وخارج ایران درحال گفتگو و رد و بدل کردن آثارشان هستیم، بدنبال ملودیهای تازه و جدید، ترانه های کاملا متفاوت و بدور از تکرار هستیم، مسلما هم با چهره های جوان و جدید و هم با سابقه های با تجربه و همیشه توانا کار خواهیم کرد ولی کیفیت کارها، تفاوت و نو بودن شان مد نظرمان است.
از اینکه یک دست اندرکار هنری با سابقه چون شهرام شهرابی، مدیریت برنامه هایم را بعهده گرفته خوشحالم آماده میشویم تا قبل از نوروز 1397 آلبوم را ارائه بدهیم، البته به کنسرت ها، باید با تدارک بیشتر و وقت بیشتر پرداخته شود. هنوز در مورد همکاری با خوانندگان با سابقه صحبتی نشده است. ولی من از انرژی آرش خیلی خوشم می آید.
• آخرین سئوال را از شهرام شهرابی می پرسم که بعنوان مدیر برنامه های تندیس پشت اوایستاده است می پرسم چه خبر از پشت پرده این همکاری تازه؟
می گوید: همه خبرها را خود تندیس داد، من شاید در طی 10 سال اخیر با دهها خواننده جوان و تازه نفس روبرو شدم که دلشان میخواست مدیریت برنامه هایشان را بگیرم، ولی من راستش تندیس را بخاطر شخصیت اش، وابستگی و دلبستگی اش به خانواده و اینکه دختر تحصیلکرده و آگاهی است، برگزیدم و با توجه به امتیازاتی که در او می بینم، آینده خوبی برایش پیش بینی می کنم.