zokaee_english

 

1722-3

1722-86

• آخرین باری که با هم صحبت کردیم، تصور نمی کردم که دوباره از شما بخواهم که با هم مصاحبه ی جدیدی در خصوص کار جدیدتان داشته باشیم. اول از همه، خدمتتان تبریک میگویم. چگونه این اتفاق رخ داد؟ چه چیزی الهام بخش این کار بود؟
– بله، طبیعتا مایه تعجب است. خیلی ممنونم! عشق من به کار با بچه ها در حال حاضر الهام بخش من است! 17 سال از آخرین عنوان رکورد جهانی ام در دنیای فوتبال می گذرد. از آن زمان تاکنون سیستم آموزشی فوتبال خودم را به کودکان در سراسر دنیا آموزش می دهم. من شروع به طراحی چندین محصول جدید فوتبال برای بچه ها کردم که تمرکز آن بر ساختن اعتماد به نفس شان می باشد. کسی که یاد بگیرد مهارت اعتماد به نفس را در فوتبال در خود ایجاد کند در اصل در زندگی اش این مهارت را ساخته و ایجاد کرده است. DVD های آموزشی من در فوتبال بالاترین میزان فروش را در سایت آمازون داشته اند. این آماری که هر ساله آمازون با توجه به انتخاب های مشتری هایش ارائه می نماید.

Tasha-Nicole Terani (TNT)

دارای سه محصول آموزشی است:

TNT Soccer Ball – TNT Confidence Cards – TNT Soccer Training Cones

این محصولات جزء محصولات پرفروش و محبوب آمازون می باشند. فلش کارت های CONFIDENCE محصولی فوق العاده است و کمک می کند بهترین راندمانی که برای یک بازیکن می شود در نظر گرفت را داشته باشد. فلش کارت ها به بچه ها ده ها کلمه مرتبط با حرکات این ورزش را نه تنها یاد می دهند، بلکه به آنها کمک می کنند این حرکات را به عمل مقتضی مربوط به این حرکت تبدیل کنند. بهبود واژگان مربوط به ورزش فوتبال، ایجاد یا بهبود اعتماد به نفس افراد و تقویت فکری و ذهنی شان از اثرات این فلش کارت ها می باشد. اگر بخواهید در کار تیمی قوی باشید تنها مستلزم این نیست که از لحاظ بدنی قوی باشید، باید بتوانید از لحاظ تیمی نیز قدرت خود را بهبود ببخشید. پس از اینکه رکورد جدیدی زده شد، از مجموعه ی رکوردهای جهانی گینس با من تماس گرفته شد. آنها سعی داشتند که با من تماسی حاصل نمایند تا در خصوص روز جهانی زن در هشت مارچ با من صحبت کنند. آنها امیدوار بودند که بتوانم یکی از رکورد های قبلی جهان در کنترل و مهارت حرکات نمایشی با توپ فوتبال را بشکنم. میخواستند کاری الهام بخش در خصوص زنان برای روز جهانی زن انجام دهند. من تحت تاثیر قرار گرفته بودم و هیجان زده شده بودم که پا جلو بگذارم و این اتفاق را برای شان رقم بزنم. آن لحظه به صورت ناگهانی تصمیم گرفتم که کاری جدید و بدیع انجام بدهم. نمیخواستم سعی کنم تا رکورد قبلی ام را بشکنم. بنابراین تصمیم گرفتم به وب سایت مجموعه ی رکوردهای گینس بروم و نگاهی به برخی از جدیدترین و بهترین رکوردهای جهان فوتبال بیاندازم. اولین موضوعی که توجهم را جلب کرد این بود که کماکان فوتبال، ورزشی مرد محور است. درست مانند سال 2003 زمانی که برای اولین بار شروع به شکستن رکوردها کرده بودم. به چک کردن سایت برای دیدن رکوردهای فوتبالی که زنان مبادرت به شکست آن کرده اند ادامه دادم اما نتوانستم رکوردی را پیدا کنم. در پایان تنها رکوردی که توانستم بدست بیاورم سریعترین حرکت نمایشی با توپ بود و در سی ثانیه اتفاق افتاده بود. بعدا متوجه شدم همین رکورد را دو مرد از دو کشور متفاوت زده اند. یکی از این آقایان دله علی است، یک ستاره در لیگ برتر انگلیس و او همچنین عضو تیم ملی انگلیس است. برایم موضوع جالب تر شد. با گینس مکاتبه کردم، و گفتم آیا این امکان وجود دارد که در گینس برای زنان همچنین رکوردی را ایجاد کنید؟ من می توانم در این زمینه ی ورزشی رکورد بزنم. جواب آنها به من منفی بود و گفتند نمی توانیم این کار را بکنیم و شما باید رکوردی که در دست این دو آقاست را بشکنید. من در جواب گفتم باشه! دقیقا همین کار را می کنم. با این کار می توانم به همه نشان بدهم که چگونه متدها و روش های خوب جواب می دهند و کار می کنند و همچنین می توانم بعنوان یک زن این دو مرد را شکست بدهم. من بارها و بارها احساس عالی بودن داشته ام. یه کمی از این دنیا سر درمیاوردم و آن چیز این بود که جهان به عینه دارد نابود می شود. برخلاف میلم و به سختی تصمیم گرفتم که با شیوع بیماری کووید 19 اقدام به ماندن در قرنطینه و خانه کنم.

1722-13

1722-89

1722-11

1722-90

• بزرگترین چالش های شما برای شکستن این رکورد چه بود؟
باید بگویم قرنطینه ی اجباری تنها چالش مهمی نسبت به بقیه ی چالش های زندگی ام بود که در طول چندین ماه با آن مواجه شدم. برایم امکان پذیر نبود که به پارک های محلی بروم و در آنجاها به تمرین بپردازم. هیچ مکانی برای انجام تمرین هایم در ماه اول نداشتم. در نهایت روز جهانی زن سپری شد و نمایندگان گینس موافقت کردند که اقدام به پخش برنامه ی من بکند و همچنین زمان دادند که تمریناتم را ادامه بدهم . هنوز در قرنطینه بودم، شروع به تمرین در اتاق پذیرایی ام کردم، هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ فکری روی خودم کار کردم. شروع کردم و از تمامی فعالیت هایم نُت برداری کردم. کاری که باید 17 سال پیش انجام میدادم، زمانی که اولین رکورد جهانی ام را زدم. شروع به تماشای فیلم رکورد دله آلیس کردم و چندین و چند بار این فیلم را ریزبینانه نگاه کردم. تعداد روپایی هایی که زده و زمانبندی مخصوص به خودم را لحاظ کردم. آن لحظه فقط داشتم دودوتا چهار تا می کردم که آیا می توانم این کار را انجام بدهم یا نه. تقریبا دو هفته این مساله طول کشید که بصورت رسمی اعلام کردم که می خواهم رکورد این دو آقا را بزنم و می توانم این کار را انجام بدهم. مانع بعدی که پیش رو داشتم پیدا کردن مکانی بود که بتوانم در آن تمرین کنم در حالیکه اعلام شده بود همه گیری جهانی ویروس کرونا وجود دارد. برنامه ی تمرینی ام را به این شکل شروع کردم، ساعت 4:30 قبل از طلوع آفتاب بیدار می شدم و هرجایی که تکه ای چمن داشت را پیدا می کردم و شروع می کردم به انجام حرکات ورزشی ام. جایی که دنج بود و دور از انسان ها و شلوغی بود. بالاخره در دبیرستان قدیمی ام مکانی را که سرباز بود پیدا کردم. آنجا در اصل زمین بازی قدیمی مدرسه بود. البته آن را را بازسازی کرده بودند وبه یک استادیوم شکیل و هنری فوتبال با زمین چمنی بی نقص و عالی تبدیل شده بود. آن زمان بود که با خودم گفتم الان هر چه میخواهم را دارم، در نتیجه شروع کردم به تمرین هر روزه و همچنین ثبت اتفاقاتی که گذراندم.
• این بار چقدر فرق داشت؟
– این بار با هر رکورد دیگری نسبت به گذشته من فرق داشت. وقتی تمرین را شروع کردم ، حقیقتا نمی دانستم چقدر این تمرینات برایم تاثیرات مثبت و عمیقی خواهند داشت. هر روز صبح تمرین هایم را در استادیوم باحال و محشری که داشتم شروع می کردم، از آنجا که هنوز طلوع نشده بود، نور ماه و کایوتی ها بودند و فضا کاملا سورئال بود. بعد از چندین هفته دیگر مطمئن بودم که کایوتی ها دارند با من صحبت می کنند و حتی طعنه میزندند و می گویند: “او نمی تواند از پس این کار برآید”. کلماتی که از گذشته خودم بیرون
می آید و طلب بخشش هایی که همچنان ناتمام مانده بود. این آخرین نبرد طولانی بود که در آن خودم را در برابر خودم قرار داده بودم. و این نوع نبرد از پارادوکس هایی است که همه ی ما درگیرش بوده ایم، و آن چیزی نیست الا شک داشتن به خودمان. اینکه خودمان را به خودمان ثابت کنیم. فهمم نسبت به این حس که نمی دانم چیست و هرچی که میخواهید اسمش را بگذارید این بود که قوی هستم. میدانستم که باید پا به جلو بگذارم و فصل بعدی و جدیدی از زندگی ام را آغاز کنم. و همه ی وجودم را آزاد کنم، و همین کاررا کردم. زمانی که در زمین تمرین می کردم، اجازه دادم تمامی دردها و رنج هایم را از وجودم رها شود. خون، عرق و اشک جزء لاینفک این تمرین هاست. همچنین ازدست دادن خانواده ام… دلم برای خانواده ام تنگ شده بود، پدرم را از دست داده بودم. دوران کودکی سخت و دلسردکننده ای داشته ام. از دبیرستان اخراج شده بودم. و دوباره به همان زمین ورزشی از همان مدرسه ای که اخراج شده بودم بازگشته بودم. و در آنجا بود که از درون خودم را آزاد کردم. هر روز از روز قبلی قوی تر و فِرزتر شدم. سپس تصمیم گرفتم تاریخی برای اقدام در جهت شکستن رکوردم لحاظ کنم. هشت می 2020 تاریخی بود که در نظر گرفتم. عدد هشت برایم تداعی کننده و نشانگر پیوندهایی در زندگی ام است. درست در ابتدای زندگی ام زمانی که یتیم شدم و در پرورشگاه رفتم. آن زمان پرورشگاه عدد هشت را برای روز تولدم در نظر گرفت. از زمان تا به امروز همیشه فکر میکنم این عدد به من قدرت می بخشد. زمانی که دیدم رکورد فروشFastest Figure Eights انجام پذیرفته است، با خودم فکر کردم، وای خدای من، دوباره شماره هشت است که دارد می درخشد. و این اتفاق ها مرتبا برایم افتاد و چندین و چند بار رکوردهایم را شکستم. در انتها به این نتیجه رسیدم، که خودم دلیل موفقیت خودم هستم، اشتیاق و انگیزه ام بخاطر وجودم است. این شد که به خودم نام BB8 را دادم.

1722-16

1722-88

1722-18

– بله، مهم ترین فردی که در موفقیت من سهم داشت و به توانایی هایم ایمان نداشت، خودم بودم. من معتقدم که بدون شک، ترس و اضطراب نمیتوانیم پیشرفت کنیم و در موقعیتی بدرخشیم. نقطه ی قوت من همواره این است که باید به دنبال انگیزه و اعتماد به نفس خود باشم. من پدر و مادر و خانواده ام را هنگام کودکی از دست دادم. شما به سرعت یاد می گیرید که چگونه به خود اعتماد کنید و چگونه خودتان به خودتان انگیزه بگیرید. اگر بدانید چگونه موانع بازدارنده مثل اضطراب ، شک و تردید، ترس و درد را کنترل کنید آنگاه متوجه می شوید همه ی آن ها محرک هستند. آنها بزرگترین محرک های جهان هستند. و شما را به پیشرفت سوق می دهند.
• چه چیزی باعث می شود که یک فرد بتواند رکورد جدیدی بزند؟
– فاکتورهای زیادی دست به دست هم می دهند تا یک فرد رکورد بزند. من به شخصه لحظه ای که تصمیم می گیرم یک رکورد را بشکنم، به یک فرد کاملا متفاوت تبدیل می شوم. باید هدفم را به سرانجام برسانم و میخواهم که این کار را بکنم. کارهایی که در طول یک روز انجام می دادم در این مدت زمان های مختلف یکسان نیست. برنامه ی کارهایم کاملا متغیر است و هر دفعه روال جدیدی را پیش می گیرم و آن متمرکز بر شکستن رکورد مورد نظرم است. یکی از موضوعات اصلی همواره برایم تعیین تاریخی بوده که می خواهم آن رکورد را بشکنم. آن را روی کاغذ می نویسم و در اصل آن تاریخی است که بطور رسمی اعلام می کنم که این رکورد را خواهم زد. زمانی که به خودتان ضرب الاجل می دهید به شما این امکان را می دهد که برنامه های روزانه معمول خودتان را بصورت مؤثرتر برایش برنامه ریزی کنید. همچنین به شما این پیام را می دهد تا بدانید که این وضعیت برای همیشه ادامه نخواهد یافت! این امکان را می دهد تا کوشش بیشتری را در یک بازه زمانی کوتاه تر انجام دهم و بهترین خودم باشم. پیشرفت در زندگی به صورت پله پله منطق من می باشد. مشکلات خانوادگی ام مرا مجبور کرد که خلاقیتم را به کار بیندازم. در زندگی ام دوست دارم هدفی در سر داشته باشم و آن را به واقعیت تبدیل کنم. زمانی که کودک بودم، برای همه کار بصورت پیشرفته برنامه ریزی می کردم و همواره مشتاق بودم و با هیجان زیاد برنامه هایم را به ثمر می رساندم. من با کیفیت بهتر می خورم، بهتر می خوابم و دیسیپلین و نظم خوبی در زندگی ام دارم و همه ی این ها را مدیون این هستم که برای روزهای آتی خودم برنامه ریزی می کنم، بخاطر این برنامه ریزی ها همیشه نسبت به آینده و اتفاقات آن هیجان وصف ناپذیری دارم و اسم این کارم را انگیزه می نامم. بعنوان یک بزرگسال همچنان این مسیر را ادامه می دهم و برایم پیشرفت به ارمغان آورده است.
• به خوانندگان ما در خصوص اولین رکوردی که ثبت کردید توضیح بدهید و اینکه چرا خواستید این هدف را محقق سازید؟
– بخاطر این اولین رکوردم را زدم که به خودم ثابت کنم من فراتراز یک مدل هستم. مدتی طولانی شغل مدلینگ را انجام می دادم و دنبال این بودم که از این فضا بیرون بیایم. دوست داشتم زندگی معنادارتر و معنوی تری را تجربه کنم. برداشتم از خودم این بود که در ادامه ی زندگی ام می توانم ثابت کنم توانایی های بیشتری دارم و آنها را عرضه کنم. همواره از اینکه در زندگی ام بخواهم خودم نباشم، تظاهر کنم یا جعلی باشم احساس ناخوشایندی داشته ام. در تجارت مدلینگ باید هزاران هزار عکس از شما گرفته شود، باید بتوانید با استانداردهای راه رفتن در مدلینگ کنار بیایید و بتوانید از پس آن بربیایید، همچنین باید بتوانید ژست ها و فیگورهای ایده آلی داشته باشید. عکس گرفتن برای من کار دشواری است. لحظه ها و ثانیه های زندگی ام را خراب می کند، بنابراین همواره با این تجارت مشکل داشته ام. از این کار لذت نبرده ام و همواره بر این باور بوده ام که این شغل، حرفه ی دلخواه من نیست. عزمم را جزم کرده بودم تا زندگی را تغییر دهم و انگیزه ام برای رکورد زنی به همین دلیل بود.
• وقتی شما هدف بزرگی نظیر رکوردزنی را دارید مهم ترین کاری که باید انجام بدید چیست؟
– هیچ وقت تسلیم نشوید بخاطر اینکه همواره تلاش زیاد به ثمر می نشیند. پس ارزشش را دارد.
• می دانم که شما مربی فوتبال کودکان زیادی هستید و میخواهید آنها را به بازیکنان بهتری تبدیل کنید. به نظر شما چه چیزی در فوتبال است که آن را تبدیل به ورزشی ویژه کرده است و چرا بچه ها باید در این ورزش شرکت کنند؟
– فوتبال نوعی هنر است و همواره به عنوان یک ورزش جهانی تلقی میشود. ورزشی است که باعث می شود همه ی مردم جهان باهم همدل و متحد شوند. فکر می کنم دلیل اینکه بچه ها فوتبال را خیلی دوست دارند این است که می دانند توسط آن می توانند با کل جهان در ارتباط باشند، نه فقط با شهر یا تیم محلی شان.
• چه پیامی برای کودکانی دارید که مربی شان نیستید؟
اگر بخواهم به بچه ها پیامی بدهم این است، هر کاری که دوست دارند را با اعتماد به نفس ، مهر و خوش قلبی انجام بدهند.
• شما همچنین بنیانگذار انجمن رویای کودکان هستید، از آخرین باری که در خصوص فعالیت های این مرکز صحبت کرده اید مدت زمانی می گذرد، بفرمایید این مرکز چگونه پیشرفت داشته است؟
– انجمن ما به منظور نگهداری از بچه ها و کودکان یتیم و رها شده دایر شده است. ما در سال 2009 با ارائه بسته های مراقبت های بهداشتی و مراکز نگهداری بچه ها در چند کشور شروع به کار کردیم. از سال 2020 ما در بیش از 96 کشور جهان بسته های مراقبت ویژه و لوازم مورد نیاز را به نوزادان و خانواده های نیازمند تحویل داده ایم. دسترسی کودکان و خانواده هایشان به بیمارستان ها در زمان هایی بحران و بلایای طبیعی و متعدد یکی از اهداف ما می باشد. همچنین دسترسی به بیمارستان برای کودکانی که در پناهگاه ها زندگی می کنند، یا به فرزند خواندگی پذیرفته شده اند نیز از اهداف ما می باشد. کمک ما بر تمامی نوزادان، کودکان و خانواده هایی که نیازمند کمک های ما هستند تمرکز یافته است.
• برنامه های آتی شما چیست؟ و در حال حاضر برای چه کاری برنامه دارید؟
– در حال حاضر مربی گری دختر بچه ای به نام ماکیرا بر عهده دارم، همچنین از خانه مدیریت و کارهای مربوط به فروش محصولاتم را دنبال می کنم. همچنین در حال طراحی مجموعه دیگری از مجموعه های آموزشی ام در زمینه فوتبال نیز می باشم و کارهای مربوط به این مجموعه تا آخر امسال تمام خواهد شد. هر ساله تعداد معدودی شاگرد را می پذیرم و این افراد با من به صورت خصوصی آموزش می بینند. همچنین زمانی را برای صفحه ی اجتماعی اینستاگرامم لحاظ کرده ام. امیدوارم از طریق رسانه های اجتماعی به زنان و کودکان بیشتری دسترسی داشته باشم و از ایشان در زندگی ام الهام بگیرم.

Instagram: @tntsoccersystem
www.tntgosoccer.com
www.ecdnonprofit.org