1676-2

1676-4

«دنیا» خیلی جوان است، 21 ساله پرشور وحال، با آرزوهای بزرگ، که از همان آغاز صدایش به دلها نشسته است. رادیو جوان حامی دنیا، او را یکی از رکوردداران جوان در عرضه موزیک ویدیو و سوشیال میدیا معرفی می کند به آهنگهای «کو تا بیاد»، بارون که می بارد، گوش بدهید، می بینید که رگه های تازه ای از یک صدای مدرن و دلنشین در صدای دنیا شنیده میشود، همان هایی که می تواند راه آینده یک خواننده جوان را هموار کند.
دنیا می گوید شانس من این بوده که در یک خانواده اهل موسیقی بدنیا آمدم، پدرم نوازندگی می دانست، فامیل نزدیکم دستی در موسیقی داشتند. در همان نوجوانی پیانو را نزد استاد فرخ اصانلو از شاگردان استاد انوشیروان روحانی آموختم، از کودکی در عرصه بازیگری فعال بودم، در سریال خط سفید از گروه کودک و نوجوان و فیلم کوتاه پل بازی داشتم، ولی نهایت آرزوی من در خوانندگی بود.
کوچ خانواده از ایران، مرا به مسیری برد که آرزوهایم در آن جای داشت، ابتدا به مالزی رفتیم، بعد در 15 سالگی به ملبورن استرالیا کوچ کردیم من در 16 سالگی خوانندگی را جدی دنبال کردم، با گروه سینک در ملبورن همکاری آغاز نمودم. این همکاری و روی صحنه های بزرگ رفتن به من جسارت پرواز داد. چون به چند زبان آشنا شدم، اولین کاور خودم را بنام All Of Me آماده کردم همچنان در تلاش بودم که توانایی های خود را ثابت کنم. در سال 2017 دو اثر از ساخته های علی لباسچی را خواندم از جمله بارون که می بارد و کو تا بیاد، که رادیو جوان مرا معرفی کرد و سرانجام آلبوم خودم را در 27 دسامبر 2018 ارائه کردم و استقبالی که از آن بعمل آمد، به من انرژی و امید داد.
من در این میان مرتب در رشته موسیقی می آموختم، در کلاسهای مختلف شرکت میکردم با سبک های گوناگون آشنا می شدم، خود به کار تولید موزیک ویدیو و ادیت روی آوردم خودم در خانه یک استودیوی کوچک ولی مجهز ساختم که آهنگهایم را در همین استودیو اجرا و ضبط می کردم و به جرات در طی این مدت تیم حرفه ای و بسیار هنرمند رادیو جوان، مرا از هرجهت تشویق و حمایت کردند، کارگردان ها، فیلمبردارها و آهنگسازان و همه وهمه پشت من ایستادند.

1676-5

1676-7

1676-8

1676-9

من درکار خوانندگی الگوی بخصوصی نداشتم، صدای گوگوش را دوست دارم، من به بهترین های خوانندگان روز گوش می کنم چه ایرانی و چه بین المللی ، چون از هرکدام چیزی می آموزم و سبب تنوع درکارم میشود. باید بپذیریم که نسل جوان موزیک ایرانی چون موزیک جهانی عوض شده، سلیقه ها، برداشت ها، شیوه ساختن آهنگها و ترانه ها، تنظیم ها و حتی تهیه موزیک ویدیوها، بکلی حال و هوای دیگری دارند، نسلی که به سوشیال میدیا دسترسی کامل دارد، نسلی که در یک لحظه در جریان آخرین کارهای سوپراستارهای جهان قرار می گیرد، نسلی است که راهش آسانتر طی می شود ولی در هجوم هزاران هزار خواننده، باید دارای خصوصیات، توانایی های ویژه ای باشد تا گل کند.
اگر در سالهای دور انجمن ها و داوران با سابقه قدیمی در رادیو تلویزیون، بروی آثار هنری قضاوت می کردند و سرنوشت یک خواننده و نوازنده و ترانه سرا وآهنگساز را تعیین می کردند، اینروزها مردم در سراسر جهان این وظیفه را بعهده دارند، مردم از سنین مختلف داوران هنر و هنرمند شده اند. آنها در طی چند لحظه کوتاه سرنوشت بسیاری از هنرمندان را رقم میزنند، شاید این انصاف نباشد که گاه هنرمندان راستین در این طوفان گم شوند و به چشم نیایند، ولی در نهایت اگر با زمانه هماهنگ باشند، از قافله عقب نمی مانند باید بپذیریم سوشیال میدیا و مردمی که در آن چارچوب برای خوانندگان و خالقین آثار هنری داوری می کنند، با حرفه ایها و با تجربه ها و افراد استخوان خورد کرده و تحصیلکرده های این هنرها تفاوت بسیار دارند، خوشبختانه به مرور آدمهای آگاه در موسیقی در سوشیال میدیا آمده و داوری می کنند و مایه امید برای همه هنرمندان راستین است.

1676-10

1676-11

من درکار خودم بسیار سختگیر هستم، می کوشم ازهرجهت کارم کامل و بدون نقص باشد. کارم با دیگران تفاوت داشته باشد چه از نظر شعر و آهنگ، چه تصویر موزیک ویدیو، چون اینروزها باید درکار تازگی و تنوع و درخشندگی خاص وجود داشته باشد.
دنیا که اینروزها مرکز فعالیت های خود را در استرالیا گذاشته می گوید از کوچ سوم می ترسم، اینجا در کنار خانواده خود و دوستان خود زندگی و فعالیت می کنم و احساس آرامش خاصی دارم، از سویی ارتباط با مردم روی سوشیال میدیا، آسان است و وقتی من حامیان خوبی چون دوستان نازنین در رادیو جوان را دارم، چه نیازی به کوچ دیگر؟
نهایت آرزوی من، اجرای کنسرت هایی برای نسل خودم میباشد که با آنها همصدا آهنگهایم را بخوانم با آنها که مرا در طی دو سه سال اخیر از طرق مختلف تشویق کرده اند، از طریق اینستاگرام، فیس بوک و …. که احساس دین به آنها می کنم.

You can follow the
talented Donya on her website,
Instagram and Twitter
https://www.instagram.com/donyadadrasan
https://donyadadrasan.com
https://twitter.com/donyadrs