1320-20

 

 

 

دوستداران استاد شجريان در سراسر جهان زادروز تولدش را جشن مي‌گيرند

  

روز اول مهر زادروز تولد استاد مسلم آواز شجريان مي‌باشد كه دوستداران فراوان اين خواننده صاحب نام در سرتاسر دنيا در غياب اش جشن هاي كوچكي برپا كردند ضمن اينكه دوستان استاد هم با حضور شجريان تولد او را در خارج از كشور جشن گرفتند.

استاد شجريان متولد مشهد است كه آخرين آلبوم او نتوانسته مجوز انتشار در ايران را از سوي وزارت ارشاد دريافت كند.

 

1320-31 

بهمن زرين پور در بستر بيماري

  

دوستداران سريال هاي تلويزيوني، سريال بياد ماندني دائي جان ناپلئون ساخته كارگردان صاحب نام سينما و تئاتر و تلويزيون ناصر تقوايي راكه همچنان جذابيت هايي براي ديدن چندباره دارد درخاطر دارند از جمله نقش(پوري فش فشو) كه بازيگر آن بهمن زرين پور بود و بعدها خود بكارگرداني سريالهاي تلويزيوني وفيلم هاي سينمايي روي آورد و خيلي ها چهره اش را بخوبي بياد دارند كه اين روزها در سن كهولت در بستر بيماري بسر ميبرد و همسرش كه خود يكي از بازيگران خوب است پرستارش شده است.

  

 1320-29

 كتاب ارزنده خاطرات ايرج گرگين

 

زنده ياد ايرج گرگين از مديران بنام و ارشد راديو و تلويزيون پيش از انقلاب با راه اندازي راديو تهران و شبكه دو تلويزيون ملي ايران نامي‌پر افتخار براي دوستان وهمكارانش بجا گذاشت ضمن اينكه او در غربت هم برنامه هاي راديو و تلويزيوني به معناي واقعي ارائه داد كه در تاريخ راديو و تلويزيون درغربت ثبت شد.
ايرج گرگين كتابي به همت همسرش و ياري فرزندش افشين گرگين انتشار داده كه خاطراتي بس ارزنده  نه تنها براي امروز بلكه براي آيندگان مي‌باشد و در آن آمده كه براي دست يابي به قله هاي بالاتر از چه موانع پرخطري بايد عبور كرد. ايرج گرگين كار خود را از راديو تهران با يك برنامه ساده شروع كرده و بتدريج نامي‌غرورآميز در رسانه ها شد.
كتاب او از سوي شركت كتاب با نام اميد و آزادي به ويراستاري دكتر ماندانا زنديان منتشر شده است.

 

1320-25

گلچين دو عزيز از دست داد

 

نادر گلچين خواننده صاحب نام1320-28 كه ازخوانندگان وزارت فرهنگ وهنر پيش1320-30 از انقلاب بود پس از انقلاب ديگر درزمينه خوانندگي فعاليتي نداشت بفاصله زماني كوتاه دختر وهمسر خود را از دست داد.ناديا گلچين كه نزديك به سي سالي فعاليت بازيگري در زمينه سينما و تئاتر و تلويزيون داشت پس از يك بيماري طولاني مدت ريوي سرانجام به ديار باقي شتافت كه هنوز چهلمين روز درگذشت او فرا نرسيده بود نادر همسر خود را هم از دست داد كه تسليتي داريم براي هنرمند ارزنده.

 

1320-24

فرانك به ايرانگردي مشغول است

 

فرانك ميرقهاري از بازيگران خوب سينماي ايران كه پس از سالها سكونت در لوس آنجلس و واشنگتن فعاليت در زمينه كنسرت و بروي صحنه آوردن تئاترهاي ايراني نزديك به دو سال پيش به اتفاق همسرش دكتر فرهودي به ايران بازگشت1320-22  پس ازچند ماهي تصميم گرفت كه در ايران ماندگار شود. فرانك بتازگي به اتفاق همسرش ايرانگردي را شروع كرده و در نظر دارند با يك نگاه تازه به ايران امروز كتاب مصوري را تهيه كنند ضمن اينكه فرانك در اين گشت و گذار همراه همسرش با هنرمندان قديمي گفتگوهايي را آغاز كرده و بهمراه فيلم و عكس  قول همكاري با جوانان را داده تا تعدادي از اين گفتگوها را در اختيار مجله بگذارد.
عكس فرانك را در كنار ياسمين خواننده دهه چهل و پنجاه وهمسرش پرويز ايزكار از خبرنگاران معروف زمان خود نشان ميدهد.

 

1320-26

بوسه اي كه دردسرآفريد

 

نيكي كريمي يكي از بازيگران خوب سينما و تئاتر وتلويزيون كه ضمن اينكه بازيگر خوبي است از چهره اي زيبا هم برخوردار مي‌باشد.نيكي كريمي كارگرداني چند فيلم سينمايي و يكي دو كار تئاتري دركارنامه هنري او به چشم ميخورد در هفته گذشته جوايز دريافتي خود راكه در فستيوال هاي گوناگون بدست آورده بود به موزه خانه سينما كه مديريت آنرا استاد انتظامي‌ عهده دار مي‌باشد اهدا كرد.
نيكي كريمي در ورود به موزه سينما وقتي با استاد انتظامي‌ روبرو گرديد استاد را بغل كرد و يك بوسه به گونه هاي او زد كه همين حركت نيكي كريمي پيامدهاي گوناگوني را در چند سايت داشت.

 

 1320-27

فيلم ايراني كانديداي اسكار

 

فيلم يك حبه قند ساخته رضا ميركريمي از كارگردانان خوب و بنام سينما و تئاتر و تلويزيون كه قبلا فيلم «زير نور ماه» و «خيلي دور خيلي نزديك» او جوايزي را دريافت كرده بود از سوي سينماي ايران كانديداي اسكار دو هزار و سيزده شده است از جمله بازيگران بنام اين فيلم نگار جواهريان و رضا كيانيان مي‌باشند. 
فيلم يك حبه قند چندي پيش در امريكا و كانادا اكران شده بود،  فيلم يك حبه قند سوژه اي كاملا ايراني دارد و داستان در يك خانه و يك فاميل كه همگي اهل يزد مي‌باشند دور ميزند.