1706-2

1706-11

برخی رفتارها یک باره تبدیل به عادت می شوند. ممکن است شما هم در استفاده از کردیت کارت خود برخی از این عادت ها را از خود نشان دهید. این عادت ها می توانند منجر به افت امتیاز کردیت و آسیب مالی شوند.

1- صورت حساب کردیت کارت خود را به صورت کامل بررسی نمی کنید.

خواندن و بررسی تک تک صورت حساب هایی که هر ماه به آدرس (یا ایمیل) شما می آیند هم وقت گیر و هم خسته کننده است. اما بررسی صورت حساب کردیت کارت باعث می شود در صورت وجود مشکل، به آن ها پی ببرید. ممکن است شرکت های کردیت کارت در صورت حساب شما اشتباه کرده باشند و اگر شما به موقع متوجه این اشتباه نشوید، می تواند عواقب زیانباری در بر داشته باشد.

2- بدون این که از موجودی یا سقف کردیت کارت خود مطلع شوید، خرید می کنید.

اگر روزها و یا حتی هفته ها پیش موجودی کردیت کارت خود را بررسی کرده باشید، ممکن است در طول این مدت خریدی انجام دهید و آن را فراموش کرده باشید و یا مشکلی رخ داده باشد یا حتی سقف موجودیتان کاهش یافته باشد. به هر حال قبل از انجام خرید، موجودی کردیت کارت خود را بررسی کنید.

3- به جای دبیت کارت از کردیت کارت استفاده می کنید.

اگر کردیت کارت شما جوایز خاصی برای خرید در نظر نمی گیرد، لزومی ندارد از آن برای انجام خرید های خانه یا لباس و… استفاده کنید. برای انجام خرید های روزانه، از دبیت کارت خود استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که هر بار که از کردیت کارت خود استفاده می کنید، باید هزینه های آن را به موقع پرداخت کنید.

4- تنها Minimum Payment مشخص شده از بدهی کردیت کارت خود را پرداخت می کنید.

پرداخت Minimum Payment (حداقل پرداخت) برروی بدهی کردیت کارت که دارای نرخ بهره سالیانه بالایی هستند باعث می شود بازپرداخت کامل بدهی با هزینه های گزافی همراه باشد. سعی کنید که هر بار مقداری بیشتر از مبلغ حداقل پرداخت کنید تا هم بتوانید در مدت کوتاهتری بدهی خود را کاملا پرداخت کنید و هم مجبور به پرداخت هزینه های گزاف بهره نشوید. 

1706-7

1706-5

5- طبق عادت به موقع پرداخت های کردیت کارتتان را انجام نمی دهید.

پیشرفت تکنولوژی به شما این امکان را می دهد که به راحتی از طریق اپلیکیشنهای مختلف برنامه بازپرداخت بدهی کردیت کارت خود را تنظیم کنید. پس اگر همیشه زمان سررسید پیمنتها را فراموش می کنید، به سرعت چاره ای برای این فراموشی پیدا کنید. هر بار که بدهی خود را دیرتر از موعد پرداخت می کنید، مجبوربه پرداخت شامل جریمه و سودهای بالاتر می شوید.

6- برای پرداخت نکردن بدهی موجودی آن را منتقل می کنید.

انتقال موجودی کردیت کارت به شرکتی جدید روشی خوب برای بازپرداخت سودهای بالاست، اما اگر شما طبق عادت و برای پرداخت نکردن بدهی این کار را می کنید، باید بدانید که در نهایت به ضررتان تمام می شود. با هر بار انتقال موجودی، هزینه ای برای این انتقال از شما گرفته می شود و این هزینه روی مبلغ کردیت کارتتان اضافه می شود. حال شما اگر با این کردیت کارت خرید انجام دهید، خود را بیشتر دچار ضرر مالی می کنید.

7- موجودی کردیت کارت را به صورت نقدی دریافت می کنید.

گرفتن پول نقد از خودپرداز با استفاده از کردیت کارت، شامل هزینه بهره زیادی می شود و بلافاصله باید این بدهی را پرداخت کنید. هزینه بهره برای ترانزاکشنهای اینچنینی از روز برداشت پول نقد از حساب کردیتی محاسبه شده و گریس پریودی برای این مورد وجود نخواهد داشت ضمن اینکه هر بار کارمزد اضافی هم از شما گرفته می شود. سعی کنید به جای استفاده از کردیت کارت برای دریافت وجه نقد، از دبیت کارت خود استفاده کنید.

8- در حالی که نیازی ندارید، درخواست دریافت کردیت کارت جدید می کنید.

با وجود این همه تبلیغات و آفرهای متنوع از سوی بانکها هر شخصی وسوسه می شود که حتی بدون داشتن نیاز، برای دریافت کردیت کارت های جدید اقدام کند. به یاد داشته باشید که اینکوایری حاصل از این کردیت کارت ها هم به اسکور شما آسیب می زند و هم باعث می شوند که بدهیتان بیشتر شود و ممکن است بالاخره از عهده بازپرداخت بدهی های آن ها بر نیایید.

9- چیزهایی می خرید که توان خریدش را ندارید.

این هم یکی از عادت های خیلی بد است که احتمال افزایش بدهی را خیلی زیاد می کند. اگر از چیزی غیرضروری خوشتان می آید اما در حال حاضر توان خریدش را ندارید، صبر کنید و کمی بعد آن را بخرید. شما برای هر خریدی که انجام می دهید، باید مبلغ خرید به علاوه هزینه بهره آن را بازپرداخت کنید.

10- از کردیت کارت های خود استفاده نمی کنید.

اگر برای مدت طولانی از کردیت کارت خود استفاده نکنید، بانک اقدام به بستن اکانت می نماید و چنانچه اکانت مورد نظر دارای هیستوری قوی و لیمیت بالا باشد، بستن اکانت به شدت به کردیت شما آسیب می رساند. برای جلوگیری از این اتفاق، هر ۲ الی ۳ ماه یکبار با استفاده از کردیت کارت خود خرید انجام دهید.

1706-10

1706-6

1706-8

1706-9