1605-2

1605-3

می پرسیم تجربه قبلی شما در دفتر IRS چه فایده ای برای موکلین شما می تواند داشته باشد؟
مرجان روانبخش می گوید: این سئوالی است که خیلی ها که برای اولین بار جهت مشاوره مالیاتی به دفتر من رجوع می کنند برایشان مطرح می شود که البته بعضی ها با رودروایستگی ایرانی و برخی بصورت مستقیم از من می پرسند که حسابداری که قبلا در دفتر IRS کار می کرده و حالا به صورت مستقل و جهت دفاع موکلین خود در مقابل ارگانهای دولتی و مالیاتی قرار می گیرد، برای موکلین خود، چه فایده و چه مزیتی می تواند بهمراه بیاورد؟
همانطوری که خیلی از هموطنانی که با من یا برنامه های رادیوئی من در سالهای قبل آشنایی دارند، می دانند من به مدت نزدیک 5 سال به عنوان Auditor یعنی مامور بخش آدیت IRS کار می کردم و به آدیت حسابهای افراد و بیزینس ها رسیدگی میکردم و وظیفه ام این بود که مالیات دهنده ای که آدیت شده بود را مجبور به پرداخت مالیات بیشتر کنم.
3 سال آخری که در IRS کار می کردم- بدلیل پشتکار زیاد و یادگیری تمام تاکتیکهای IRS به رئیس بخش آدیت – ارتقاء پیدا کردم و تعداد زیادی ماموران آدیت را مدیریت می کردم و در زمانی که از شغل دولتی ام استعفا دادم هنوز پست رئیس بخش آدیت در IRS را دارا بودم و بلافاصله بعد از ترک IRS دفتر خصوصی حسابداری خود را افتتاح کردم.
طبیعی است که سالها تجربه کار کردن برای IRS به من درس های زیادی را آموخته است. مثلا میدانم که چه اشتباهاتی از طرف یک مالیات دهنده ی میتواند منجر به آدیت آن فرد و یا بیزینس آن فرد شود، میدانم که درآمد- مخارج – هزینه کردن مخارج و استفاده از معافیت ها و Credit ها بهتر است به چه صورتی در اوراق مالیاتی به دولت ریپورت داده شود که باعث سئوال و جواب IRS یا مدیران دفاتر مالیاتی ایالتی و شهری قرار نگیرد. بنابراین با استفاده از همه تجربه های بسیار ارزشمندی که از کارکردن در دفتر IRS آموخته بودم را اکنون در اختیار موکلین خودم قرار می دهم تا آنها با آرامش کامل و اطمینان خاطر به اوراق مالیاتی که من برایشان تهیه می کنم به فعالیت های بیزینسی خود ادامه دهند و نگران آدیت شدن نباشند.
• از مرجان روانبخش می پرسیم: قوانین جدید مالیاتی دولت پرزیدنت ترامپ، چه تغییراتی برای شما بعنوان یک حسابدار فعال بوجود آورده است؟
مرجان روانبخش می گوید: این اولین باری نیست که من شاهد تغییرات قابل ملاحظه ای در مسائل مالیاتی در امریکا هستم. قوانین جدید مالیاتی که از طرف کنگره امریکا تائید شده و به امضاء پرزیدنت ترامپ رسیده از اول سال 2018 بصورت رسمی به اجرا در آمده به صورتی که آن تغییرات در مورد بیزینس ها بصورت دائمی اجرا می گردد درصورتی که در مورد افراد تا سال 2025 اجرا می شوند و در آن زمان اگر تغییرات دیگری صورت نگیرد، به قانون قبلی سال 2017 باز می گردد.

1605-5

• قوانین جدید مالیاتی، چه مزایا و یا محدودیت هایی را با خود به همراه آورده است؟
– با اینکه این قوانین مزایای بسیاری و همچنین محدودیت های بسیاری را برای افراد و بیزینس ها با خود به همراه آورده است ولی خیلی از این قوانین می توانند با 2018 Midterm Election یعنی انتخابات میان سالی 2018 که اکثرا در 6 نوامبر 2018 انجام می گیرد، به جهت مخالف قوانین جدید- تغییرات جدید دیگری را به وجود بیاورد که این خود به اهمیت یک چنین انتخاباتی می افزاید.
بطور کلی ما در قوانین قبلی – 7 براکت مالیاتی (Tax Brackets) یا درصد پرداخت مالی داشتیم که در قوانین جدید هم همان 7 براکت مالیاتی هنوز وجود دارد. منتهی با درصدهای متفاوت که از 10 درصد آغاز شده و به حداکثر خود به 37 درصد می رسد. مقدار کاهش مالیات درمورد خانواده ها هرچه درآمد آنها بالاتر برود- صرفه جویی در مالیات نیز بیشتر خود را نشان خواهد داد.
مقدار Standard Deduction یا مقدار کم کردن از درآمدجهت محاسبه مالیات- تقریبا به دو برابر قبل رسیده است بطوری که از 6,350 دلار به 12,000 دلار برای افراد مجرد و از 12,700 دلار به 24,000 دلار برای افراد متأهل بالا رفته است.
اما یکی از محدودیت های قابل ملاحظه در قوانین جدید مالیاتی- سقف 10,000 دلار درآمد ایالتی و شهری میباشد که شامل Deduction مالیات املاک نیز می باشد که قبلا در کالیفرنیا یک چنین Deduction ای نامحدود بود. یکی دیگر از محدودیت های مالیاتی جدید کاهش بهره وام ملکی می باشد که از 1 میلیون دلار به 750 هزاردلار کاهش پیدا کرده است. همچنین کم کردن پرداخت بهره وام دوم املاک (Home Equity Interest) از سال 2018 به کلی از بین رفته است. این محدودیت حتی در مورد وام هایی که از قبل گرفته شده است هم اجرا می شود یعنی دیگر نمی توان بهره را ازHome Equity Loan های قدیمی و یا جدید کم کرد.
قابل توجه است که اوراق مالیاتی که ما در امسال تهیه می کنیم یعنی در سال 2018، یعنی درصد مالیات هایی که در سال 2017 قابل پرداخت هستند – مشمول قوانین جدید 2018 نمی شوند. و درواقع تمام این قوانین جدید در اوراق مالیاتی 2018 که در سال آینده به دولت ریپورت داده می شوند خود را نشان خواهند داد.
• با توجه به تخصص تان در امور مالیاتی و همچنین تجربه تان با موکلین ایرانی خود، چه توصیه ای برای خوانندگان مجله جوانان دارید؟
– اول از همه از شما و مجله محبوب جوانان تشکر می کنم از اینکه امسال نیز این فرصت را به من دادید که با خوانندگان خوب شما صحبت کنم. همچنین از همه موکلین خودم سپاس فراوان دارم که هر ساله با اطمینان خاطر به کار من، موارد محرمانه مالی و مالیاتی خودشان را به من می سپرند و اجازه می دهند که در خدمتشان باشم.
از این فرصت استفاده می کنم و فرا رسیدن نوروز زیبای 1397 را به همه هموطنان عزیز خودم تبریک عرض می کنم و برای همگی آرزوی سال پر از مهر- سلامتی – موفقیت و شادکامی دارم.

تلفن دفتر مرجان روانبخش CPA
Tel: 800-264-5764

 1605-4