1600-3

1600-4

گفتگویی داریم با حمید سلیمانیان، وکیل رسمی دادگاه های کالیفرنیا و فدرال امریکا.
حمید سلیمانیان مدافع و مشاوری با تجربه و مسئول در زمینه های مختلف حقوقی از جمله:
ورشکستگی، تصادفات وصدمات بدنی، خرید و فروش املاک، دعاوی مالک و مستاجر، تنظیم وصیت نامه و تراست و تخلفات رانندگی است.
حمید سلیمانیان در سال 1981 از دانشکده حقوق دانشگاه ملی در ایران فارغ التحصیل شده و در سفر به امریکا تحصیلات تخصصی را تا اخذ مدرک Jurist Doctor Degree از La Verne School Of Law لس آنجلس در سال 1995 ادامه داده است. حمید سلیمانیان بیش از 22 سال سابقه وکالت در زمینه ورشکستگی و صدمات بدنی و زمینه های دیگر دارد و یکی از وکلای مبرز، خوش نام و عضو سازمان های اجتماعی و خیریه و برنده جوایز ویژه ای در زمینه تخصص و تجربه خود است واین هفته با او در دو مورد ورشکستگی و تصادفات و صدمات بدنی مصاحبه داریم.
• می پرسیم با توجه به اینکه در مورد ورشکستگی معمولا ایرانیان دچار ترس و تردید هستند و فکر می کنند آخر خط کردیت ها و شخصیت های اجتماعی و اعتبارشان است، شما چه نظری و توصیه ای دارید و اصولا ورشکستگی نجات بخش است یا ویرانگر؟
– حمید سلیمانیان می گوید: ورشکستگی در هیچ زمانی نه تنها با ترس و تردید نباید همراه باشد، بلکه باید به آن بعنوان یک راه حل آرامش بخش و بقول شما نجات بخش نگاه کرد. البته یادتان باشد نتیجه خوب و ثمربخش یک اقدام ورشکستگی بستگی به یک وکیل ورزیده و با تجربه و شرایط و موقعیت شخص دارد و تجربه نشان داده که ورشکستگی حساب شده و به موقع می تواند زندگی خانواده ای را از دلهره و ترس نجات بدهد. شخصی که در هیچ شرایطی نمی تواند از شر طلبکاران خود راحت شود، از در و دیوار بدهکاری کردیت کارت ها و دیگر بدهکاریها بالا میرود، یک اقدام بجا و به موقع در مورد ورشکستگی بکلی زندگی شخص را دچار دگرگونی می کند، خیلی ها که بیکار شده اند، بیزینس شان به بن بست رسیده، کردیت کارت هایشان از مرز گذشته، بریز و بپاش ها و خرج های بی رویه، زندگی شان را به ویرانی و درهم ریختگی کشیده، ورشکستگی یک اقدام بجا و عاقلانه و نجات بخش است.
• بعضی ها وقتی دچار بن بست های مالی میشوند، با دستپاچگی اموال و مایملک خود را به نام اطرافیان می کنند تا از شر طلبکاران در امان بمانند، حتی فکر می کنند با اعلام ورشکستگی خانه وکاشانه و بیزینس خود را از دست میدهند همه نقدینه بانکی شان غارت میشود.
– چنین نیست معمولا با اقدام حساب شده با نظر یک وکیل با تجربه، مثلا خانه ای که یک میلیون دلار می ارزد و آن شخص 800 یا 900 هزار دلار بدهکار است، قانون به او اجازه میدهد تا سقف حداکثر 175 هزار دلار از نقدینه خانه خود را حفظ کند، جواهرات و متعلقات شخصی، اتومبیل خود را می تواند حفظ کند ولی اگر خانه و ملک و زمین او بیشتر از آن مبلغ، نقدینه یا اکوئیتی دارد، بانک خانه و مایملک را می فروشد، سهم قانونی شخص را می پردازد و بقیه را میان طلبکاران قسمت می کند، به زبان دیگر ورشکستگی کمک می کند تا خانه افراد در همان حد و مرزی که توضیح دادم، از فولکلوژر نجات یابد. من توصیه می کنم که افراد در شرایط اقدام به ورشکستگی اموال خود را به دیگران انتقال ندهند، وگرنه با مشکل قانونی روبرو میشوند هرگونه نقل وانتقال باید با نظر وکیل انجام شود.
خیلی ها با تکیه به تراست، فکر می کنند املاک شان در امان است، درحالیکه بستگی به نوع تراست دارد. مسئله لیوینگ تراست (وصیت نامه) قابل شکستن است و بانک می تواند بدون توجه به آن اقدام کند، البته تراست هایی هم وجود دارد که با چفت و بست محکم تر و قانونی تر و حرفه ای تر تهیه شده و می تواند تا حد زیادی از املاک شخصی محافظت کند.
طبق قوانین امریکا، وقتی دادگاه رای به ورشکستگی داد و با توجه به شرایط خاص اقدام شده و طلبکاران بخشی از طلب خود را گرفتند دیگر حق ندارند بدهکار را دنبال کرده و طلب بیشتری بخواهند و در واقع بدهکار قانونی حکم خلاصی می گیرد.
در امریکا برخلاف ایران و خیلی از کشورها، شخص بدهکار اگر خلاف قانونی نکرده باشد، با اعلام ورشکستگی، با حکم زندان و جریمه روبرو نمیشود البته در قوانین ورشکستگی، بخش هایی وجود دارد که شامل حال افراد یا موقعیت های مختلف میشود و تا زمانی که وکیل پرونده و موقعیت شخص را دقیقا بررسی نکند نمی تواند اقدام کند و جواب قانع کننده بدهد.

1600-7

1600-8

تصادفات و صدمات بدنی
• از حمید سلیمانیان می پرسیم با توجه به کثرت وکلای تصادفات، دفتر حقوقی شما چه امتیازاتی نسبت به دیگر دفاتر حقوقی دارد؟
می گوید: اول اینکه ما همه نوع پرونده را می پذیریم، البته بشرط اینکه ارزش پیگیری داشته باشد و برایمان مهم نیست که شخص حتما صدمات بدنی بسیار شدید دیده باشد، ما فکر می کنیم بقیه مردم بدنبال تصادف، درحد جراحات معمولی و نیاز به بیمارستان، باید از سوی وکیل حمایت شوند و باید از حق شان دفاع شود.
در دفتر ما پرونده ها را با توجه به موارد شان یکی یکی بررسی و رسیدگی می کنیم. به روایت دیگر پرونده افراد تصادف کرده و مجروح را به دست کارمندان خود نمی سپاریم و با دقت و حوصله و مسئولیت پرونده آنها را دنبال می کنیم و تجربیات 22 ساله دفتر ما بهترین کمک برای آنهاست، تلفن های دفتر ما همیشه جواب میدهند. حتی در طی 24 ساعت، پیام ها را می گیرد ودر صورت پیش آمدن حادثه ای، مراجعه به بیمارستان، ما در کنار آنها خواهیم بود.
• با توجه به تجربیات خود، توصیه های قانونی شما به افرادی که دچار تصادف میشوند چیست؟
– ما بروشورهایی در دفتر خود داریم که اگر افراد بخواهند و تقاضا کنند در اختیارشان می گذاریم و شامل همه موارد تصادف و مراحل قانونی آن است. مهم ترین توصیه ما این است شخص بعد از تصادف، ابتدا خود را به یک محل امن برساند مثلا اگر در فری وی یا وسط خیابان است، به حاشیه خیابان و فری وی برود. اگرصدمه بدنی دیده، بلافاصله آمبولانس خبر کند، اگر جراحات شدید نیست، می تواند به ما زنگ بزند و یا پلیس را خبر کند. اگر پلیس نیامد، دو طرف حادثه می توانند اطلاعات خود را به هم بدهند، اینروزها با تلفن دستی می توان از همه مدارک، قسمت های صدمه دیده اتومبیل و پلاک اتومبیل و حواشی حادثه، خیابان و تاریخ و زمان مدارک مستند تهیه کرد. اگر اتومبیل قادر به حرکت نیست، باید «توتراک» خبر کرد و درچنین مواردی داشتن یک بیمه کامل می تواند بسیار موثر باشد. در زمان تصادف با هیچکس حرف نزنید و فقط وکیل خود را درجریان بگذارید. اگر شما که تصادف کردید و شخص مقابل شاهد دارد، باید خوب توجه شود که درست و واقعی باشد ما در چنین شرایطی اگر لازم باشد به محل حادثه و یا بیمارستان میرویم، همه مراحل را با خود شخص دنبال می کنیم چون یک اشتباه، یک کوتاهی و کم توجهی شخص را به دردسر می اندازد.
با حمید سلیمانیان بسیار حرف و سئوال داریم. در هفته های آینده این گفتگوها را ادامه میدهیم تا در زمینه های دیگر دفتر ایشان، خصوصا خرید و فروش املاک، دعاوی مالک و مستاجر و مطالبات، تنظیم تراست و بالاخره تخلفات رانندگی که شامل رانندگی تحت شرایط مستی و مصرف مواد مخدر است نیز گفتگو کنیم.

تلفن دفتر:

818- 501- 2040
Fax: 818- 501- 3566
Email: [email protected]
www.mrlawwiz.com
16633 Ventura Blvd., # 503
Encino CA 91436

 1600-5