Javanan-Hafthonar-1280-11

Don’t  Take it Personal‌
بزرگترين و پربازيگرترين نمايش كمدي موزيكال
تاريخ خارج از كشور به صحنه مي‌آيد

گنج قارون نمي‌خوام

 

“فرزان دلجو” بعد از 33‌ سال به صحنه مي‌آيد
“حميد شب خيز” براي نخستين بار در (گنج قارون) ايفاي نقش مي‌كند و مي‌خواند!

 

يادداشت اول
روز و روزگاري كه سينماي ايران يا بقول مدعيان روشنفكري آن زمان (فيلمفارسي) ميرفت تا در هجوم فيلمهاي رنگين امريكايي، اروپائي و هندي بعنوان صنعتي از دست رفته رنگJavanan-Hafthonar-1280-2 ببازد، فيلمي بر پرده سينماهاي كشور به اكران رفت با نام >گنج قارونفردينگنج قاروننمي‌خوامآيا اين نمايش با حضور 8‌ بازيگر ايراني و 4‌ بازيگر امريكايي و با نامهاي شناخته شده سينما- تاتر و تلويزيون و موسيقي نگاهي دوباره  و  امروزي به اين قصه مردمي‌است يا كلا تنها شباهت نام است؟  كه براي اولين بار چنين نام هايي گرد هم مي‌آيند  تا نمايش  پر هزينه اي را در ابعادي وسيع بر صحنه بياورند.
از >فرزان دلجو< نويسنده و كارگردان نمايش گنج قارون  سئوال ميكنيم :Javanan-Hafthonar-1280-3
– با توجه به كارنامه هنري شما در زمينه سينما و همچنين ارائه تاترهاي موفق در خارج از كشور كه بيشتر به گيشه توجه دارد آيا  (گنج قارون) هم در اين مسير حركت ميكند.
فرزان دلجو: بي ترديد. چرا كه سيما، تاتر و بطور كلي هر هنري كه دچار عدم يا كمبود  مخاطب باشد، هنر مهجوري است كه  تنها بدرد آرشيو خانگي هنرمند مي‌خورد!
– بعبارت ديگر شما در كارهايتان پل بين هنر و تجارت را در نظر مي‌گيريد؟Javanan-Hafthonar-1280-4
– طبيعي است كدام هنرمندي يا كادر سازنده‌اي  را  سراغ داريد  كه استقبال تماشاگر نخستين خواسته اش نباشد؟
– در محافل هنري گمانه زني هايي درباره نمايش (گنج قارون) بر سر زبان هاست. آيا اين نمايش شباهتي به قصه فيلم  خاطره انگيز و ركوردشكن >گنج قارون< دارد؟
 شايد نه! شايد بله! سئوال بعدي را بفرمائيد؟
– چگونه شد كه >فرزان دلجو< بعد از سي و  سه سال فعاليت در زمينه نويسندگي و كارگرداني  اين‌بار بعنوان بازيگر هم به صحنه مي‌آيد؟Javanan-Hafthonar-1280-5
قصه اين ماجرا بر ميگردد به حدود يك سال و نيم  پيش كه دوست بسيار عزيزم >حميد شب خيزحميد< در كار تلويزيون و ارتباط با هموطنان بدليل كلام و چهره دلنشين و بي ادعايش جايگاه شايسته اي در قلب هموطنان سراسر جهان ايجاد كرده و بي ترديد از آن چهره هاي تكرار نشدني است.
– يعني طر ح >حميد< شما را وسوسه كرد؟
– دقيقا! اما با يك شرط كار را آغاز كردم.
– چه شرطي؟!
بهتر است خودش توضيح دهد!
– آيا  حضور شما دو نفر در يك نمايش صرفا در جهت  جلب مخاطب بيشتر است؟
ببينيد! در اين نمايش براي اولين بار 12‌ نفر بازيگر و رقصنده در صحنه  حضور دارند پس تنها  به صرف حضور >حميد< و من و همچنين بهره وري از چهره هاي پر سابقه تاتر سينما و تلويزيون اين نمايش به صحنه نمي‌آيد. بلكه  بايد  همه عوامل دست در دست هم مجموعه‌اي دلنشين و  قابل قبول را ارائهJavanan-Hafthonar-1280-6 دهند.
نمايش گنج قارون  يك كمدي-موزيكال است؟
 دقيقا! ضمن اينكه يادمان باشد ما مردم  بدليل  مشكلات گوناگوني نياز به ساعاتي زنگ تفريح داريم و از آنجايي كه طنز و موسيقي دركنار نوستالژي  ميتواند يخ گرفتاري ها و مشكلات  را آب كند. اين نمايش بي ترديد. درانجام اين مهم نقش اساسي دارد.

حميد شب خيز:
حميد شب خيز (چهره سرشناس تلويزيون) درباره حضور خود در نمايش (گنج قارون نمي‌خوام) مي‌گويد:Javanan-Hafthonar-1280-7
سي سال فعاليت تلويزيوني يا بهتر بگويم 30‌ سال در پيشگاه پرمحبت هموطنان قرار داشتن اين فرصت را ايجاد كرد تا در بسياري از اوقات، زندگي را با  فاميل  بزرگ ايراني هم نفس شويم و در نهايت  از سليقه  هم،  شناختي عميق و متقابل پيدا كنيم.  اين مسئله باعث شد تا حدود يك سال و نيم پيش طرح يك نمايش مردمي را با >فرزان دلجوفرزان< گفت بشرطي اين نمايش را مي‌نويسم و كارگرداني مي‌كنم  كه خودتو در آن بازي كني!
پيشنهاد غير منتظره اي بود. بازيگري آنهم بازي در صحنه تاتر! بلافاصله گفتم قبول! به شرطي كه خودت هم دراين نمايش بازي كني!
چرا كه حضور (فرزان دلجو) اين چهره محبوب  سينما و  مبتكر تلويزيوني  بعد از قريب  سي و دو سال غيبت از صحنه بعنوان بازيگر براي بسياري جذاب و  سئوال برانگيز است.
نمايش كمدي موزيكال >گنج قارونفرزان< در انتخاب بازيگران و نوع كارگرداني اين نمايش، فرصتي است براي من كه براي اولين بار بر صحنه اي ظاهر ميشوم كه سفري است  سه ساعته به دنياي خنده و اشك و موسيقي آنهم با طنزي بسيار شيرين. درواقع  پيش خودمان باشد به رينگ بوكس حرفه اي هايJavanan-Hafthonar-1280-8 نمايش پاي مي‌گذارم! اما به شما قول ميدهم كه اهل ناك داون وناك اوت نيستم!

شاهين جامعي
(بازيگر تئاتر و برنامه ساز تلويزيوني) ميگويد:Javanan-Hafthonar-1280-9
تئاتر انگيزه ايست از زندگي و هنر. مقوله اي پر از فكر در روزمره زندگي. گاه شيرين، گاه تند  و گاهي تلخ چون حقيقت!
طعم تاتر بسته به مزاج اجتماعي است ولي معنايش عمق احتياج به نكات مفقود درك  انسانهاست در جامعه پرتلاطم  برون مرزي تلخي حقيقت را شيريني طنز بي حساب مي‌كند.
نمايش >گنج قارون< حسابي است  كه نويسنده - كارگردان و بازيگران با بيننده خود دارد! حسابي تسويه شده و پاياپاي.
سرگرمي و دل گويي باما…دلگرمي و دلجويي با شما.

نينا نايبي(بازيگر سينما و تاتر)
درباره حضور در نمايش گنج قارون:Javanan-Hafthonar-1280-10
كاركردن با اين بقول فرنگي ها
Dream Team‌ هميشه براي من توام با يادگيري تازه گي ها بوده است. من حدود ده سالي است كه بعلت مشغله حضور در نقش هاي كوچك و بزرگ سينماي امريكايي از صحنه تاتر دور بودم. اما دعوت از من براي شركت در اين نمايش آنهم با حضور كساني كه واقعا به كار و هنرشان اعتقاد دارم و احترام مي‌گذارم بسيار دلچسب و جالب است به ويژه اينكه  نقشي را كه در >گنج قارون< برعهده دارم،  نقشي متفاوت و پر از پيچيدگي است كه با طنز زندگي آميخته است.

آنتوني شمس، بازيگر ومجري
 برنامه هاي تك نفره كمدي مي‌گويد:
براي من بيشتر از شركت در فيلم  شركت در نمايش >گنج قارون<  كه به دريافت جايزه اسكار نائل آيد، هيجان انگيز است. آنهم بازي در صحنه اي با شركت اين نامهاي پرآوازه.

بهرام وطن پرست
(بازيگر پرقدرت تئاتر و سينما:)
درطول سالهاي طولاني فعاليت  بر پرده سينما و صحنه تاتر و اجراي نقش هاي گوناگون با كارگردانان و  بازيگران صاحب نام سينما و تئاتر ميتوانم به جرات بگويم كه نمايش >گنج قارون<‌ فصل تازه اي در كارنامه هنري  من است شركت  در نمايشي در كنار نامهاي محبوب هنر براي من همواره پر جاذبه بوده است. به ويژه اينكه اين  نمايش از نظر فرم، محتوا، تعداد بازيگران و طنز محكم و انتقادي آن ميتواند سرآغاز فصل تازه اي در تاتر دوران مهاجرت باشد.
عليرضا قادري
(مجري و برنامه ساز تلويزيوني)
وقتي بمن گفتند خود را براي نقشي در نمايش >گنج قارون< آماده كنم تا چند روزي شوكه بودم. مرتب از خود مي‌پرسيدم من و صحنه تاتر؟!
اين تجربه براي من زيباترين تجربه زندگي است.