1623-2

1623-5

1623-7

وقتی با خبر شدیم دو برادر هنرمند به دیدار اندره بوچلی درهالیوود باول رفته اند دیداری پر از عشق و موسیقی و همزبانی که دلیل خوبی برای گفتگو با این دوستان خوب بود.
• در دیدارمان با حمید و سعید دیهیمی در مورد این تجربه بی نظیر که برای آنها بوجود آمد سخن گفتیم.
سعید دیهیمی می گوید:
از زمانی که Beyond Vision Music Foundation این موسسه غیرانتفاعی که به روشندلان و کم بینایان موسیقی را به طور رایگان می آموزد بنیان گذاشتیم، به فکر این بودیم که به یک نحوی بتوانیم با Andrea Bocelli که یک خواننده جهانی و روشندل که با همه فنون موسیقی آشنایی کامل دارد رابطه ای برقرار کنیم.
یکی از روزهای ژانویه 2018 که در آموزشگاه دنیای موسیقی بکار مشغول بودم تلفنی را جوابگو شدم که همیشه با من ماندگار خواهد ماند.
پشت تلفن صدای گرم خانم سیمین هاشمی زاده را شنیدم که از من و برادرم حمید دیهیمی دعوت می کرد که در تاریخ 20 جون به هالیوود باول Hollywood Bowl به دیدن کنسرت آندره بوچلی برویم واین درواقع گشایش درهای تازه ای بروی Beyond Vision Music Foundation بود.
از آنروز درصدد این بودیم که بتوانیم در شب دیداریک معرفی حرفه ای از موسیقی ایرانی به زبان ویژه روشندلان Braille داشته باشیم. از طریق هنرمند خوب مان خانم پری زنگنه توانستیم از ایران مجموعه ای از آهنگهای ایرانی که در دسترس روشندلان بود فراهم کنیم.
این مجموعه را به صورت یک کتاب نت در آوردیم و از طرف Beyond Vision Music Foundation به گالری عشق دروست وود و دوست عزیزمان آقای بهمن بنت Bahman Bennett مراجعه کردیم و بعد از در میان گذاشتن این دیدار مهم، ایشان پیشنهاد تهیه یک جعبه خاصی را دادند که بتوانیم این مجموعه را در آن جای دهیم. آقای بنت Bennett یک جعبه بسیار ارزنده که روی آن را با یک شعر فارسی و زیبای خوشنویسی برجسته دنیای عشق تزئین شده بود، آماده کردند و ما را برای همیشه مدیون و سپاسگذار خود کردند.

1623-8

1623-9

در آن شب به یاد ماندنی آقای Adrin Nazarian که آشنایی با Beyond Vision Music Foundation دارد از طرف شهر لوس آنجلس لوحه مخصوص Certificate Of Participation را بهAndrea Bocelli تقدیم کردند.
• از حمید دیهیمی می خواهیم که درمورد آن شب از احساس خود و آن دیدار برایمان بگوید.
می گوید: از آغاز وقتی از این دیدار پرشور با خبر شدم به خودم بالیدم که با شرایط و روشندلی که داشتیم هیچگاه نگذاشتیم این تاریکی در راه پیشرفت من و سعید نقشی داشته باشد.
هر زمان به هنرجویان خودم آهنگی را از این استاد درس می دادم خوشحال بودم که افرادی مانند ما هم هستند که توانسته اند در بزرگترین مراکز هنری دنیا برنامه اجرا کنند.
در تاریخ 20 جون 2018 با دعوت خانم سیمین هاشمی زاده من و سعید با همراهی همسران مان به این کنسرت بزرگ در هالیوود بال روانه شدیم. بعد از این برنامه بی نظیر که Andrea Bocelli هالیوود باول را به لرزه در آورده بود به دیدار او در پشت صحنه رفتیم.
با توضیحاتی که قبلا به او داده شده بود به اتفاق همسرش Veronica بسیار صمیمی با ما روبرو شد.
هدیه را به او دادیم و بلافاصله جعبه را باز کرد و کتاب نت را در اورد و شروع به خواندن کرد و بر چهره اش رضایت و شادی و سپاس نقش بست.
ما در آن لحظه بسیار خرسند شدیم و برخود بالیدیم که ما توانستیم اینگونه موسیقی ایرانی را به این اسطوره اپرا و موسیقی جهانی هدیه کنیم.
آن شب یک شب بیاد ماندنی بود نه تنها دیدار با هم آوای خود، دیدار با یک هنرمند جاودانه اپرا، بلکه بخاطر قدمی که برای شناسایی موسیقی ایرانی برداشتیم.
• از این دو برادر هنرمند در پایان می پرسیم چه خواسته ای از خوانندگان مجله جوانان و علاقمندان موسیقی دارید؟
می گویند: تقاضای ما از هموطنان عزیزمان حمایت از بنیاد Beyond Vision Music Foundation است که بتوانیم با آموزش موسیقی نوری بر تاریکی دنیای روشندلان بتابیم.
خوشحالیم که ایندو برادر هنرمند در موقعیت های مختلف، در طی سالها و گذر از فراز و نشیب های فراوان این مراکز هنری موسیقی را برپا نگه داشتند.
سعید در ولی و لس آنجلس و حمید در اورنج کانتی فعالیتهای خود را همچنان ادامه می دهند.

************

می توانید با مراجعه به وبسایت زیر کمکهای مالی خود را به این سازمان اهدا کنید.

BeyondVision
MusicFoundation.Org

************
برای تماس با این دو هنرمند برجسته
می توانید با تلفن های زیر تماس بگیرید:

818- 881-8283  Valley
310-289-8283 Los Angles
949- 653-9998 Irvine