1322-46

مروري بر فيلم:  پروازFlight
کارگردان: رابرت زمیکیس
بازیگران: دنزل واشنگتن- دان چیدل
کیلی رایلی-جان گودمن- بروس گرین وود

1326-34

گروه سازندگان و بازیگران فیلم Flight، همه حرفه ای و آگاه هستند، از کارگردان فیلم «رابرت زمیکیس»گرفته تا فیلمنامه نویس جان گاتینس، تا فیلمبردار آن دان بورگس و بازیگران توانایش بخصوص «دنزل واشنگتن» کارگردان فیلم، در سال 2000، فیلم ماندنی Cast Awayرا ساخت و بقولی با 12 سال وقفه، با این فیلم پرارزش و پر فروش بازگشته است. فیلمنامه نویس فیلم تا امروز آثار متفاوتی چون Real Steel و Dreamer را ارائه داده است.
فیلم ماجرای یک پرواز با 102 مسافر است که از اورلاندو بسوی آتلانتا پرواز می کند، آن هم در یک روز طوفانی، با ابرهای تیره و باران شدید، ولی نکته ای که از همان آغاز تماشگر را دچار هیجان می کند، خلبان با سابقه «ویپ ویتکر» است که نقش او را «دنزل واشنگتن» با همه توانایی و ابتکار عمل بازی میکند، «دنزل» هر نقشی را با توجه به نبوغی که در او وجود دارد می پروراند و در نهایت کمال ارائه می دهد، درآغاز فیلم «ویپ» را می بینیم، دو ساعت قبل از پرواز، یک شب پر از مستی، نشئگی، مواد مخدر و لذت رابطه با یک مهماندار سکسی راپشت سر گذاشته و در همان لحظه بیداری، هم مشروب اش را سر می کشد وهم موادش را مصرف می کند و جان 102 مسافر را نیز در دست می گیرد.1326-36 در آغاز پرواز، یک حرکت آگاهانه و نجات بخش از خلبان ویتکر می بینیم ولی با خواب آلوده شدن اش، ناگهان فاجعه آغاز میشود،کنترل پرواز از دستش خارج می شود، ولی در لحظاتی دلهره آور، اقدام به نجات مسافران هواپیما می کند.
درحالیکه هواپیما با ابتکار و ظاهرا شجاعت خلبان ویپ، ماهرانه با زمین برخورد می کند و جان 6 نفر از جمله معشوقه ویپ را می گیرد، بقیه نجات می یابند، خود ویپ و کمک خلبان درحال اغما در بیمارستان بستری می شوند و در همان روزخلبان ویپ یک قهرمان ملی میشود، اما ماجرا در همین نقطه تمام نمی شود، چون یافتن الکل بالا و مواد مخدر درخون خلبان، ماجرا را بکلی تغییر میدهد.
«ویپ» که حالا خود را با دو عنوان قهرمان و مجرم روبرو می بیند، دوباره به الکل پناه می برد، برخورد ویپ با همسر سابق اش وپسرش از صحنه های دراماتیک و در ضمن زیبای بازیگری «دنزل واشنگتن» است، به جرات  صحنه هایی در این فیلم جای دارد که کمتر بازیگری چون دنزل  قادر به بازی آن است. 
فیلم از همان آغاز ارزش های خود رانشان میدهد، فیلمبرداری زیبا وهنرمندانه «دان بورگس» و موزیک شنیدنی «الن سیلوستری» چیزی را برای یک فیلم کامل، جای نمی گذارد، همه بازیگران ازدنزل رهبر، تا «جان گودمن» «کلی رایلی» «بروس گرین وود» و «دان چیدل» همه در نقش های خود جا افتاده و تماشاگر را به دنیای واقعی یک حادثه رهنمون می شوند.
بعد از سالها اگر بدنبال دیدن یک فیلم پرهیجان، با بازی های درخشان، با پیام های ویژه انسانی، با چارچوب محکم و حرفه ای می گردید، این فیلم را ببینید.

مروري بر فيلم: ‌Alex Cross
کارگردان: راب کوهن-  بازیگران: تیلرپری- متیوفاکس
 ادوارد برنز-  راشل نیکولاس- جین رینو

1326-35

در همان نگاه اول، تماشاگر حرفه ای احساس می کند، لباس الکس کراس بر تن «تیلرپری» گشاد است، او ابدا برای چنین نقشی آفریده نشده است، چون سالها بازی در فیلم کمدی خانوادگی در نقش پیرزن های چاق بزن بهادر، تا گاه 5 نقش در یک فیلم، او را چنان در ذهن تماشاگر جای داده، که پذیرش یک نقش جدی، آنهم یک پلیس هشیار شجاع مشکل است، خصوصا وقتی چنین نقشی را «مورگان فریمن» بسیار هنرمند در سال 2001 در فیلم Along Came a Spider، از همین1326-37 نویسنده بازی کرده است،«فریمن» در آن نقش کاملا جا افتاده بود، انعطاف پذیری او فیلم را پرهیجان وواقعی و دیدنی ساخته بود، همین مقایسه سبب میشود،«تیلرپری» در فیلم خیلی کم بیاورد.
دیدن «تیلرپری»با سابقه نقش های کمدی، در چنین نقشی بدل نمی نشیند، تا حد زیادی تماشاگر را از شخصیت زبر و زرنگ و آگاه  «الکس کراس» دورمی کند.
«متیو فاکس» در نقش پیکاسو، یک قاتل سادیسمی، ابتدا طبیعی بنظر می آید، ولی هر چه در فیلم جلو میرویم، افراط در نشان دادن خشونت، چه در چهره و چه در عملیات پیکاسو قالب شخصیت اصلی از کتاب «جمزپترسن» را می شکند.
انتخاب «تیلرپری» برای این نقش، یک اشتباه بزرگ است، چون «تیلر» شاید بعد از آن همه فیلم کمدی، برای یک نقش اکشن کمدی تاحدی مناسب  باشد. ولی برای نقش «الکس کراس» یک جهش بلند خطرناک است وگاه حتی سبب میشود، 1326-38کارنامه کمدی اونیز صدمه ببیند.
فیلم قصه خوبی دارد اصولا کتابهای «جمزپترسن» برای فیلم های جنایی نوشته شده است،ولی همانگونه فیلم Along Came با بازیگران هنرمند و هماهنگ، با اقبال روبرو شد، این فیلم هم با بازیگران مناسب تر، کم کردن صحنه های خشونت آمیز گاه بدون دلیل، می توانست فیلم را قابل قبول تر کند.
از حق نگذریم«ادوارد برنز» تلاش خود را کرده بود، او را قبلا در چنین نقشی در فیلم Man On a Ledge دیده ایم، گرچه او برای فیلم های خانوادگی  و رومانتیک بیشتر مناسب است.
بادیدن این فیلم دلمان برای شخصیت «تیلرپری» در فیلم های کمدی خانوادگی تنگ شد و آرزو کردیم او به همان قالب برگردد و بی جهت مسیر خود را عوض نکند!