JavavnanHaftHonar1295-01

ابي خواننده محبوب مردم در طي 4دهه
بعد از 3‌ سال دوري از لس آنجلس

شنبه شب 14‌ اپريل،
درسالن بين المللي نوكيا تياتر NOKIA  THEATRE‌
لس آنجلس بروي صحنه مي‌آيدشنبه

‌ابي خواننده محبوب سه نسل،  بعد از چند سال،  بنا به خواسته دوستداران فراوان خود،  در لس آنجلس بروي صحنه مي‌آيد ابي در شنبه شب 14‌ اپريل در سالن بين المللي نوكيا تياترJavavnanHaftHonar1295-02 لوس آنجلس، تدارك زيباترين كنسرت را براي دوستداران خود ديده است.
• از ابي مي‌پرسيم چرا چند سالي بود كه در لوس آنجلس  روي صحنه نرفته بودي؟
مي‌گويد:  خيلي دلم ميخواست براي مردم با احساس اين شهر كنسرت بزرگ ديگري اجرا كنم، ولي قراردادهاي پياپي در اروپا و خاور دور وخاورميانه و خلاصه نقاط  مختلف دنيا،  اين شانس را از من گرفته بود،  ضمن اينكه من به همه قراردادهايم پابند هستم و اگر قولي به كسي بدهم،  تا پاي ضرر خود مي‌ايستم،  همين قراردادها مرا از شهري كه اولين پايگاه من دركوچ اجباري ام از ايران بود دور ساخت وحتي درست 3‌ سال امكان اين كنسرت ها پيش نيامد تنها خوشحاليم اين بود كه خيلي از ايرانيان مقيم لوس آنجلس را در كنسرت هاي لاس وگاس مي‌ديدم و از محبت شان سرشار از انرژي مي‌شدم.
• اين كنسرت با چه امكانات و تداركاتي آماده  شده است؟
– من با كمك احمد مسعود، دوست هميشه مهربان و با حمايت و دورانديشي همسرم مهشيد و پسرم فرشيد تدارك يك كنسرت بزرگ وكاملا متفاوت و استثنايي را ديده ايم، يك اركستر بزرگ كه احتمالا با همكاري 24‌ و 26‌ نوازنده نامدار است، باسازهايي كه خيلي كم دركنسرت هاي من ديده ايد، روي صحنه مي‌آئيم، براي نورو صدا،  از دو سهJavavnanHaftHonar1295-03 هفته پيش با چند مهندس با تجربه،  آمادگي  پيدا كرديم، من برايم بسيار هيجان انگيز است كه در سالن باشكوه نوكيا تياتر روي صحنه بروم، صحنه اش را ديده ام شاهداجراي برنامه هاي خوانندگان بزرگ امريكايي بوده ام،   فضايي بسيار زيبا، با سيستم و تكنيك هاي مدرن، به خواننده امكان اجراي بهترين ها را ميدهد. من براي اولين بار است كه بروي صحنه نوكيا تياتر ميروم و بهمين سبب خود را براي يك كنسرت كاملا متفاوت آماده نمودم.
من هميشه با كمك ياران خود،  پيش بيني يك سري برنامه هاي سورپرايز را مي‌كنيم چون دلم ميخواهد مردمي‌كه با آن همه اشتياق بديدار برنامه مي‌آيند،  از هرلحظه برنامه لذت ببرند و تا پايان حتي يك لحظه احساس كسالت نكنند و بقولي چشم از صحنه بر ندارند.
• شنيديم آن شب يك گروه از مهمانان سرشناس هنري، اجتماعي، فرهنگي ايراني و غير ايراني حضور دارند؟
– هميشه من از همكاران خوبم،  از چهره هاي محبوب وقابل احترام جامعه دعوت ميكنم،  خيلي ها خودشان تلفن كردند و گفتند آن شب در نوكيا خواهند بود، معمولا در چنين برنامه هايJavavnanHaftHonar1295-04 بزرگي، هنرمندان و دست اندركاران بزرگ امريكايي ورسانه هاي گروهي نيز مي‌آيند،  چون آنها درواقع مي‌خواهند هنر سرزمين هاي مختلف را محك بزنند و بررسي كنند و من هميشه اين اميد را دارم كه آنها خود راه را بروي  هنرمندان ايراني بگشايند،  چون در زمانه اي كه بسياري از شخصيت هاي برجسته ايراني در سازمان هاي جهاني در امريكا،  سرآمد هستند، هنرمندان سينما نيز مسئوليت ها را بر دوش دارند،  بمرور در عرصه  سينما ايرانيان قد علم كردهاند، و مسلما جاي دست اندركاران موزيك خالي است. چون بجرات موزيك ايراني و هنرمندان ايراني هيچ كم وكسري ندارند و شانه به شانه بزرگان موزيك امريكايي پيش ميروند.
• درجريان كنسرت هاي نوروزي ات بوديم،  خوشبختانه همه جا با اقبال مردم روبرو بودي؟
– من همين چند روز پيش تور بزرگ نوروزي خود را پايان دادم. يك تور پر از خاطره بود،  7‌ كنسرت در سراسر جهان، در طي 10‌ روز كه اگر براستي عشق به مردم نبود، اگر آن همه شوق و ذوق و تشويق را نمي‌ديدم، خستگي در تنم مي‌ماند، ولي باور كنيد هر كنسرت از ديگري پرشورتر و  دلنشين تر بود. با توجه به اين كه اينروزها  پول ايران در مقايسه  با دلار در بدترين شرايط خود قرار دارد،  مردم زمان خروج از ايران كمترين پول را ظاهرا با خودمي‌آورند،  ولي هموطنان ما هميشه مغرور،  سرافراز و دست و دلباز هستند،  در هر كشوري،  به بهترين هتل ها و رستوران ها ميروند  بيشتر كنسرت ها را سولدآت مي‌كنند و من نوروز امسال آنچنان مردم راJavavnanHaftHonar1295-05 پرشور و همصدا و در ضمن از سنين نوجوان و جوان ديدم كه به هيجان آمدم،  و وقتي مي‌ديدم  همه سالن با من مي‌خوانند،  بغض گلويم را مي‌فشرد.
•مي‌دانيم كه تور سراسري ات همچنان ادامه دارد؟
– تور سراسري من در ماه مي، با كنسرت هايي در فلورانس ايتاليا، سيدني،  ملبورن و بريسبان  استراليا،  در  ماه جون در لندن ادامه دارد.
من همه ساله در نوروز، هموطنانم را از همه نقاط ايران،  با زبان ها و سنت هاي خاص خودشان در نقاط مختلف دنيا ديدار مي‌كنم. انگار به سرزمين خودم سفر كردهام،  انگار در آذربايجان،  خوزستان، خراسان، كردستان، بلوچستان،  سيستان، شمال ايران، تهران واصفهان و شيراز روي صحنه هستم، خودشان بوي ايران، بوي خاك وطن،  بوي تك تك  شهرهاي آن سرزمين را مي‌دهند. بوي ياس بوي گل محمدي،  بوي گلاب.
• شاهديم كه همكاريهاي تازهات با شادمهر عقيلي آهنگساز و خوانندهJavavnanHaftHonar1295-06 توانا،  ثمر خوبي ببار آورده است.
– بله براستي چنين است،  هفته آينده بروي يك موزيك ويديوي تازه و بسيار زيبا و پر هزينه،  با آهنگي از شادمهر عقيلي بنام  بدبين  كار مي‌كنم كه خيلي به محتواي آهنگ و تدارك و تهيه موزيك ويديويش  دلبستگي دارم ضمن اينكه بروي يك پروژه بزرگ انساني با شادمهر در آينده كار خواهيم كرد كه از جنبه هاي احساسي و انساني خاصي سرشار است.
در نهايت هيجان زده كنسرت بزرگ 14‌ اپريل در نوكيا تياتر هستم كه آغازي تازه براي كنسرت هاي آينده ام در امريكاست.