1669-2

1669-3

عکسها از نیاز پرورش
——————-

هفته گذشته طی 5 شب 3 تا 7 جون در سینما لند مارک ریجنت وست وود لس آنجلس Landmark’s Regent Theatre L.A به همت Pol Media به مدیریت کورش آهاری از دو چهره برجسته، از دو نماینده دو نسل سینما، اسطوره سینما بهروز وثوقی و چهره هنرمند و سرشناس شهاب حسینی هر شب دو فیلم به نمایش درآمد و در فاصله دو نمایش، بحث و گفتگو جریان داشت.
دیدار دو هنرمند محبوب مردم یکی مقیم خارج و دیگری مقیم ایران، یک دیدار استثنایی بود، رویدادی که برای اولین بار درخارج اتفاق افتاد و مورد اقبال مردم قرارگرفت، رویارویی دو نسل از بازیگران سینما، در شرایطی که هر دو بازی هنرمندانه یکدیگر را ستودند، برای مردمی که با همه عشق به دیدارشان آمده بودند، خاطره ای زیبا برجای نهادند.
از بهروز وثوقی فیلم های جاودانه اش: قیصر، داش آکل، گوزن ها، سوته دلان و تنگسیر واز شهاب حسینی بهترین هایش: نبات، Dejavo، کاتالونیا، The Stunt Man و خانه پدری که همه این آثار از میان بهترین فیلم هایشان برگزیده شده بود.
شهاب حسینی نه تنها بعد از نمایش هر فیلم خود، توضیحات کافی درباره آنها می داد و به سئوالات حاضرین هم جواب می گفت، بلکه بعد از نمایش هر فیلم بهروز، موشکافانه درباره فیلم ها و شخصیت بهروز و کاراکترش سخن می گفت و به روایتی فیلم را نقد می کرد. از بازیهای هنرمندانه بهروز وثوقی بعد از چهل واندی سال هرچه بگوئیم کم گفته ایم، چون خود فیلم ها و بازی بهروز حتی بعد از 50 سال هنوز دیدنی و تاثیرگذار هستند و اشک به چشم حاضرین می آورد. از سویی بازی های درخشان شهاب حسینی در فیلم هایش، بخصوص در فیلم آخرش نبات، دیدنی بود او یک تنه بار فیلم را بدوش می کشد و به بازیگر خردسال فیلم امکان بازی میدهد و او را با خود هماهنگ می سازد و در مجموع فیلمی متفاوت و دور از استانداردهای فیلم های تجاری سینماست.

1669-4

درشب های مختلف چهره های معروف هما و نجات سرشار، گای بلک استون تهیه کننده معروف تلویزیونی، مهدی میگانی، جهانگیر غفاری، اسلام شمس، سعید اسدی، آنتونیو جلینی، حسین فرخی و گل افشان حضور داشتند درحالیکه بسیاری از ایرانیان در لس آنجلس بدلیل محددویت تبلیغات این رویداد، تا چاپ اطلاعیه های آن در مجله جوانان از آن بی خبر بودند ولی شب های آخر سالن را پر از جمعیت کرد، خواستار ادامه این گونه رویدادها شدند.

درباره این 5 شب با گروهی از حاضرین در سالن گفتگو کردیم.
اندیشه: برای من این 5 شب پراز خاطره بود، دیدن دو بازیگر محبوبم، بهروز وثوقی و شهاب حسینی، از روبرو، نفس به نفس، بسیار مغتنم بود، از احترام متقابل این هنرمند بهم به راستی لذت بردم، کاش الگویی برای خیلی ها باشد.
من که از فیلم قیصر خاطره نوجوانی داشتم در تمام مدت نمایش فیلم، اشک می ریختم، کاش محدودیتی پیش نیاید که این رویدادها تکرار شود.
مستانه: همه خانواده من عاشق بهروز وثوقی هستند، من از 8 سالگی فیلم های بهروز را دیده ام، در شب آخر، من به اتفاق مادر و مادربزرگم به دیدن فیلم ها و به دیدار بهروز وثوقی وهمچنین شهاب حسینی که با سریال شهرزاد در دل همه نشست آمدم، من هیچگاه این همه رضایت و شادی و احساسات را درچهره آنها ندیده بودم.

1669-6

1669-7

1669-8

این 5 شب بنظرمن باید تکرار شود، پیوند دو نسل از سینما، دیدنی است، به عقیده من شهاب حسینی، یک بهروز جوان است.
محبوبه: بعد از سالها بقولی دلم حال آمد که به دیدار دو بازیگر مورد علاقه ام آمدم. دیدن فیلم هایشان بسیار دلنشین بود. خاطره بهروز وثوقی در مورد فیلم تنگسیر و آن صحنه که خود را در تاریکی شب به آب دریا می سپارد، شنیدنی بود اینکه همه میدانستند که این دریا پر از کوسه است و فقط بهروز وثوقی نمی دانست گرچه او غرق بازی بود.
شارونا: رویدادهایی چون به اصطلاح ورک شاپ 2 چهره محبوب، در امریکا، بندرت اتفاق می افتد و این بار دل خیلی از عاشقان سینما را شاد کرد، من که 30 سال است از ایران دور هستم، ناگهان خودم را در بچگی هایم دیدم، در صف سینمایی که فیلم سوته دلان را نمایش می داد و من و خواهرانم به دیدارش رفته بودیم.
چقدر از فروتنی بهروز وثوقی و از آقایی شهاب حسینی و احترام ویژه ای که به هم می گذاشتند لذت بردم. درباره هر فیلم، بررسی و گفتگو درباره آن مرا نسبت به ناگفته ها و ناشنیده ها از یک فیلم آشنا کرد من از دیدن فیلم های شهاب واقعا لذت بردم و او را جانشین به حق برای بهروز وثوقی دیدم.
بهزاد: بررسی و نقد فیلم ها و طرح سئوالات خوب، جواب های سنجیده همراه با خاطره هایی از گذشته، همه حاضرین در سالن را دچار احساسات کرده بود.من حتی یک صورت بدون اشک ندیدم.
هنر بهروز وثوقی تمام شدنی نیست، او در سالهای 50 در ایران، روشنفکران را به سالن ها کشاند وامروز شهاب حسینی همان نقشی را در ایران دارد، برای بقای عمرشان دعا می کنم و به هنرشان درود می فرستم.

1669-9

1669-5