1627-29

نـدا پـاترا
به درخشش ستاره
بزودی با ستاره دنباله دار

عکسها از دکتر بابک کوثری
———————–

«ندا پاترا» خواننده ای از آن سوی سلیقه ها، باورهای هنری، با برخورداری از استعداد و ذوقی و شیوه ای نو، به کارزار هنری آمده، ادعایی ندارد، ولی می تواند صاحب ادعا باشد، چون مدرن و پراحساس می سراید، ملودی های زیبا خلق می کند و در رقص واجرای صحنه نیز تعلیم دیده و مسلط و تواناست.
«ندا پاترا» خود را با کسی مقایسه نمی کند، ولی به همه پیشگامان هنر احترام می گذارد، به همه آثارشان گوش میدهد، به همان اندازه به موزیک جهانی توجه و علاقه دارد، شیوه کار سوپراستارها را دنبال می کند، در همه کنسرت های بین المللی او را در ردیف های اول می بینید، همانگونه که درکنسرت های بزرگ ایرانی نیز با همه دقت و توجه به صحنه، به هنرمند مورد علاقه اش و شیوه اجرایش توجه دارد.
«ندا» از حدود یکسال و نیم پیش تهیه یک آلبوم پربار و شنیدنی و مدرن را با 8 آهنگ وترانه آغاز کرده که شوبرت آواکیان از آغاز او را یاری داده و در این راه با هنرمندان جوان و هنرمند و توانای دیگری دست همکاری داده است.
ارائه اولین آهنگ و ترانه با نام «شاپرک» و پخش آن بروی سوشیال میدیا و میدیاهای ایرانی چون رادیو جوان خبر از طلوع یک ستاره جوان و هنرمند دارد و اینک ندا با دومین آهنگ و ترانه بنام «ستاره دنباله دار» این مسیر را دنبال می کند.
ندا می گوید شعر و آهنگ ستاره دنباله دار خودم ساختم و ادریس فروغی با هنرمندی آنرا تنظیم کرد. من از مدتها پیش با یک طراح بین المللی در ارتباط بودم با جاناتان دیویس (J.D) طراح رقص، با او تمرین کردم، کلاسهای مختلف رقص های گوناگون را زیرنظر الینا Elena Grinenko یک رقصنده پروفشنال که در شوی بزرگ Dancing With The Stars همکاری دارد گذراندم.

1627-24

الینا در چند فصل مختلف این شوی بزرگ حضور داشته و من در همه زمینه های کلاس های رقص او شرکت کردم. و بهمین جهت بجای استفاده از رقصنده های مختلف در موزیک ویدیوهایم، خودم با بهره از تجربه هایی که از این دو معلم برجسته رقص گرفتم اجرا کردم.
موزیک ویدیوی «ستاره دنباله دار»، که با بهره از بعضی فوتیج های کوجی، توسط کمپانی AR Film به مدیریت و کارگردانی آکام ساخته شد، همه آنچه تفاوت و نوگرایی و شیوه های جدید بود بکار گرفته شده است.

1627-26

ندا درباره ایده ستاره دنباله دار می گوید:
در یک دیدار با دوستی درباره دوستان ظاهری، بعضی اطرافیان که با غیبت گویی و شایعه سازی زندگی می کنند و زندگی ها را از هم می پاشند حرف میزدم دلش پر بود، غصه داشت، کلی گپ زدیم، گفتم همیشه پشت این تاریکی ها، دو رویی ها، شایعه سازی ها، دوستان خوبی را روشنی بخش زندگی ما هستند پیدا می کنیم، چون ستاره دنباله دار که وقتی از دل تاریکی آسمان ها بیرون می آید و نور درخشانی را بدنبال خود می کشاند، زندگی هم چنین است و بروی همان احساس، ستاره دنباله دار را سرودم و به همه دوستان، به همه انسانهایی که زیر هجوم این شایعه ها، بدگوئی ها، غیبت ها قرار می گیرند تقدیم کردم.
توی هر آسمان تاریکی، در دل شب، یک ستاره دنباله دار هم می آید، که با نور خود، با رنگین کمان خود، آسمانی را که می تواند آسمان دل ما هم باشد روشن کند.
من همه ترانه هایم را بدلیل خاصی، به بهانه خاصی و به نیت خاصی می سرایم و همه را به انسانهای خوب با قلب های طلایی هدیه می کنم.
از شوبرت آواکیان بخاطر کمک های همیشگی اش تشکر می کنم و از ادریس فروغی، از کوجی، ازمدیریت کمپانی AR Film، از آکام برای محبت ها و کارهای درخشان هنری شان ممنونم.

1627-27