1698-2

1698-4

عکسها از هلن
————–

اینروزها در کلینیک های دکتر سام ابراهیمی یک کادر متخصص و دلسوز وحرفه ای در زمینه های مختلف فعالیت دارند وهمچنان کلینیک های دکتر ابراهیمی محل رفت و آمد چهره های معروف ایرانی و امریکایی است.
با دکتر ابراهیمی در زمینه تخصص های مختلف اش گفتگویی داریم.

خطر لخته شدن خون
دقیقاً رابطه مستقیمی بین نارسایی وریدی و سیاهرگی در پای افراد با خون لختگی در رگ های اصلی و عروقی پا وجود دارد. در صورت لختگی خون، یک موقعیت اضطراری پیش می آید و باید بلافاصله برای درمان اقدام شود.
افرادی که تحت درمان قرار نمی گیرند احتمال هدایت این خون لختگی به سوی قلب و ریه پیش می آید و دچار آمبلی های قلب و ریه میشوند که اغلب به مرگ منجر خواهد شد.
ناراحتی نارسایی وریدی و خون لختگی با تکنولوژی امروز، لیزر و فرکانس های رادیویی براحتی در کلینیک ما درمان میشود و خطر وقوع نارسایی وریدی در این افراد به حد افراد نرمال می رسد.

1698-6

• گرفتگی عضلات از چه چیزی ناشی می شود و درمان آن چگونه خواهد بود؟
– در ادامه صحبت در مورد نارسائی های وریدی، کسانی که دچار نارسایی سیاهرگ هستند به علت همان حجم بسیار زیاد خونی که در رگ ها جمع می شود و در زمان طولانی، ده تا پانزده سال این فشار در رگ ها زیاد می شود که باعث بزرگتر شدن قطر سیاهرگ های اصلی می شود. این فشار تنها در رگ نیست بلکه این فشار پخش می شود و تمام بافت های دور رگ و بافت های زیرپوستی زیر پا را تحت الشعاع قرار می دهد، بدن ما در یک درجه حرارت مشخصی آنزیم هایش شروع به کار می کنند از نظر اسیدی و قلیایی تنها در یک محیط خاصی کار خود را انجام می دهند به همان شکل راجع به فشار که صحبت می کنیم این بافت های بطور مثال پای ما در یک فشار بخصوصی می توانند کار خود را درست انجام دهند. وقتی یک مقدار این فشارها زیاد می شود و مزمن، باعث می شوند که این بافت ها از داخل صدمه ببینند و همین کم کم خورده شدن این بافت ها علائمی را در ما ایجاد می کند. هرچقدراشخاص بیشتر فعالیت داشته باشند و در حرکت باشند علائم نارسایی های وریدی کمتر درآ ن ها دیده می شود، ولی وقتی ما نشسته ایم و یا مدت طولانی در سفر هستیم در هواپیما که اکثراً می شنویم که :«پای من ورم می کند، کفشم تنگ می شود» در زمانی که عدم حرکت و فعالیت وجود دارد، مایعاتی که داخل این رگ های پرفشار هستند از دیواره های رگی بیرون زده و باعث می شود زیر پوست جمع شوند و پای ما ورم می کند.
یکی از عوامل و شاید رایج ترین علت گرفتگی عضلات ماهیچه ای پا، جمع شدن خون کثیف وافت مقدار اکسیژن بافتهای ماهیچه ای پا است که بطور مثال هنگام خواب در شب که به خصوص در استراحت هستیم، گرفتگی عضلات ایجاد می شود. البته مسائل دیگری هم هست که باعث گرفتگی عضلات پا می شود از جمله مقدار املاح و منیزیم مصرفی است.
اصولا کسانی که دچار نارسایی سیاهرگی هستند، در مکان هایی که گرما بالاست علائم بیشتر است چون که فشار داخل رگ ها با حرارت بیشتر می شود. نارسایی های وریدی در طبقات مختلف وجود دارد. معالجه افراد به یک شکل است حتی اگر علائم متفاوتی داشته باشند.
به خاطر فشار زیادی که در رگ هاست علائم زیادی از جمله:
1- فشار داخل رگ ها: فشار عصبی، خستگی، کوفتگی، ضعف بالاخص هنگامی که روی پا ایستاده و یا درحالت استراحت هستیم. این افراد صبح ها به علت اینکه پای آن ها رو تخت درحالت استراحت بوده علائم کمتری را احساس می کنند ودر طول روز اگر ایستاده و یا فعالیت کمی داشته باشند به علت جاذبه زمین علائم بیشتر می شود که این علائم اولیه این بیماری است.
2- عامل دیگر که باز به فشار داخل رگ ها مربوط می شود، مایعات سرخی داخل خون که از داخل رگ ها شروع به نشست می کنند که باعث ورم پا می شود.
3- وقتی این فشار داخل رگ ها شروع به صدمه به عصب های پا می کند: که اختلالات عصبی را درافراد ایجاد می کند- بی قراری پا، علائم عصبی پا (اختلالات عصبی) به صورت بی حسی، خواب رفتگی، سوزن سوزن شدن، سوزش، گرگرفتگی و گزگز کردن پا، نوسانات ناگهانی حرارتی در پا بدنبال دارد.
4- تشخیص نارسایی وریدی در رگهای عمقی و سطحی از طریق یک سری آزمایشات سونوگرافی خیلی راحت به مدت ده دقیقه تا یک ربع کاملا بررسی می شوند. بعد از بررسی معلوم می شود که کدام یکی از رگ ها نارسائی دارند وکدام یک احتیاج به معالجه دارند. چه موقع ما معالجه می کنیم:
اولا اشخاصی که مراجعه می کنند مسئله اصلی شان نارسائی وریدی شان است، این فشار داخل رگ ها می تواند فشار خون را در تمام شاخه های این تنه اصلی ایجاد کند و این شاخه ها هستند که هرچقدر نزدیک تر به پوست می شوند رگ ها شروع به گشادتر شدن می کنند و بصورت یک سری رگ های مارپیچی روی سطح پوست دیده می شوند و یا بصورت واریس و یا رگ های کوچکتر که از نظر ظاهری برای اشخاص مسئله ایجاد می کنند. تا زمانی که شخص علائمی نداشته باشد و صرفا مسئله ظاهری و زیبایی باشد معالجه ای را انجام نمی دهیم. برای اینکه سلامتی پا از زمانی مهم می شودکه علائم درپا ایجاد شوند و جالب اینجاست که افرادی که به علت ظاهر و زیبایی پوست مراجعه می کنند با چند سئوال متوجه علائم نارسایی وریدی می شوند و نکته دیگر اینکه درحدود 50درصد افرادی که با توجه به علائم مراجعه می کنند در سطح پا هیچگونه مشکل زیبایی ندارند.

1698-7

1698-8

1698-9

• معالجه این بیماری چگونه است؟
– حدود 8- 9 سالی است که معالجات بسیار ساده شده از طریق تکنولوژی های جدید لیزری و اشعه فرکانس رادیویی این کار انجام می شود. قبلا معالجات نارسایی وریدی کمی مشکل بود نه برای جراح بلکه برای بیمار چراکه مستلزم رفتن به بیمارستان وبی هوشی کامل و برش های فراوان و خارج کردن رگ ها بودکه دوران نقاهت بسیار طولانی داشت و چند هفته طول می کشید که افراد به سر کار باز گردند و واقعا دردناک بود ولی درحال حاضر با چند جلسه (جلسه اول سونوگرافی که تعداد جلسات را با توجه به تعداد رگ ها که احتیاج به معالجه دارند) معالجه صورت می گیرد به صورت سرپایی که اشخاص خودشان به تنهایی می توانند به مطب بروند یک مقدار داروی بی حسی در پا زده می شود که درحقیقت این دارو رگی را که مورد معالجه قرار می گیرد بی حس می کند وانرژی لیزر رگی را که گشاد شده و فشار زیادی دارد را جمع می کند و در طول زمان این رگ بسته می شود و بدن خود به خود این رگ را جذب می کند و بطور مثال بعد از 6 ماه که دوباره سونوگرافی انجام بشود اثری از آن رگ نخواهد بود. وقتی که فشار داخل رگ از بین برود و به حد طبیعی باز گردد و این فشار از روی تمام بافت های پوستی برداشته می شود و آسیب دیدگی و صدمه کم کم در طول زمان بسته به اشخاص مختلف از بین می رود. مهمترین مسئله ای که اکثر بیماران بعد از معالجه متوجه آن میشوند و ابراز می کنند این است که پای آن ها سبک می شود.

• مسئله دردپا که شامل زانوها، ساق و ران پا میشود، آیا به رگها ارتباط دارد؟ اگر به استخوان پا مربوط باشد چه درمانی را توصیه می کنید؟
– همه دردها و ناراحتی های پا، اشکالات عروقی نیست. ما در بدن بافت های مختلف، عصبی ، پوستی، استخوانی، ماهیچه ای داریم که هرکدام از اینها مشکلی داشته باشند، درمان خاص خود را می طلبند، از جمله گزگز شدن، سوزش در پاها، به نارسایی های عصبی مربوط میشود، بعضی ناراحتی ها در مفصل زانو که خشک میشوند، چون خشکی و سائیدگی و افتادن استخوان ها بروی هم، سبب درد شدید میشود که ما در کلینیک متخصص برای همه موارد داریم، که با تزریق ژل تاج خروس، در طی 3 تا 5 جلسه تزریق، تحت هدایت سونوگرافیست، خشکی و سائیدگی مفاصل برطرف شده و التهابات از بین میرود و این تزریق ها سالی یکبار انجام میشود و بعد معالجات دیگری برای بازسازی غضروف ها، با تزریق استم سل و سلول های بنیادین که در لابراتوار تهیه میشود پیگیری می شود و متخصصین ما در رشته ناراحتی های زانو، با دقت و با سیستم های جدید درمان معالجات را ادامه میدهند که البته هزینه استم سل را بیمه نمی پذیرد و افراد با همان تزریق سالانه تاج خروس، معالجات را ادامه میدهند. و اگر امکانات مالی داشته باشند استم سل بهترین درمان شیوه پایان دادن به این مشکلات است. در بعضی موارد هم شخص نیاز به جراحی زانو دارد.
• اگر گرفتگی عضلات سالها ادامه داشته درمان نیاز به زمان بیشتری دارد یا به همان سرعت که اشاره کردید معالجه میشود؟
– گرفتگی عضلات بدلیل نرسیدن اکسیژن کافی به آن عضله است. که باید مشخص شود آن عضله به چه مقدار اکسیژن نیاز دارد، شخصی که به ورزش می پردازد، پیاده روی می کند با توجه به مدت فعالیت ماهیچه هایش به خون و اکسیژن بیشتر نیاز دارد تا بالانس در آنها بوجود آید و عضله دچار گرفتگی نشود.
ورزشکارانی که حتی مشکل عروقی ندارند، ولی بمدت 80 تا 90 دقیقه ورزش می کنند، درحد بالایی از ماهیچه ها کار می کشند آب بدن شان کم میشود، مسئله کمبود کلسیم،منیزیم پیش می آید . چون به اندازه کافی به عضله اکسیژن نمی رسد و در مرحله عرضه و تقاضا، ماهیچه دچار کمبودهایی شده، دچار گرفتگی میشود.
افرادی که در شب زمان خوابیدن، ماهیچه هایشان دچار این کمبودها میشود از جمله اکسیژن اختلافات عروقی دارند. در نیمه های شب دچار این گرفتگی میشوند، اما بعد از برطرف شدن اشکالات عروقی، بمرور زمان افراد با فعالیتهای کم و معمولی، مشکل شان رفع شده و رو به بهبودی میروند البته زمان هایی که از ماهیچه های پای خود، بیشتر استفاده کنند ممکن است الز نظر سیستم بدنی، همچنان خون به همه درون شان نرسد و هرچندگاه یکبار دچار این گرفتگی عضلانی بشوند، ولی محدود و بندرت است.
• مسئله دیگر رگ های زیرپوستی هستند که بالاخص خانم ها راجع به آن گله و شکایت دارند که آیا شما درمانی برای آن ها دارید؟
– دلیل اینکه این رگ های زیرپوستی وسطحی خودشان را نمایان می کنند همان نارسایی وریدی است اگرهرکاری را تنها بخواهیم از نظر ظاهری انجام بدهیم چنانچه کسانی هم هستند که از طریق تزریقات مختلف رگ های سطحی را می بندند این ها بر می گردد چون درحقیقت تنه اصلی را معالجه نکردند پس در نتیجه مشکل حل نشده وبر می گردد ولی وقتی به مطب ما مراجعه می کنند ابتدا رگ های اصلی را مورد معالجه قرار می دهیم وقتی فشار داخل رگ ها به حد نرمال رسید رگ های سطحی را از طریق تزریقات معالجه خواهیم کرد که البته باز هم چند درصد این رگ ها از بین می روند بسته به زمان و بدن اشخاص خواهد داشت.
• معمولا این ناراحتی در سنین خاصی رخ میدهد یا در هر سنی این اتفاق خواهد افتاد؟
-همانطور که در ابتدا راجع به تمایلات ژنتیکی و خانوادگی صحبت کردیم درواقع با یک مقدار اختلالات دریچه ای ما بدنیا می آئیم وحالا درچه موقعی می شود که این رگ ها کاملا صدمه دیده را درمان کردو اکثرا در خانم ها مخصوصا در سه ماهه آخر حاملگی فشارهای لگن است که این دریچه ها را از بین می برد.

****

تماس با دکتر ابراهیمی:

16030 Ventura Blvd.
Encino, CA 91436
818-900-2700
IncredibleVeins.com

 1698-5