1601-2

1601-4

آیدین خواننده محبوب جوان، که با تکیه به صدای دلنشین و تعلیم دیده خود، گزینش ترانه ها و آهنگهای ناب و پشتیبانی پدر و مادری مهربان و هنرمند، به شهرت رسید، در کارنامه ی هنری خود 6 آلبوم جای داده که آخرین آنها بنام «شهر بی فرشته» را با یاری کمپانی آونگ به بازار داده است آلبومی کاملا متفاوت و استثنایی و بدور از تکرار و با ترانه هایی ویژه با مفهوم احساسی و انسانی.
با آیدین به مناسبت ارائه آلبوم جدیدش، گفتگویی تازه داشتیم، او را که درنهایت جوانی، در طی چند سال گذشته از تونل اندوه از دست دادن پدر مهربانش گذر کرده و پای غصه های مادرش نشسته و به روایتی پخته و گداخته شده است.
• از قصه آلبوم جدیدش می پرسم .
می گوید: قصه ی پر از غم و شادی، اندوه و هیجان و خاطره های گوناگون. تهیه این آلبوم 3 سال طول کشید، من این آلبوم را در یک زمان تاریک و غم انگیزی شروع کردم، در روزهایی که پدرم سیاوش شفیعیان با سرطان می جنگید ولی با هیچکس حرفی نمی زد، او استوار بود، مقاوم بود، صبور بود و من در آن مدت از او بسیار آموختم. باور کنید در آن روزها تنها آرزویم سلامت پدرم بود. اینکه دوباره به روی پا بایستد، دوباره از آن انرژی هیجان ناپذیرش من هم بهره بگیرم، به روی صورت مادرم لبخندی ببینم و اشکهایش پایان بگیرد.
در همان شرایط ترانه ای بنام «از عشق بگو» را سرود، که اصرار داشت من زودتر آنرا بخوانم و او گوش بدهد، بروی شعرش میلاد ایمانی آهنگی ساخت و تنظیم اش کرد و من احساس می کنم در تمام این سالها پدرم زنده بود، ناظر برکارم بود، صدایش را همه جا می شنیدم و انگار خودش با من ترانه «از عشق بگو» را زمزمه می کرد.
من از بچگی عاشق موزیک و تئاتر بودم و به جرات من اولین مشوق مادرم شورانگیز در خوانندگی بودم، صدای او را همیشه دوست داشتم، الهام بخش من بود. پدر و مادر بهترین مشوق های من بودند، از آنها عشق و نیروی خواندن گرفتم، وقتی اولین آلبوم را به بازار دادم و مردم از آن حمایت کردند، بیش از همه پدر ومادرم خوشحال بودند. دو کمپانی معتبر آونگ وترانه مرا حمایت کردند. من سپاس فراوان از آنها دارم، برای آلبوم تازه ام به راستی از خانم مهین آبادانی عزیز و آرمین هاشمی عزیز تشکر بسیار دارم که راه ها را برایم هموار کردند.
من وقتی آلبوم را تهیه می کردم پدرم اصرار داشت آهنگ وترانه «شهر بی فرشته» را که قرار بود مادرم بخواند، من بخوانم. این اثر دارای ویژگی خاص بود، ترانه اش را پیشگام ترانه سرایی نوین شهیار قنبری سروده بود و ملودی آن از آهنگساز سنت شکن و خالق آهنگهای ماندنی فرید زلاند بودند و من شانس اجرای این اثر را پیدا کردم و درواقع خواستم این آلبوم با اثری چون «شهر بی فرشته» ماندنی شود و واقعیت اینکه لس آنجلس شهری بی رحم ولی زیباست، که برای همه ما خاطره های زیبا و اندوهبار ساخته است، ما شاهد تولد نسل نوجوان ایرانی در این شهر بودیم و شاهد به ابدیت سپردن چهره های محبوب و عزیزمان بودیم و به راستی این شهر خالی از فرشته شده است.

1601-6

1601-7

1601-8

آیدین که آلبوم های خود را از سال 2004 با آلبوم «صدا» شروع کرد و بعد حدس بزن، انقلاب، ریمکس، بهترین ها و اینک شهر بی فرشته را ارائه داده و هر بار آلبوم هایش با فروش بالایی روبرو بوده است و قدرت صدایش چنان بود که به یاد می آورم وارطان آوانسیان از مدیران شرکت ترانه را که یکبار گفت یک صدای پر قدرت برای صحنه های بین المللی در راه است کاش درجامعه ما اسپانسرهای پرقدرتی بودند که طنین صداهایی چون آیدین را جهانی می کردند.
آیدین می گوید در آلبوم جدید خود 9 اثر جای دادم:
شهر بی فرشته: آهنگ فرید زلاند- ترانه شهیار قنبری – تنظیم روما کنیان.
دلم تنگه: آهنگ میلاد ایمانی- ترانه نوید غیاثی – تنظیم روما
کجایی : آهنگ اشکان خاشایی – ترانه نوید غیاثی- تنظیم روما
قضاوت: آهنگ میلاد ایمانی و نوید غیاثی – تنظیم روما
همدرد: آهنگ – اشکان خاشایی – ترانه نوید غیاثی – تنظیم روما
آدمک ها: آهنگها و ترانه از سعید حاجی زاده – تنظیم روما
از عشق بگو: آهنگ میلاد ایمانی – ترانه پدرم سیاوش شفیعیان – تنظیم میلاد ایمانی
Miracula AEternitatis: آهنگ بین المللی از ویولت کراردی- تنظیم روما
آیدین میگوید: مادرم شورانگیز که خود خواننده خوش صدا و محبوبی بود، الگوی خوبی برای من بود، من طرفدار صدایش و گزینش شعرهای ناب اش بودم. شاید روزی که شروع کرد من خیلی بچه بودم، ولی از همان زمان کارهای وب سایت و تنظیم عکس هایش را انجام می دادم و یکی از افتخارات من آهنگ «آدمک ها» با همصدایی مادرم بود، که زیباترین خاطره شد و همیشه سپاسگزارش هستم.
اما یادتان باشد مردم از هر طبقه ای، از هر سنی و سالی، از داخل ایران، اروپا، استرالیا، ژاپن، کانادا و سراسر امریکا، هر جا که هموطنان خانه ای و کاشانه ای داشتند، مرا تشویق کردند، به من عشق و محبت و انرژی دادند. من تعارف بلد نیستم، من بی جهت تعریف هم نمی کنم ولی واقعا برای من که در این سرزمین بزرگ شدم، جامعه ایرانی بسیار اهمیت داشته است.
من در تمام دوران زندگیم به صدای مادرم، به صدای گوگوش و داریوش گوش داده ام و لذت برده ام، صداهای ماندنی و گرم و تاثیرگذار… البته به خواننده های بین المللی چون آندره بوچلی بسیار گوش می کنم که به من آرامش می بخشد و موزیک Cirque Du Soleil را خیلی دوست دارم و مرتب گوش می کنم.
آیدین در مورد اینکه چه برنامه هایی در پیش دارد می گوید:
– درحال تهیه چند موزیک ویدیو هستم که بزودی به بازار می آید و قرار است شب افتتاح آلبوم را برگزار کنم. در این مدت بعضی از کنسرت گذاران در ترکیه، کانادا، دبی، اروپا با من تماس گرفتند و قرار است از تابستان شروع کنم و فرصتی است از مجله محبوبم جوانان تشکر کنیم که همیشه پشتیبان من و همه هنرمندان بوده است.

***

IDIN’s Management:
(951) 281-9363
[email protected]
www.idinmusic.com
www.facebook.com/idinmusic
www.instagram.com/idinmusic

 1601-5