mahrampic

مشحون: لغو فینال باشگاه‌های آسیا نتیجه پیگیری ما بود

1325-23

photo-12

محمود مشحون درباره اتفاقات اخیر در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا و موضع فدراسیون ایران اظهار کرد: من درباره نام ایران با کسی شوخی ندارم. بدهکار آن‌ها نیستیم که هر کاری می‌خواهند انجام دهند. چطور اینقدر ظلم را بپذیرم و حرفی نزنم؟ زمانی که دیدم چه اتفاق‌هایی در آن مسابقه افتاده و با توجه به شرایط خود کشور لبنان به سرعت موضع فدراسیون بسکتبال ایران را به گوش رییس کنفدراسیون رساندم و در نهایت نتیجه‌اش را نیز دیدیم.
وی درباره اتفاق‌های افتاده در این رقابت‌ها به ایسنا گفت: ابتدای مسابقه شرایط خوب بود اما در دیدار دو تیم مهرام و الریاضی داوران قزاق به وظایف خود عمل نکردند و هر گونه که خواستند سوت زدند. در جریان همین بازی حاشیه‌ها ایجاد شد و داور قزاقی به اشتباه صمد نیکخواه بهرامی را از مسابقه اخراج کرد. از طرف دیگر دخالت‌های بی‌مورد هاکوپ خاجیریان نیز فضای حاکم بر مسابقه را بدتر کرد. اما مهم‌تر از هر چیز حاشیه‌های ابتدای مسابقه بود. زمانی که سرود پخش شد، تماشاگران لبنانی سکوت نکردند و به همین دلیل صمد نیکخواه بهرامی به روی نیمکت نشست و دیگر بازیکنان نیز قصد داشتند زمین را ترک کنند که مسئولان تیم با هوشیاری از این اتفاق جلوگیری کردند.1325-19
رییس فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: در همه جای دنیا عرف است زمانی که سرود هر کشور پخش می‌شود، تماشاگران می‌ایستند و به احترام سرود سکوت و پس از آن با تشویق به تیم مقابل ادای احترام می‌کنند. اما در لبنان این اتفاق نیفتاد و از همان ابتدای دیدار،‌ حاشیه ایجاد کردند. خوشبختانه آقایان صمدزاده و گنجی خیلی باهوش عمل کردند و اجازه ندادند تیم‌شان ضربه بخورد. مصطفی هاشمی، سرمربی تیم نیز با زیرکی بازیکنان اصلی‌اش را از زمین خارج کرد و به این دلیل که می‌دانست در این مسابقه شکست خواهند خورد، به بازیکنان جوانش فرصت داد. کاملا مشخص بود که در این مسابقه مهرام نتیجه را واگذار خواهد کرد چرا که از قبل چنین اتفاق‌هایی را پیش‌بینی کرده بودند. خوشبختانه در این شرایط فدراسیون بسکتبال موضع خود را به کنفدراسیون آسیا اعلام کرد و نتیجه‌اش را که لغو مسابقه در لبنان بود، گرفت.
مشحون با اشاره به پیشنهادهایش به کنفدراسیون آسیا بیان کرد: سه پیشنهاد در نامه‌ام به کنفدراسیون اعلام کرده بودم. 1- لغو فینال در لبنان، 2- اجرای بازی در کشوری بی‌طرف و 3- استفاده از داوران اروپایی در صورت برگزاری دیدار فینال در لبنان. مسئولان لبنانی ابتدا زیر بار این پیشنهادها نرفته و مقاومت کردند اما در نهایت دیدید که فشار ما از ایران پاسخ داد و این مسابقه لغو شد.
رییس کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا درباره میزبانی لبنان از جام ملت‌های آسیا در سال 2013 به ایسنا گفت: با این وضعیت به هیچ وجه مصلحت نیست جام ملت‌ها در لبنان برگزار شود. آن‌ها نتوانستند از 5 باشگاه میزبانی کنند حالا چطور می‌خواهند پذیرای 16 تیم آسیایی باشند؟!
وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران می‌تواند میزبانی جام ملت‌ها را بگیرد؟  گفت: فیلیپین دومین1325-20 نامزد میزبانی و ما به عنوان سومین نامزد شناخته می‌شویم که فکر می‌کنم احتمال میزبانی ما خیلی کم است. باید بدانیم که گرفتن میزبانی در سطح آسیا تنها یک کار فردی و ورزشی نیست. اکثر کشورهایی که هم‌اکنون در رشته‌های مختلف میزبانی مسابقه‌هایی را می‌گیرند با رایزنی‌های سیاسی و بین‌المللی موفق می‌شوند. امروز سفرای کشورهای مختلف هستند که می‌توانند با رایزنی نظر کشورها را برای برگزاری یک رقابت در کشور خود جلب کنند که این کار در ایران انجام نمی‌شود.
مشحون ادامه داد: برخی شرایط حق و کتمان‌ناپذیر است. برای برگزاری یک رقابت بین‌المللی در ایران باید فعالیتی گروهی انجام شود. هم‌اکنون من درباره اتفاق‌هایی که در لبنان افتاد تمام زورم را زدم و نتیجه‌ هم گرفتم اما آیا این زور من برای میزبانی جام ملت‌ها کافی است؟ ایران از نظر فنی حرف اول را می‌زند اما از نظر امکاناتی متاسفانه شرایط خوبی نداریم. تا کی بنالیم؟ تا کی التماس کنیم و به جایی نرسیم؟1325-21
رییس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا درست است هاکوپ خاجیریان اطلاعات نادرست به شما می‌دهد، بیان کرد: به هیچ وجه. از تمام این مسائل بگذریم آقای خاجیریان مدیری توانمند و قدرتمند است. اگر کسی کارش را بلد نباشد شخصیتی متزلزل پیدا خواهد کرد اما او کارش را به خوبی بلد است. حالا صحبت‌هایی نیز به او نسبت داده می‌شود که به نظر من درست نیست. او در این مدتی که با من همکار بوده، به خوبی قدرت مدیریتش را نشان داده است.
وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا میزبانی الریاضی بر هویت لبنانی او تاثیر نگذاشته تا چنین اتفاق‌هایی در رقابت‌ها بیفتد؟ توضیح داد: هاکوپ در لبنان طرفداری ندارد. کشور لبنان با خود او طرف است اما چون لبنانی است، مورد چنین اتهام‌هایی قرار می‌گیرد.
مشحون در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه پس چرا به خود اجازه داد در دیدار برابر الریاضی و مهرام دخالت کند گفت: همان ابتدا گفتم دخالت او بی‌مورد بود. او نباید به وسط میدان می‌آمد و دخالت می‌کرد چنین اتفاقی در دیدار این دو تیم در تهران نیز افتاد اما مگر من از جایم تکان خوردم. نباید یک مدیر در صحنه‌ای که به او ارتباط ندارد وارد شده و دخالت کند.