1628-19

1628-27

1628-20

«دکترشاهکار بینش پژوه» چهره هنرمند و سرشناس موسیقی، سه کنسرت بزرگ در راه دارد. 20 اکتبر در سیدنی استرالیا، 28 اکتبر در ونکوور کانادا و 10 نوامبر در دوسلدروف آلمان، با ارکسترهای بزرگ سمفونیک. این سه کنسرت درواقع آغاز تور جهانی شاهکار بینش پژوه است که بعدا از مارچ 2019 به نقاط مختلف جهان ادامه می یابد.
ماجرای کنسرت بزرگ و استثنایی 20 ماه می 2017 در دالبی تیاتر لس آنجلس، در اصل آغاز تازه ای از فعالیت های بین المللی شاهکار بود، که با مهمان برجسته اش اندره آ بوچلی اجرا شد.
نخستین بار بود که اندره آ بوچلی خواننده اپرای جهانی با یک هنرمند سرشناس ایرانی روی صحنه می آمد و همصدا می خواند، با توجه به شناختی که از «بوچلی » داریم، او در گزینش هنرمندان روی صحنه و بخصوص همصدایی، وسواس بسیار دارد و دیدیم که آن شب در دالبی تیاتر، بوچلی با شوق و رضایت با خواننده و موزیسین محبوب ایرانی شاهکار بینش پژوه روی صحنه آمد و تقریبا ساعتی را با او همصدا خواند و سالن دالبی را تکان دادند. شاهکار تا امروز با هیچ خواننده ای بجز بوچلی روی صحنه نرفته و با وسواس خاص همیشگی خود گام بر میدارد و رویداد سال 2017 دالبی، یک رویداد تاریخی در موسیقی ایرانی بود. یک خواننده اپرا از ایتالیا و یک خواننده اپرا از ایران، با ارکستر 120 نفره سمفونیک روی صحنه آمدند و زیباترین خاطره و رخداد هنری را ثبت کردند.

1628-21

1628-28

بدنبال این اجرای پرهیاهو بود که خود شاهکار به اجرای کنسرت در سراسر جهان دعوت شد و سرانجام تور جهانی خود را از اکتبر امسال آغاز می کند و با 3 اجرای در سه کشور استرالیا، کانادا و آلمان، به دوستداران خود پاسخ میدهد و سپس این تور از مارچ آینده ادامه می یابد ولی شاهکار دوستداران خود را در کالیفرنیا و دیگر ایالات هم فراموش نکرده و برای سال 2019 تدارک وسیعی دیده که هنوز درباره جزئیات آن حرفی نمی زند.

1628-23

1628-29

بعد از اجرای این کنسرت ها، نیاز به شناخت عمیق تری درباره شاهکار بینش پژوه داریم. هنرمندی که از همان کودکی نبوغ هنری خود را نشان داد. در 15 سالگی ترانه و شعر سرود و خیلی زود نوازندگی گیتار، پیانو و درام را شروع کرد، خیلی جوان بود که تحصیلات آکادمیک خود را آغاز نمود، ضمن تهیه آلبوم های زیبا، مجموعه اشعار خود به تحصیل در دانشگاه ادامه داده و لیسانس و فوق لیسانس و سرانجام دکترای جغرافیای اقتصادی و شهرسازی را گذراند وزارت آموزش و پرورش او را بعنوان جوانترین دانشجوی دریافت دکتراPHD معرفی نمود و همزمان دکتر بینش پژوه به تدریس در دانشگاه پرداخت وناگهان به دلیل انتشار مجموعه اشعار خود و فعالیت هنریش و فریاد اعتراضی که در ترانه هایش به گوش میرسید، از تدریس منع شد و کتاب های شعرش جمع آوری گردید و همین سبب شد تا شاهکار ناچار ایران را ترک کند درحالیکه دلش برای وطن می تپید:
وطنم… باد تا همواره دنیا مهد شیران خواندت
خانه اش ویران هرآنکس خانه ویران خواهدت
دست اهریمن ز دریا و خلیج ات دور باد
چشم نامحرم به سرتاپای قامت کورباد
مجموعه اشعار شاهکار کافه نادری، دست هایت را دوست دارم در ایران دست به دست می گردید، خوانندگان جوان، آنها را زمزمه می کردند و شاهکار در کوچ خود، اروپا را پشت سر گذاشته و به امریکا آمد تا شگفتی های هنری خود را به ثبوت برساند.
جالب اینکه همکاری دکتر شاهکار با اندره آ بوچلی همچنان ادامه خواهد یافت و قرار است درماه سپتامبر شاهکار به اتفاق همسر فرشته صفت و خیرخواه و تحصیلکرده و نامدار خود دکتر بیتا دریاباری، به دعوت بوچلی راهی ایتالیا شوند چون بوچلی به مناسبت ویژه ای یک مهمانی 5 روزه با حضور دوستان سرشناس و هنرمندان بین المللی برپا می دارد و دکتر شاهکار بینش پژوه و دکتر بیتا دریاباری نیز از مهمانان ویژه بوچلی بحساب می آیند. مسلما این دیدار، تدارک یک سری کنسرت های مشترک جهانی را در پی خواهد داشت.

1628-24

1628-26

1628-22