1329-65

1329-1

1329-2

1329-3

1329-4

«شکیلا» آگاهانه وعاشقانه می خواند، هیچگاه بدنبال هیاهو و شهرت نبوده، او به محبوبیتی که میان طبقات مختلف مردم دارد افتخار می کند، می کوشد برای همه نسل ها بخواند، زندگی خصوصی آرام و بی هیاهویی دارد، زندگی هنریش با تکیه به مردم پیش میرود.
در طی سالهای گذشته همه آلبومهای شکیلا با تازگی و طراوت و زیبایی خاصی همراه بوده، چون از طریق ایمیل، فیس بوک و تلفن و فکس، دیدار رو در درو با مردم، سلیقه هایشان را می سنجد، آنگاه با سلیقه خود و آگاهی هنرمندان حرفه ای، آلبوم هایش را تهیه وارائه می دهد.
آلبوم «فرشته بانو» ازجمله همین مجموعه های پربار و شنیدنی است که شرکت معتبر ترانه آنرا در سراسر جهان پخش می کند.
• از انتشار آخرین آلبوم شما (مژده آزادی) سه سال می گذرد، دلیل این تاخیر طولانی چیست؟ و برای طرفدارانتان که سه سال انتظار کشیدند چه پیامی دارید؟
– همانطور که اطلاع دارید، تهیه یک آلبوم پرمحتوا زمان می برد، مخصوصا که من وسواس خاصی در انتخاب کارهایم دارم، از طرفی دیگر بیماری مادرم باعث شده که بیشتر وقتم را درکنارش بسر ببرم، در نتیجه تهیه آلبوم به تعویق افتاد.امیدوارم طرفداران پس از شنیدن این آلبوم به این نتیجه 1329-6برسند که هشت آهنگ خوب، شعر با محتوا و تنظیم های کامل با ارکستر بزرگ و تهیه 5 موزیک ویدیو باید این چنین زمان ببرد.
• آلبوم جدید فرشته بانو (مادر)، اسمی بسیار لطیف و پر احساس است، علت انتخاب این نام برای آلبومتان چیست؟ و علت اجرای آهنگ مادر در این آلبوم؟
– سالهاست که در فکر اجرای یک ترانه برای تجلیل از مقام والای مادر بوده ام، ولی تا بحال شعر و آهنگی دراین باره مورد پسندم واقع نشده بود، تا اینکه این کار زیبا از ایران به دستم رسید و اولین بار که آنرا شنیدم اشک از چشمانم سرازیر شد و همانجا به موفقیت کار پیشاپیش اطمینان  پیدا کردم. شش ماه پیش به مناسبت روز مادر تمام تلویزیون های فارسی زبان این ویدیو را بارها پخش کردند و طی این مدت هر چه از مردم عزیز شنیدم تعریف و تمجید بوده و اینکه چقدر  این اثر دلنشین و احساس برانگیز بوده .
• برای اولین بار در آلبوم شما هشت ترانه جای دارد، با چه هنرمندانی کار کرده اید؟ لطفا در مورد این کارها توضیح بیشتری بدهید.
– 1- معشوق که یک ملودی  قدیمی است با شعر حافظ و تنظیم علیرضا توانگر2- فرشته بانو  با شعر علیرضا حسینی و آهنگ حسین فاضل و تنظیم علیرضا توانگر3- شکنجه گر با شعر علیرضا حسینی و آهنگ امید تاجیک و تنظیم توانگر 4- رها کن ناز- آهنگ از ساخته های خودم است با شعر مولانا و تنظیم علیرضا توانگر 5- له یاره، شعر و آهنگ محلی کرمانجی با تنظیم علیرضا توانگر6- جان جهان آهنگ از زنده یاد پرویز مشکاتیان با شعر مولانا و تنظیم علیرضا توانگر (این کار بازخوانی از استاد شجریان است)7- گریه نکن با شعر علیرضا حسینی و آهنگ  حسین فاضل و تنظیم حسین فاضل وعلیرضا توانگر 8- چه خواهد شد با1329-8 شعر و آهنگ  از بابک رادمنش و تنظیم علیرضا توانگر.
• اطلاع داریم که در یکی از آهنگهایتان به نام معشوق، یک نوآوری جالب کرده اید، لطفا درباره آن کمی توضیح دهید.
-در این آهنگ برای اولین بار در موسیقی ایرانی از یک ساز عرفانی استفاده شده به نام Hang Drum- از این ساز تعداد معدودی در تمام دنیا وجود دارد و آخرین سازی است که به آلات موسیقی جهان اضافه شده و از این ساز در انرژی درمانی استفاده میشود.
 شما اولین خواننده زن ایرانی هستیدکه طی 22 سال کارهنریتان بیشترین اشعار را از مولانا اجرا کرده اید و خیلی ها به شما لقب دختر مولانا را داده اند چه احساسی دارید وقتی می شنوید بعضی ها این سبک و شیوه را دنبال می کنند ؟ چه هدفی درکار هنری خود در آینده دارید؟
– باعث افتخار من است که بنیانگزار سبکی باشم که بسیاری آنرا دنبال کردند، هدف من از ابتدای کار هنریم، اجرای کارهایی1329-9 بوده که در زندگی شنونده تاثیرگذار باشد و به همین دلیل کارهای بسیاری بر روی اشعار مولانا دارم. از ابتدای کارم دنبال محبوبیت بین مردم بودم نه شهرت، و خدا را شکر گذارم که آنچه از طرفدارانم طی این سالها شنیده ام مرا به این باور رسانده که به هدفم رسیده ام.
شما دارای میلیونها طرفدار هستید، مخصوصا در داخل ایران جای دیگری در قلب مردم دارید، چه پیشنهاد و توصیه ای برای کسانی که امروز وارد حرفه موسیقی میشوند دارید؟
– توصیه ای که همیشه داشته ام این است:1- انسانیت و باطن پاک 2- عشق به موسیقی 3- دانش کافی1329-7 در موسیقی . به عقیده من هنرمندی در قلب مردم جای ابدی دارد که اول انسان والایی باشد.
خانم شکیلا،عکسهای این آلبوم دارای کیفیت خاصی است، با چه شخصی در این مورد همکاری داشتید؟
1. Steve عکاس معروف امریکایی، عکاس بسیار حرفه ای و با استعدادی است که عکاس Ralph Lauren, Gap و Ford میباشد.
چه پیامی برای طرفدارانتان دارید؟
– برای مردم ایران آرزوی آزادی، شادی، عشق و سلامتی دارم. از طرفدارانم ممنونم که همیشه از من حمایت کرده اند و با عشق و محبت باعث دلگرمی من هستند. در اینجا از تمامی هنرمندانی که در تهیه این آلبوم مرا یاری داده اند سپاسگزارم به ویژه علیرضا توانگر که بیشترین زحمت را طی این سالها برای موفقیت من کشیده، از شرکت ترانه برای پخش این آلبوم در تمام دنیا تشکر می کنم و از مجله جوانان که همیشه حامی من بوده بی نهایت ممنونم.